Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

مغایرت تساوی حقوق شهروندی مدنظر رئیس جمهور با واقعیتهای موجود یا ...؟


مغایرت تساوی حقوق شهروندی مدنظر رئیس جمهور با واقعیتهای موجود یا ...؟

رئیس جمهور کشورمان حسن روحانی گفته است: "فرقی بین حقوق شهروندی شیعیان و اهل سنت وجود ندارد. دولت از ابتدا به مردم ایران قول داده همه به طور مساوی از حقوق شهروندی برخوردار شوند و به این وعده پایبند است."

و با این وجود من نمی دانم که چرا هنوز درهای بسته استانداری و بسیاری دیگر از ادارات دولتی به روی من و امثال من که به هیچ یک از باندهای قدرت و ثروت وصل نیستیم باز نمی شود؟ و چرا هنوز من و امثال من احساس می کنیم که تبعیض و حق کشی و رانت خواری و سهم خواهی های جناحی و مذهبی و قومی و ... فضا را چنان آلوده کرده که جایی برای نفس کشیدن ما باقی نگذاشته است؟

نمی دانم که ترازوی رئیس جمهور چگونه این تساوی را می سنجد و به چه شیوه ای آن را اندازه گیری می کند؟

آیا تساوی حقوق شهروندی که آقای رئیس جمهور از آن سخن می گوید با واقعیتهای موجود مغایرت دارد یا این اصطلاح در معنا چنان پیچیده و سخت است که درک معنای آن از قدرت فهم یک شهروند عادی مانند من خارج است؟

کاش آقای رئیس جمهور بیشتر درباره تساوی حقوق شهروندی توضیح می داد تا آدمهای کم سوادی مثل من هم منظورش را درک می کردند و برای فهمیدن معنای تساوی نیازی به دانشگاه رفتن و خواندن فلسفه و کلام و حقوق و ... نمی بود؟
 — med ‎علی اوسط هاشمی‎.
4Gilla ·  · 
  • M.r. Barahuei
    آقای براهویی سخت نگیر,حالا استاندار رو می خوای ببینی که چه شود عزیز برادر?
  • Mahmoud Barahouei Nejad
    دیدار استاندار برای باندهای متصل به قدرت و ثروت مافیایی استان و رانت خواران بس است. آنچه بنده نوشتم نه به قصد دیدار استاندار که سخن شهروندی عادیست چون من که حتی برای انجام امور اداری پیش پا افتاده بدون پارتی راه بجایی نمی برد. قصد گرفتن پست و مقامی و رانت و امتیازی نکرده ام چون نه نیازی به آنها دارم و نه زبان تملق برای رسیدن به آنها.
  • Khalil Karimzai
    درود بر محمود عزیز........
  • محمد بلال
    او گفت شما چرا باور كردي !!! مگر دبستان نخوانديم كه دوصد گفته چون نيم كردار نيست !!! يكي از معايب بزرگ و غير قابل انكار مردم شريف اين استان در طول تاريخ ، خوش باوري و زود باوري بوده است ! كه شور بختانه اخيرا" تشديد هم شده است !
  • M Pahrai Baloch

No comments:

Post a Comment