Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

یاران طبیعی و استراتژیک در مبارزه ملی م.و. کوهگنجی


درنوشته پيشين " ملت بلوچ چگونه به اتحاد می رسد؟" حقانیت این مفھوم روشن شد که ملت بلوچ و سازمانھا و احزابی که نيازها و خواست های ملت بلوچ را نمایندگی می کنند٬ حول یک خواست مشترک می توانند٬ مبارزات حق جویانه و عدالت خواھانه ملی را به فرجامی رضایت بخش برسانند.
 درمان سرطان بد یومی بنام جمھوری اسلامی بر  مردمان ایران٬ درد مشترک و خواست مشترک  اکثریت به اتفاق ملیتھای ایران و جامعه بلوچ است. اتحاد نیروھای ملی و انقلابی بلوچ٬ خواست طبیعی و تاريخي تك تك افراد ملت بلوچ است. اتحاد بین  احزاب و سازمانھای بلوچ یک ضرورت تاریخی است. رفع ستم ملی و گرفتن حق براي تعیین سرنوشت ملت بلوچ با اراده خودش٬ وظیفه تاریخی احزاب٬ ھمه روشنفکران٬ اندیشمندان و شخصیتھای بلوچ است. بدست آوردن حقوق برابر٬ کسب حقوق شھروندی٬ از میان برداشتن بی عدالتیھای اجتماعی٬ رفع تعبیض و تحقیر ملی  و دائمی ملت بلوچ شعار حیاتی و تعیین کننده  این مرحله از مبارزه ملی است.
 واکنون در ادامه آن بحث ٬ لازم به روده درازی و  افشاگری به باندبازیھا و فرقه گراییھا ج.ا نیست. عمل کرد ج.ا نسبت به کلیه مردم ایران بخصوص ملیتھا٬ طبقه کارگر و اقشار پایینی٬ گویای ماھیت واقعی ج.ا در ۳۴ سال گذشته بوده و اکنون از فقیه و سفیه و ھمه دست اندرکاران ج.ا٬ بر ھمین سیاست بسا ویران گر ارتجاعی در مرحله انتصابات پیش رو سنگ می کوبند و سینه چاک می دھند. بر شمردن تمامی تجاوزھای ج.ا به حقوق فردی و جمعی تمامي مردمان و بويژه ملیتھای ایران لازم به پی بردن به ذات این ھیولای خرافات به حریم انسانی نیست.
گند زدگیھا درونی رژیم و گنده گویھای سران آن به کشورھای دیگر٬ در ھر گوشه و کنار و مرکز ایران پرده دریده و بر ھمهُ  اقشار و طبقات و ملیتھای ایران روشن و آشکارگشته است. و آنچه که ھنوز تن لرزان ج.ا را بر سر پاھای سست آن نگھ داشته٬ در آمد ملی مردمان ایران است که گروه ھای تروریست و به باندھای سرکوب داخلی اختصاص داده شده است. از دخالتھای بی جا در امور داخلی کشورھای دیگر٬ سازماندھی گروه ھای سیاه ترور در داخل و خارج٬ دزدیھای ملیارد دولاری سران ج.ا طی و سی و اندی سال گذشته و اعمال سياستهاى زشت غير انساني و باورنکردنی ج.ا عمرش را گوش به زنگ کرده و بر کسی پوشیده نمانده است. رژیمی که برای بقایش و مال اندوزی فردی سرانش٬ حاضر  به انجام ھر جنایتی از قبیل  کلاشی و قاچاق فروشی و حتى روسپيگری گرفته تا شکنجه و اعدام و به فقر بی توصیف کشاندن اکثریت مردم ایران ھیچ ابایی نداشته و ندارد و جزء افتخارات حیات ننگین خود می شمارد و به رخ مردم می کشد.
 بوی تعفن و کثافات باندبازیھا و فرقه گرایيھای دستگاه حاکمیت ج.ا به مرحله ای رسیده که دیگرخود سران رژیم و دست اندرکاران تحملش را ندارند و علناً در مرحله کنونی به اصطلاح "انتخابات " بخوان انتصابات " به زبان می آورند و برای نجات خود و نظام خرافات پرورشان٬ پرده دریده ضد و نقیض می گویند و ھمدیگر را نشانه می روند. نمایندگان رنگارنگ صف کشیده برای پست ریاست جمھوری از کلیه طیفھای درونی رژیم از رفسنجانی که مسن ترین است و  تا جوانترھایی مانند قالیباف٬ تبلیغ جنایتھا و سر کوب عمومی مردم را در گذشته افتخار و تضمین کننده پیروزی بر پست ریاست جمھوری خرداد ماه  بر می شمارند. سرکوب مردم را در سرنا  و بر دھل تبلیغات می کوبند٬ ھمه برای ایرانیان یک پیام مشترک دارند٬ نجات رژیم٬ تداوم دیکتاتوری ولایت فقیه و وضع موجود. غیر از این٬ پیغامی دیگر در تبلیغات انتخابات آنھا یافت نمی شود.  