Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

پلیس ومعترضان خود را برای بازی استقلال وپیروزی آماده می کنند

تهران – خبرگزاری ها ، العربیه نت

فرمانده انتظامی تهران امروز سه شنبه 29 – 9 – 2009 اعلام کرده است که پلیس با کسانی که بخواهند در بازی روز جمعه بین استقلال وپیروزی " اقدام مجرمانه ای " انجام دهند ،برخورد خواهد کرد.

عزیزالله رجب زاده درگفتگو با خبرگزاری ایلنا گفته است " اگر كسی به عنوان مثال نماد سبزی بالا ببرد و بخواهد فضا را سياسی كند، پليس فقط نماد را می ‌گيرد و تذكر می‌ دهد اما اگر کسی بخواهد نظم و امنيت را به هم بزند برابر قانون بازداشت می‌ شود."

هواداران میرحسین موسوی وکروبی دربازی استقلال واستیل آذین که هفته پیش انجام شد با حضورچشمگیر در ورزشگاه با نمادهای سبز وسردادن شعارهایی علیه حاکمیت به نتایج انتخابات گذشته اعتراض کردند.

این بازی که قراربود به صورت زنده از تلوزیون دولتی ایران پخش شود مسئولان را غافلگیر کرده بطوریکه برای عدم نشان دادن نمادهای سبز تصاویر به صورت سیاه وسفید پخش شد وپس از مدت کوتاهی از پخش مستقیم این دیدار جلوگیری شد.

به گفته فرمانده پلیس تهران " در بازی روزجمعه در ورزشگاه آزادی، اگرحركتی هم بشود اقليتی هستند و پليس هم اگر كسی به عنوان مثال نماد سبزی بالا ببرد و بخواهد فضا را سياسی كند، پليس فقط نماد را می گيرد و تذكرمی ‌دهد."

دستگاه قضائی ایران پیش از این نیز اعلام کرده بود که همزمان با بازی پیروزی واستقلال در ورزشگاه آزادی تهران دو قاضی مستقرخواهند شد تا برای کسانی که مرتکب جرم شوند " قرار متناسب " صادرکنند.

پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری جنجال برانگیز اخیر در ایران دولت بارها با درخواست تشکیل تظاهرات اعتراضی توسط هواداران میرحسین موسوی ومهدی کروبی مخالفت کرده است.

معترضان در واکنش به این محدودیت ها طی ماههای گذشته از فرصت های مختلف مانند تظاهرات روز قدس و اخیرا حضور در ورزشگاهها برای برگزاری تجمع های اعتراضی استفاده کرده اند.

دربازی بین دو تیم پرطرفداراستقلال وپیروزی نیز قراراست معترضان با نمادهای سبزحضور پیدا کنند وعلیه حاکمیت شعار سردهند.

No comments:

Post a Comment