Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

مسئولین زندان مرکزی زاهدان از زندانیان این زندان برای نسب دستگاه شنود مکالمات تلفنی در خواست پول کرده اند


بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز جاری مسئولین زندان مرکزی زاهدان به زندانیان اعلام کرده اند که اگر نفری ۱۰ هزار تومان جهت نسب دستگاه شنود مکالمات تلفنی پرداخت نکنند کلیه تلفنهای این زندان قطع خواهد شد.
یکی از زندانیان این زندان به گزارشگر هرانا گفت: "زندانیان تصمیم گرفته اند تا این پول را پرداخت نکنند و با این وجود از روزهای آینده دیگر امکان تماس تلفنی برای ما از بین خواهد رفت."
مسئولین زندان رقم مورد نیاز برای نسب دستگاه‌های شنود را برای هر بند این زندان رقم ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرده اند.
زندان زاهدان ۱۱ بند دارد که حدود ۳۵۰۰ زندانی با جرائم متفاوت و در بند های مختلف این زندان محبوس هستند. حدود ۲۰ نفر از محبوسین را زندانیان سیاسی و عقیدتی تشکیل می دهند. البته تعداد زندانیان سیاسی و عقیدتی این زندان چیزی حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر بود که به دلیل دو نوبت اعتراضات گسترده ای که در اوایل سال گذشته در آن رخ داد اکثر آنها به زندانهای دور افتاده کشور از جمله سمنان، بندر عباس، اردبیل، قزوین و... تبعید شدند.
گفتنی است، زندان زاهدان از لحاظ امکانات رفاهی، بهداشتی و تغذیه زندانیان از پایین ترین سطح موجود برخوردار است و تاکنون چندین گزارش از وضع بهداری، غذا، تراکم جمعیت، عدم تفکیک جرایم، اعدامهای اعلان نشده و ... منتشر شده است.

مطالب مرتبط

No comments:

Post a Comment