Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

درکنفرانس بین المللی " فریدام فوروم " در اسلو اعلام شد.... فعالان بلوچ خواستار متوقف شدن"پاکسازی نژادی"علیه ملت خود از سوی ایران و پاکستان شدند

دبی-العربیه.نت فارسی -
جمعی از فعالان بلوچ پاکستان وایران  روز پنج شنبه 16 -5 -2013 ضمن شرکت در کنفرانس بین المللی " فری دام فوروم " در اسلو پایتخت نروژ، خواستار متوقف شدن "پاکسازی نژادی و پایان دادن به " اشغال" سرزمینشان توسط ایران و پاکستان شدند.

کنفرانس "فری دام فوروم " هرساله برای بررسی مسائل حقوق بشر و دفاع از دمکراسی در جهان با شرکت صدها سازمان و نماینده از پارلمان های غربی در اسلو پایتخت نروژ برگزار می شود.

عبدالله بلوچ عضو جنبش ملی بلوچستان که یکی از شرکت کنندگان در این کنفرانس بود، طی تماسی با العربیه گفت:" در کنفرانس امسال " فریدام فوروم " که از سه روز پیش آغاز بکار کرد، فعالان وشخصیت های بین المللی سیاسی و حقوقی زیادی شرکت کرده بودند شرکت کنندگان به مسائلی چون نقض حقوق بشر سرکوب و تبعیض نژادی از سوی رژیم های دیکتاتوری در برخی مناطق جهان از جمله ایران و پاکستان پرداختند."

وی افزود:" در این کنفرانس نمایندگانی از کنگره آمریکا، پارلمان اروپا و فعالان مدنی بسیاری از کشورهای جهان شرکت کردند."

عضو فعال جنبش ملی بلوچستان اظهار داشت :" فعالان بلوچ با ارائه مدارکی که بیانگر ظلم و ستم مضاعف ملی علیه بلوچ ها از سوی ایران و پاکستان است ، از سازمان های بین المللی و کشورهای بزرگ خواستند تا برای تشکیل دولت مستقل بلوچ و همچنین جهت پایان دادن به آنچه که "اشغالگری پاکستان وایران خواندند اقدام کنند."

فعالان بلوچ در این کنفرانس ضمن افشای همه اقدامات سازمان یافته مانند پاکسازی نژادی از سوی ایران و پاکستان علیه ملت بلوچ، ازجامعه جهانی و کشورهای پیشرفته چون آمریکا ، اتحادیه اروپا ، خواستند با اعمال فشار بر مقامات دو کشور، آنها را مجبور سازند بر اساس یک برنامه زمان بندی شده نیروهای نظامی و امنیتی خود را از بلوچستان خارج سازند.

در این کنفرانس فعالان بلوچ با اعتراض شدید علیه آنچه را که رفتار "وحشیانه" امنیتی ایران و پاکستان خواندند، ازسازمان بین الملل وتشکل های مدافع حقوق بشر خواستند تا اقدامات قاطعی را برای متوقف ساختن " پاکسازی نژادی " در بلوچستان انجام دهند.
فعالان بلوچ می گویند از زمان "اشغال بلوچستان" توسط ایران و پاکستان تاکنون هزاران نفر از مردان بلوچ بدون محاکمه اعدام و صدها تن از زنان وکودکان آنها توسط سازمانهای امنیتی دو کشور ربوده شدند.

از سازمان ها و موسسات بلوچی شرکت کننده در این کنفرانس بین المللی، جنبش ملی بلوچستان، انجمن "صدای گم شدگان بلوچ ، وتعدادی از موسسات سیاسی مدنی بلوچ ها در نروژ را  می توان نام برد.

اما از رهبران سیاسی و شخصیت های بلوچ  خان سلیمان داوود و خیربیارمری  در این کنفرانس حضوری فعال داشتند.

No comments:

Post a Comment