Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

بیش از 4 هزار روستای استان سیستان و بلوچستان از داشتن خط تلفن محروم اند ویژگی

More than 4000 villages in Balochistan (Iran) without tele communication line!



بیش از 4 هزار روستای استان سیستان و بلوچستان از داشتن خط تلفن محروم اند ویژگی

چهارشنبه, 23 بهمن 1392

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در عصر ارتباطات و اینترنت قرار داریم، گفت:بیش از 4 هزار روستای استان از داشتن خط تلفن محروم هستند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از ایسنا، علی اوسط هاشمی در شورای برنامه ریزی استان افزود: با توجه به خشکسالی 15 ساله و خالی شدن روستا ها از سکنه، نگاه به استان باید نگاهی صنعتی و توسعه کشاورزی مدرن باشد.

وی تصریح کرد: مشکل نبود گاز در استان، روند توسعه را کند کرده و بسیاری از صنایع استان را به تعطیلی کشانده است.

هاشمی گفت: دولت باید سیستان و بلوچستان را متفاوت از استان‌های دیگر ببیند و اعتبارات ملی ویژه‌ای برای استان در نظر بگیرد.

وی در ادامه افزود: استان در بخش‌های فرهنگی، هنری، بهداشتی و صنعتی نسبت به دیگر نقاط کشور توسعه نیافته است.

استاندار در ادامه بیان کرد: نزدیک به هزار روستای استان به صورت سیار آبر‌سانی می‌شود که این امر مشکلات زیادی برای مردم بوجود آورده است.

هاشمی با اشاره به اینکه استان در زمینه گردشگری و فرهنگی نیز بصورت جدی توسعه نیافته است، گفت: پتانسیل‌های استان در بخش گردشگری و فرهنگی ناشناخته مانده است، با ورود سرمایه گذاران در این زمینه می‌توانیم صنعت توریسم و گردشگری استان را زنده و پویا کند.

وی افزود: قابلیت‌های صنعتی و معدنی استان نیز با جذب سرمایه‌گذاران باید شناسایی و فعال شود.

استاندار تاکید کرد: بیشتر شهرهای استان از داشتن فرودگاه فعال بی‌بهره‌اند و برای توسعه فرودگاه‌های استان دولت باید اعتبار ویژه‌ای به استان اختصاص دهد.

این اظهارات قابل تامل استاندار در حالی مطرح می شوند که بسیاری از فعالین بلوچ نگاه امنیتی دولت به این منطقه را ریشه کلیه مشکلات می دانند.

No comments:

Post a Comment