Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

طرح های امام زمانی سپاه در بلوچستان

تواضع های دشمن مکر صیادی بود بیدل // که خم خم رفتن صیاد برای قتل مرغان است

 طرح های امام زمانی سپاه در بلوچستان

عنان مال خودت را به دست غیر مده
که مال خود طلبیدن کم از گدائی نیست
(صائب)
با آغاز بارقه های حکومتی با رویکردهای مذهبی تحت عنوان جمهوری اسلامی در ایران فصلی نو از برنامه های زیرزمینی و در لفافه برای ترویج معتقدات و باور های فرقه ای در کل کشور به خصوص در مناطق اهل سنت آغاز گردید و این برنامه ها آن زمان جریان و شدت بیشتری یافت که بیداری عمومی مردم توسط علما و اندیشمندان اهل سنت و جماعت های اسلامی فعال در مناطق اهل سنت خصوصا بلوچستان که بخاطر مرز طولانیش با همتای پاکستان ( بلوچستان پاکستان ) بیشتر احساس شد از این رو طرح های مختلفی در قالب های متفاوت برای کنترل این منطقه استراتیژیک به منصه ظهور در آمد. و صد البته این بار مشت فولادین را در پارچه ابریشمی پنهان کرده و همان حکایت گرگ در پوستین میش را اجرا می کنند ، و بقول حضرت بیدلتواضع های دشمن مکر صیادی بود بیدل    //     که خم خم رفتن صیاد برای قتل مرغان است
از حدود سال هفتاد طرح های زیادی به همین منظور پیاده گردید بنام میثاق ، اوقات فراغت تابستانی، بسیج نوجوانان و... که در ابتدا از علمای خود مناطق استفاده می کردند اما منابع تدریس سر فصلهای مشخص داشت و اکثراً در خصوص جنگ های صدر اسلام و عقیده اهل تشیع بود. چون مدرسین متوجه اهداف این گونه برنامه ها شدند توفیق چندانی حاصل شان نشد. که بلافاصله در همان سالها مدرسانی از حوزه های قم و تهران و... به مناطق اعزام کردند. یکی از اهالی می گوید روزی در پارک قدم می زدم که ناگهان چشمم به نام حضرت عمر(رض) در کف پارک افتاد که در یک جدول که بازی بچه ها بود نوشته شده بود دقت کردم دیدم نامهای حضرت عثمان و ابوبکر و علی و حسین و حسن (رض) هم در جدول بود از بچه هایی که در پارک بودند سوال کردم که این جدول چیه ؟ گفتند بازی خوبیه حاجی آقا به ما یاد داده و بعد از بازی به ما جایزه هم میده مثلاً ابوبکر امتیاز منفیه علی امتیاز مثبت داره و عمر هر کی بیاره سوخته و از بازی اخراجه و جایزه هم نداره و الخ.آری به لطف خدا و با هوشیاری مردم و علما و بازگشایی مکاتب قرآنی ارسال مدرس میشد اما استقبالی صورت نمی گرفت و خود به خود در این گونه طرح ها ناکام گردیدند که امروز در مناطق محروم و فقیر نشین نیک شهر و شرق استان هرمزگان فعالیت میکنند تا حدودی طبق گزارشات موفق بوده انداکنون دو سال است که طرحی با همان اهداف یعنی غالب نمودن عقیده خویش و کم رنگ نمودن فعالیت ها ی اهل سنت بنام شجره طیبه یا صالحین البته با برنامه ریزی دقیق تر در حال جاری شدن است که بیشترین هدفش دانش آموزان هستند، که جنبه اجباری هم درکار باشد و از خود معلمان همان مدارس استفاده می کنند که در یک فراخوان که در سال ماضی از طریق سپاع پاسداران داده بودند از پایگاههای مدارس خواسته بودند یک معلم را به عنوان رابطه حلقه های صالحین که البته صلاحیت داشته باشد معرفی کنند تا در دوره کلاس های توجیهی شرکت کند و به عنوان رابط و سر حلقه فعالیت خود را شروع کند و شایان ذکر است که از علمای اهل سنت در این گونه کلاس های توجیهی برای مستحکم کردن پایه های خود استفاده می کنند بعد از آنکه رابط به عنوان سر حلقه معرفی شد ابلاغ رسمی می گیرد و فرم های مخصوصی را دریافت می کند و دانش آموزان را از ابتدایی تا دبیرستان ثبت نام می کند و مقداری اعتبار نیز دریافت می کند و برای حلقه که شامل تمام دانش آموزان مدرسه می شود خرج می کند.
بعد از هر ماه باید گزارش عملکرد حلقه به حوزه های مقاومت فرستاده شود و هر سه ماه یک بار نیز گزارش فصل می خواهند فعالیت های مثل داستان نویسی، مسابقات قرآن و نهج البلاغه و... و نشریات بسیجی در این گونه حلقه ها انجام می گیرد
این طرح فعالیت خود را بصورت سراسری آغاز کرده که در روستا ها گرم تر حرکت می کند و هدفش فرهنگ سازی در مناطق محروم است و بعد از پایان رسیدن سال تحصیلی این طرح از مدارس به مساجد انتقال می یابد و ائمه مساجد در یک فراخوان کلی برای یاری و مساعدت طرح صالحین به یک مسجد دعوت می شوند تا از این طرح عظیم حمایت کنند وقتی بعنوان سرحلقه ابلاغ دریافت کننداعتباری که به این حلقه تعلق می گیرد اکثراً جنبه تبلیغاتی و ترویجی دارد که شامل چاپ بنر، برگزاری مراسم با نام های مهدویت ، اندیشه های ناب و... دیوار نویسی دارد که شهرها و دیوارهای مدارس تغیر حالت داده اند و کسوتی با محتوای جملات بزرگان پوشیده اند و شایان ذکر است که از کسانیکه در سال های اخیر در سپاه استخدام گردیده انداز افراد بومی مناطق می باشند در امور فوق استفاده می کنند در ابتدای سال تحصیلی امسال بسته های بنام طرح شوشتری در بین دانش آموزان بعضی روستاها توزیع گردید که آرم سپاه داشته و پشت جلد دفترچه ها عکس های از شوشتری که در حال بوسیدن یک پسر بچه بلوچ بود چاپ شده بود روی کیف ها هم جملات شوشتری و غیره نوشته شده بود با آرم سپاهو اما تأثیر و تخریب این طرح به آگاهی و غیرت مردم علی الخصوص قشر تحصیل کرده است اگر مردم سهل انگارو خوش بین باشند در آینده ای نزدیک شاهد ترویج عقیده مهدویت و کم رنگ شدن حضور مردم در حلقه های تبلیغ جماعت و مکاتب قرآنی خواهیم شد و اگر شعور مردم بالا باشد مانند طرح های گذشته را که باقی خواهد ماند و به زباله دان تاریخ خواهد افتاد. باید متوجه بود که اهداف این طرح دراز مدت است و هدف آنها نسلی خواهد بود که بیست سال آینده خواهند آمد. در یک جلسه مهدویت از نگاه اهل سنت حضور داشتم که سخنران می گفت که قصد ما تغییر عقاید شما نیست بلکه می خواهیم شما مطالعه کرده و بدون تعصب تصمیم بگیرید در آینده متوجه خواهید شد که نیاز اصلی دنیا مهدی موعود است و... البته چون این طرح نوپاست اقدامات خاصّی که مخصوص مقابله با طرح فوق باشد از طرف اهل سنت انجام نگرفته است ولی توفیق اجباری که از قبل جریان داشته و در این امر مؤثر است به شرح ذیل می باشد

