Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

رژیم بشار اسد بستگان اپوزیسیون حاضر در مذاکرات ژنو را دستگیر کرد



رژیم بشار اسد بستگان اپوزیسیون حاضر در مذاکرات ژنو را دستگیر کرد

بشار اسد حکم دستگیری شماری از اعضای خانواده نیروهای مخالف رژیم را صادر کرده است که در مذاکرات صلح ژنو حضور داشتند.
دولت سوریه اعضای هیئت مذاکره‌کننده اپوزیسیون را تروریست خوانده و اموال‌آنها را مصادره کرده است. هیئتی که نیروهای اپوزیسیون سوریه را در مذاکرات صلح ژنو نمایندگی می‌کرد خواستار تشکیل دولت انتقالی در سوریه بدون حضور بشار اسد بود.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، محمود صبرا، ۳۴ ساله، در یک پست بازرسی در دمشق بازداشت شده است. محمود صبرا، برادر محمد صبرا، وکیل و یکی از چهره‌های اپوزیسیون سوریه است که در مذاکرات صلح ژنو حضور داشت.
یک منبع خبری نزدیک به نیروهای اپوزیسیون به خبرگزاری فرانسه گفته است: «ما اطمینان داریم که بازداشت محمود برای تحت فشار گذاشتن محمد صبرا، یکی از اعضای هیئت مذاکره‌کننده کنفرانس صلح است.»

دولت ایالات متحده آمریکا خشم خود را از رفتار حکومت سوریه ابراز کرده است. جین ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واشنگتن، پنج‌شنبه (۲۷ فوریه/ ۸ اسفند) از رهبران دمشق خواست "بلافاصله و بدن هیچ پیش‌شرطی" تمامی افرادی که "غیرقانونی" بازداشت شده‌اند آزاد کند.
جین ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد که بازداشت‌های خودسرانه و سیاسی، شکنجه سیستماتیک و مرگ هزاران نفر بدون امکان دسترسی به محاکمه عادلانه در سوریه تنها بخشی از اسنادی است که نقض حقوق بشر توسط رژیم سوریه را به تصویر می‌کشد.

هیچ شکی نیست که این عمل یکی‌ از شیوه‌های وزارت اطلاعات رژیم آخوندی است که در سوریه توسط رژیم بشار اسد عملی‌ میشود.

در ایران نیز خانواده‌های زندانیان و شهدا و مبارزان راه آزادی همیشه تحت فشار هستند و دستگیر و شکنجه میشوند ولی‌ دیکتاتورها باید بدانند که با این اعمال فقط چند صباحی سر قدرت هستند و بزودی باید ساقط شوند .

No comments:

Post a Comment