Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

دنیای وب گوگل نگران "پاکسازی قومی" در اینترنت است


مدیران ارشد گوگل در بریتانیا علیه سانسور اینترنت سخن گفتند. آن‌ها ابراز نگرانی کردند کشورهای دیکتاتوری در جهت "پاکسازی قومی" در اینترنت اقدام کنند. گوگل سرویس جستجوی عکس خود را "هوشمند" می‌کند.
با گذشت دو هفته‌ی سخت برای کمپانی گوگل که این شرکت درباره پرونده مالیاتی خود تحت فشار بود، اکنون اریک اشمیت، از مدیران ارشد گوگل، در لندن بر علیه سانسور دولتی علیه اینترنت سخن گفت اما تایید کرد که اینترنت همچنان "بزرگ‌ترین فضای 
کنترل‌‌نشده دنیاست."
دو تن از بالاترین مقامات کمپانی گوگل، اریک شمیت و جارد کوهن، مدیر ایده‌های گوگل، بیش‌تر وقت سخنرانی خود در مدرسه اقتصاد لندن را صرف صحبت درباره سانسور در اینترنت کردند.
آقای اشمیت در این نشست بیان داشت که افرادی که در تلاش برای محدودسازی ارتباطات و اطلاعات هستند، این کار را به سادگی و با حذف اطلاعات انجام می‌دهند.
بنا به گفته اشمیت کسی که نمی‌داند که چیزی از اینترنت حذف شده نخواهد دانست که سانسور صورت می‌گیرد.
گوگل خود برای اطلاع‌رسانی در این راستا از سال ۲۰۱۰ هر شش ماه جزئیات درخواست‌های دولت‌های مختلف برای حذف اطلاعات را در قالب گزارشی منتشر می‌کند. آخرین گزارش شفافیت گوگل (Transparency Report) که در بهمن ماه سال گذشته (ژانویه امسال) منتشر شده نشان می‌دهد که درخواست کسب اطلاعات خصوصی کاربران از این کمپانی٬ در نیمه دوم سال ۲۰۱۲ میلادی نیز همچنان سیر صعودی داشته است.
دولت‌ها از گوگل می‌خواهند که در تعقیب و رهگیری آنلاین شهروندان کمک‌رسان آن‌ها باشد.


البته اریک اشمیت تاکید کرد که اطلاعاتی در اینترنت وجود دارد که لازم است دسترسی به آن کنترل شود. وی به وب‌سایتی اشاره کرد که با در اختیار گذاشتن تفنگ‌های پلاستیکی که کاربری یک تفنگ عادی را دارند به خشونت دامن می‌زند. این وب‌سایت بنا به گزارش‌ها از سوی دولت آمریکا فیلتر شده به این علت که به مطابقت عملکرد آن با قوانین کنترل صادرات تسلیحات ایالات متحده اطمینانی وجود ندارد.
پهنای باند کم دشمن آزادی آن‌لاین اقوام
یکی دیگر از نگرانی‌هایی که مدیران گوگل از آن سخن گفتند، نگرانی درباره آینده اینترنت و احتمال "پاکسازی قومی در اینترنت" در کشورهای تحت لوای دیکتاتوری بود.
اشمیت گفت تصور کنید که "شما از کردها خوشتان نیاید" ، تنها کافی‌ست که به آن‌ها اینترنت با سرعت پایین ارائه بدهید. وی از این روش یا روش‌های مشابه به عنوان روش‌هایی که پاکسازی قومی در اینترنت را موجب می‌شود یاد کرد.
اشمیت تاکید کرد: «پهنای باند (bandwidth) تاثیر زیادی در توسعه، ایجاد فرصت‌های اقتصادی و تحصیلی دارد.» او بر ضرورت شفافیت هر چه بیش‌تر دولت‌ها در خصوص اینترنت و تولید محتوا تاکید کرد.
اریک اشمیت در سفر خود به بریتانیا با دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا دیدار داشت تا با وی درباره شفافیت بیش‌تر دولت گفت‌وگو کند.
هوشمندسازی جستجوی عکس در گوگل
گوگل که به علت تبلیغات خود در آمریکا و موتور جستجوگرش در اتحادیه اروپا پرونده در حال بررسی دارد، در روزهای گذشته در وبلاگ خود خبر داده است که در حال به روز رسانی سیستم جستجوی عکس و جستجو در جی‌میل است. جی‌میل سرویس خدمات ایمیل گوگل است.
یکی از تغییراتی که گوگل در سیستم جستجوی عکس خود در حال ایجاد آن است، "هوشمند" کردن سیستم جستجوست. بر این اساس اگر کاربر عادت به اشتراک‌گذاری عکس در گوگل‌پلاس (شبکه‌اجتماعی گوگل) و در سرویس‌های دیگر گوگل داشته باشد این جستجو می‌تواند نتایجی حیرت‌انگیز داشته باشد.
کافی‌ست کاربر در گوگل گزینه "عکس‌های من" (my photos) را جستجو کند تا به نتایج عکس‌های خود در اینترنت و عکس‌های دوستان خود دست یابد.
گوگل همچنین در حال تغییر سیستم جستجوی اطلاعات در جی‌میل است. تا کنون اطلاعات مربوط به ایمیل‌های رد و بدل شده در جی‌میل قابل جستجو بود، اما گوگل در حال تغییر آن است. از این طریق کاربر خواهد توانست اطلاعات مربوط به اتفاقات تقویم خود، فایل‌های ذخیره شده در گوگل درایو، و دیگر اطلاعات مربوطه را جستجو کند.
اگرچه همه این موارد پیش از این نیز در بخش‌های دیگر گوگل قابل جستجو بود، امکان جستجوی همه آن‌ها در یک جا در صرفه‌جویی وقت و سرعت بخشیدن به فعالیت‌ها تاثیر بسزایی خواهد داشت.

DW.DE

No comments:

Post a Comment