Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

تجمع اعتراضی خانواده های بازداشت شدگان احوازی


تجمع خانواده های دستگیر شدگان عرب احوازی روز شنبه هفتم اردیبهشت ۱۳۹۲ بی پاسخ باقی ماند. خانواده های بازداشت شدگان عرب احوازی در اعتراض به عدم پاسخگویی نهادهای امنیتی درباره فرزندان بازداشت شده آنان جلوی درب ستاد خبری اداره اطلاعات واقع در امانیه شهر احواز تجمع کرده و خواستار اطلاع از سرنوشت فرزندانشان شدند.

مامورین اداره اطلاعات مثل همیشه به دروغگویی پرداخته و خانواده ها را تهدید کردند. بعضی از خانواده ها نیز به دادگاه انقلاب واقع در منطقه كيانپارس شهر احواز مراجعه نموده و به آنها گفته اند هنوز وضعیت فرزندان آنان مشخص نیست.
در همین راستا در روزهای یکشنبه و دوشنبه ٨ و ٩ فروردین بیش از ١٠٠ تن از افراد دستگیر شده را به زندان های کارون و سپیدار شهر احواز منتقل کرده اما مسئولین زندانها و مقامات قضائی اجازه ملاقات را به خانواده ها نداده اند.

در بین دستگیر شدگان چند تن از فعالان عرب هستند که در فیسبوک فعالیت داشته اند. معمولاً چنین اشخاصی توسط پلیس فتا بازداشت می شوند اما این تعداد توسط نیروهای اداره اطلاعات احواز دستگیر شده اند.
نیروهای امنیتی با ورود بدون مجوز قضایی به منازل این عده کامپیوترهای آنها و بعضی وسائل آنها را با خود برده اند. خانواده ها تا به حال از سرنوشت فرزندان خود اطلاع ندارند و نگران وضعیت عزیزانشان هستند.
طی دو ماه گذشته بیش از سیصد شهروند عرب در مناطق مختلف احواز، حمیدیه و دیگر شهرها بازداشت شده اند.
كريم دحيمي فعال حقوق بشر

No comments:

Post a Comment