Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

دختر بچه زخمی سوری به پزشک: پیژامه‌ام را پاره نکن.. نو است


العربیه فارسی:

دختر بچه زخمی سوری به پزشک: پیژامه‌ام را پاره نکن.. نو است

«عمو پیژامه‌ام را پاره نکن، چون نو است»، سخنان یک دختربچه ۱۲ ساله سوری نجات یافته از بمباران نیروهای دولتی سوریه در حلب است. این دختر بچه که زخمی شده است، ناگهان در بیمارستان میدانی، درد و خون را فراموش می‌کند و توجه‌اش به پیژامه نوی خود جلب می‌شود. از پزشکی که می‌خواست برای دیدن زخم پای او، آن را با قیچی ببرد، خواست این کار را نکند چرا که نو است. 

جزئیات انسانی و جمله‌های کودکانه، روزانه به صورت ناخودآگاه، از زبان کودکانی شنیده می‌شود که از بمباران نیروهای نظام اسد، جان سالم به در می‌برند؛ کودکانی که حافظه مملو از خشونتی به ارمغان برده‌اند و اکنون، پس از ویران شدن خانه‌هایشان، اسباب بازی‌ها یا حتی «پیژامه‌هایشان» گران بها‌ترین چیزی است که دارند.

فیلم‌های ویدیوی رنج‌های سوری‌ها که در «یوتیوب» و «فیس بوک» منتشر شده است، به صفحات مختلف راه پیدا می‌کند. کودکی از یرموک، دیگری از حلب، کودکانی گرسنه که از گرسنگی فریاد می‌زنند... ویدیو‌ها در شبکه‌های تلویزیونی یا مانیتورهای کامپیوتر‌ها، دیده می‌شوند. بسیاری ترجیح می‌دهند آن‌ها را نبینند تا به چنگ غم نیفتند، این فیلم‌های ویدیویی اما هستند و همچنان بخشی از رنج‌های انسانی بزرگ‌ترین فاجعه بشری قرن را منعکس می‌کنند.

No comments:

Post a Comment