 -1 
فعال بودن مکاتب ضمن سال تحصیلی و در طول تابستان با قوت بیشترو اضافه نمودن دروس عقیده، سیره پیامبر (ص) و صحابه علاوه بر تدریس قرآن مجید.
 -2 
توجه به فرهنگیان و دانش آموزان 
.
 -3 
تشکیل حلقه های علما و دانشجویان و دانش آموزان و ترغیب برای شرکت در همایش های دانشجویی

 -4 
برگزاری مسابقات منطقه ای از طرف مدارس دینی و نشر کتاب های اهل سنت در بین جوانان
 -5 
دایر نمودن کلاس های عقیدتی و فقهی در بعضی از مدارس دینی توسط استادان خاص برای عموم و کلاسهای تفسیر قرآن مجید توسط اساتید بزرگ که در مراکز علمی چون زاهدان و خاش و اخیراً در سراوان و گشت برای تحصیل کردگان مخصوصًا دانشجویان.
 -6 
آشنا کردن مردم با رسانه ها و شبکه های توحیدی

-7 
خالی نمودن عرصه علمای سوء که یکی از مهم ترین اقدامات استدر پایان باید فضایی را ایجادنمود که هیچ کس بدون راهنما و چراغ حرکت نکند باید به مسائل جوانان پرداخت و درباره نیازهای آنان اندیشید و اعتماد به نفس ایجاد کرده وروحیه دفاع از آرمانهای اسلام در قلوبشان نهادینه کرد تا خزان را به عقیده راستین و پاکشان راهی نباشد و همیشه بهاری و دور از هر آفتی باشند ودانش اندوزی را تعمیم داد.

و بقول سعدیگر از قومی یکی به دانشی کرد نه کِه را منزلت ماند نه مِه را
Writer: محمود محمودی

No comments:

Post a Comment