سطح زندگی عمومی را به آن درجه ای تنزل داده اند که توده ھای مردم گذشته را گرچه بھشت ارزیابی نمی کنند٬ اما به برزخی بھتر از جھنم جمھوری اسلامی بھا می نھند.
ج.ا با حکومت بی قانونی٬ بی عدالتی عمومی٬ اعدام٬ شکنجه و کشتار جمعی٬ دزدی و رشوه خواری و ھر صفت ناسزا و ناشایست دیگری که زبان ناتوان به اقرار است٬ مردمان ایران زمین را به قرون وسطی و گذشته ھای زندگی جنگلی و زور گویی بر گردانده و به گفته خود ایت الله خمینی" آنھا را بازی داده است". تباهکاریھای ج.ا با نابودی نسلی و نسلھا٬ توسل به چماق٬ حکم در تغییر مسیر تاریخ صادر کرده است. بر خلاف زمان حرکت می کند و مکان را به دریای خون مردمان و ملیتھای ایران زمین تبدیل کرده و درنده خویی و زشت ذاتی اش را از حد و مزر انسانی گذرانده است و متاُسفانه  به رواج یک فرھنگ نژاد پرستی و ضد انسانی در جامعه مبادرت ورزیده است.        
 دشمن اصلی ج.ا توده ھای به تنگ آمده مردمان ایران ھستند و نه دولتھای خارجی وآنچه که  رژیم تبلیغ بر عکس می کند. به اصطلاح دشمنھای خارجی در حقیقت سی و اندی سال است که این رژیم را بر مردم ایران تحمیل کرده و بر سر پا نگھ داشته اند.  یاد آوری ساده اى ازتاریخ نه چندان دور صحت اين ادعا را ثابت ميكند. در جنگ ایران و عراق٬ امریکا به ھردو کشور سلاح می فروخت و تعادل قوای بین دو کشور ایران و عراق را در مد نظر داشت. اسرائیل ھم به ایران سلاح می فروخت و قطعات یدکی دست دوم ھواپیماھای ایران را به قیمتھای بسا گزاف و چندین برابر برای ایران تھیه می کرد. با چنین وضعی و تھیه قطعات یدکی و دیگر سلاحھای دست دوم در بازار سیاه رژیم ج.ا توانست به تدوام جنگی بسا زیان بار ازلحاظ تلفات انسانی و اقتصادی  به مدت  ٨ سال ادامه و احساسات ملی و مذھبی مردم را تحریک و سوار بر قدرت سیاسی باشد. امروز ھر گونه مداخله و حمله خارجی به ایران  به گفته خود خمینی" جنگ نعمت است"٬ خیانتی آشکار به تمامی اقشار و طبقات و نیز ملیتھای ایران است و باعث بقا و تداوم جنایتھای ج.ا بر علیه مردم و خواسته و انقلابشان می باشد. به اصطلاح "دشمن" به وجود و خلق چنین رژیھایی ضد انسانی و ضد ملی احتیاج دارد.
 ج.ا با اتكاء بر ھمین سیاستھای مغرضانه داخلی و اندیشه ھای کج روانه و غیر اصولی و ضد منافع ملی٬ اکثریت اقشار٬ طبقات و ملیتھای ایران را مستقیم رو بروی خود قرار داده است. تورم بالای ۴٠ درصدی را بر اقتصاد رنجور ایران حاکم گردانده و بخصوص ملیتھا ایران٬ طبقه کار گر٬ دھقانان و  زحمتکشان و اقلیتھای مذھبی را به لقمه  نان شب  و سیر کردن شکم کودکانشان محتاج کرده است. مردم و کشور را به پرتگاه جنگهاى داخلى و نابودی رسانده است. بنا بر چنین ماھیتی٬ رژیم با زشتخویى ھا و زشتکاری ھایش دشمنان بسیاری را خود٬ بر علیه خود تربیت و سازماندھی کرده است.
