Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

حدود 90 درصد ازدواج های غیابی یک سال اخیر به طلاق منجر شده


بر اساس نتایج یک تحقیق دانشگاهی در ایران، حدود 90 درصد از ازدواجهای پستی در 15 ماه گذشته منجر به طلاق شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر گروه آسیب شناسی اجتماعی مقطع فوق دکتری دانشگاه شهید بهشتی که این تحقیق را انجام داده، اعلام کرده از 1920 مورد ازدواج از راه دور که اصطلاحا به آن پستی هم می گویند، انجام شده 1709 مورد آن منجر به طلاق شده است.

به گفته مجید ابهری، مسئول این گروه پژوهشی، در دو دهه اخیر بعضی اتفاقات موجب شده برخی از دختران به ازدواج های غیابی و پستی با امید به زندگی در کشورهای غربی تمایل داشته باشند.

به گفته وی، در این تحقیق معلوم شده که در موارد زیادی از این ازدواج ها، دختران یا با مشکلات قابل توجهی مواجه می شوند و یا با ابتلا به مشکلات روحی و روانی، کارشان به بیمارستانهای روانی کشیده می شود.

همزمان با افزايش تمايل برخی جوانان ایرانی به زندگی در کشورهای خارجی، ازدواج از راه دور يا ازدواج غيابی در ايران متداول شده است.

بسياری از مردان ايرانی که سالهاست ايران را ترک کرده اند، به دلايل مختلف مايلند از ميان دختران ساکن ايران، همسر انتخاب کنند. دختران زيادی هم بدون ديدن و شناختن دامادهای مقيم کشورهای خارجی، تنها با ديدن عکس آنها سر سفره عقد می‌نشينند و به عقد وکيل آنها در می آيند.

اين افراد بعد از مدت زمانی - که گاهی طولانی می شود - مراحل اداری و قانونی لازم را می گذرانند و راهی کشور محل اقامت همسران ناشناخته خود می شوند تا با آنها زندگی مشترکی را آغاز کنند که هيچ چيز از آن نمی دانند.

پیشتر هم اعلام شده بود که آمار نشان می دهد، بيشتر اينگونه ازدواجها به جدائی می انجامد.
BBC

No comments:

Post a Comment