Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

امام همجنسگرای واشنگتن خطبه عقد می‌خواند

امام داعیه عبدالله خطبه عقد می خواندامام داعیه عبدالله، ساکن واشنگتن، بین هویت دینی و جنسی خود تعارضی نمی‌بیند. او تنها چهره اسلامی سرشناس در آمریکاست که علنا می‌گوید که همجنسگراست و شریک زندگی‌اش 
امام داعیه عبدالله (وسط) برای زوج های همجنسگرا نیز خطبه عقد می خواند
مردیست که با او در صیغه موقت زندگی می‌کند.
آقای عبدالله که در عربستان سعودی فقه آموخته، معتقد است نص قرآن درباره رابطه عاشقانه و ازدواج دو همجنس که تمایلی به جنس مخالف ندارند، ساکت است.
او می‌گوید: «به نظر من، قرآن مستقیما در مورد رابطه همجنسگرایان حرفی نمی‌زند. وقتی که مردم در این باره به قرآن استناد می‌کنند، در واقع به روایت لوط اشاره می‌کنند و تفسیرشان این است که عمل جنسی تعیین کننده گرایش جنسی شخص است. این مشکل تفسیر آن‌هاست.»
واشنگتن از نظر تراکم جمعیت اقلیت جنسی در آمریکا جایگاه نخست را دارد. نظرسنجی اخیر موسسه گالوپ نشان می دهد که حداقل ۱۰ درصد ساکنان این شهر همجنس گرا، دو جنس گرا یا ترنس جندر هستند.
میدان دوپانت واشنگتن یکی از مراکز اصلی زندگی این افراد است. در نزدیکی همین میدان است که امام عبدالله در یک مرکز فرهنگی، مسجدی افتتاح کرده است و هر روز با شمار کوچک پیروانش دیدار می‌کند.

'تحریف در دین'

برداشت داعیه عبدالله از تعالیم اسلام و این که او برای زوج‌های همجنس نیز خطبه عقد می‌خواند، از دید بسیاری از مسلمانان تحریف آشکار دین اسلام به حساب می‌آید.
در مسجد دار الهجرت، واقع در شمال ایالت ویرجینیا در حوالی واشنگتن، شاید کمتر کسی بپذیرد که دو همجنس می‌توانند ازدواج کنند.
جوهر عبدالمالک، امام مسجد، صراحتا علیه دگرباشان جنسی موضع گیری نمی‌کند، اما بر حفظ مفهوم سنتی خانواده تاکید دارد.
او می‌گوید: «این که گفته شود بر اساس تفسیر قرآن مرد می‌تواند با مرد ازدواج کند و زن با زن، من چنین چیزی را در قرآن نمی‌بینم.»
بسیاری از مسلمانان آمریکا اصالتا مهاجران کشورهای خاورمیانه هستند که دگرباشان جنسی در آن‌ها حقوقی ندارند.
بنا بر نظرسنجی اخیر سازمان پیو، در اردن ۹۷ درصد مردم، در مصر ۹۵ درصد و در لبنان ۸۰ درصد مردم، همجنسگرایی را رد می‌کنند.
اما در آمریکا حداقل ۶۰ درصد مردم بر این باورند که همجنسگرایی باید توسط جامعه پذیرفته شود. این رقم در سال ۲۰۰۷ میلادی ۴۱ درصد بوده است.
با وجود مقاومت‌ها، به نظر می‌رسد که جامعه آمریکا در حال پذیرفتن حق ازدواج همجنس گرایان باشد، هرچند بعید است تابویی که امام داعیه عبدالله آن را شکسته‌ است، به این زودی‌ها برای قشر سنتی مسلمانان آمریکا شکسته شود.

BBC

No comments:

Post a Comment