سر نوشت ملت بلوچ در این مرحله از مبازه ملی اش با سر نوشت تمام اقشار و طبقات و ملیتھای دیگر ایران گره جدایی ناپذیری خورده است. ایران کشوری چند ملیتی است٬ ھیچ کدام از ملیتھا و طبقات و اقشار اجتماعی ایران به تنھایی قادر به سر نگونی رژیم خون آشام و آدم خوار ج.ا نخواھند بود. در یک حکومت مردمی و معتقد به دمکراسی می توان حق و خواسته ای را با منطق طلب کرد و به آن رسید. ملت بلوچ و نیروھای راستینش  برای کسب کلیه حقوق انسانی و ملی خود در جستجوی اتحاد  با یارانی از اقشار و طبقات و ملیتھای درون ایران در تلاش دائم است. زیرا كه در شرایط کنونی گزینش سیاستی دیگر ٬ مبارزات حق طلبانه ملت بلوچ را پر ھزینه تر و طولانی تر خواھد کرد. ما ھمانطور که بارھا اعلام کرده ایم ھیچگونه دشمنی با مردمان ایران از ھمه اقشار اجتماعی نداریم و برای حاکمیت دمکراسی و تعیین حق سرنوشت ملیتھای ایران به گرمی دست شان را می فشاریم.   
تمام شخصیتھا٬ نهادها  و احزاب و گروه ھای اجتماعی که  به حکومت قانون و دمکراسی و برابری ایمان داشته و به حقوق بشر و حقوق شھروندی افراد احترام می گذارند و عملاً حق تعیین سرنوشت ملیتھای ایران را به اراده خودشان پذیرفته و در فردای بعد از سرنگونی ج.ا شرایط انتخابات آزاد را تضمین کرده و به انجام یک رفراندوم آزاد و بدور از ھیاھو و جنجال سیاسی مغرضانه٬ در میان ملیتھای ایران  پس از گذشت يك دوره زمانى معين تن داده باشند٬ دوستان  مردمان ايران و مليتها  به حساب آمده و قابليت ھم کاری براى جايگزينى اين نظام وبرپايى نظامى دموكراتيك  را دارند.                                                                                                           پیش شرطھای ما فقط برای کسانی سنگین است که ھیچ نوع اعتقادی به حکومت مردم سالاری٬ دمکراسی و حقوق برابر انسانی و رفع بی عدالتی اجتماعی ندارند. چنین  پیش شرطھا و مقدمات بسا ساده ای٬ بھای گرانی  برای ھمکاری نخواھد بود که مخالفین ج.ا لقمه را از پشت سر به دھان  بگذارند. اجازه  دھند که ج.ا به زشتیھا و نابودی نسلها و عقب ماندگی اقتصاد و عقب ماندگی فرھنگی و نیز بستن قرار دادھای ننگین و بر باد دادن ثروت ملی برای خارج شدن از انزاوی جھانی با کشورھای ديگر باج پرداخت کند و ادامه دھد.  
شکستن ھیولای دیکتاتوری مذھبی که با نشر و اشاعه خرافات سوار بر نا آگاھی توده ھای مذھبی است٬ نه کار ساده ای است و نه ھم کار یک سازمان و حزب و شخصیت بخصوص است. ھمکاری صادقانه مردم٬ شخصیتھا٬ و کلیه نیروھا و احزاب معتقد به دمکراسی وعدالت خواه كه با ارائه راهكارعملى و تعهد به اجراى آنها براى از میان بر داشتن هر نوع تبعیض و تحقیرازجمله برابری حقوق زن و مرد٬ برابرى حقوق مليتها وتدوین و تنظیم قانون اساسی مدرن داشته باشند ٬لازمه شکست رژیم ددمنش و فاشیست مذھبی حاكم بر ايران است.
 تمام ملیتھای ایران که برای حق تعیین سرنوشت ملی ونهادينه شدن دمکراسی مبارزه می کنند٬ طبقه کار گر٬ زحمتکشان و دھقانان و روشن فکران انقلابی و آزادی خواه٬ را به مثابه  یاران بالقوه استراتژیک خود برای سر نگونی رژیم ج.ا در كنار خود خواهند داشت. وبدين خاطر٬ ملت بلوچ در این مبارزه سرنوشت ساز٬ دوشا دوش و گام به گام ھمراهى اين همرزمان را برای حاکمیت دمکراسی و قانون نياز دارد و دست محبت و دوستی به سوى همه دراز می کند.
م.و. کوهگنجی ۲٨ اردیبھشت ماه ١۳٩۲ شمسی


Writer: .و. کوهگنجی

Ostomaan.org

No comments:

Post a Comment