Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

نماینده خاش: چرا مسوولان مردم آسیب دیده از زلزله ۷.۸ ریشتری سراوان را رها کرده اند؟

  
به گزارش ندای زاهدان حمیدرضا پشنگ، نماینده مردم خاش در  مجلس شورای اسلامی دراین باره  گفت: مسئولان با بیان این نکته که خسارت‌های وارده به مردم زلزله زده سیستان و بلوچستان ناچیز است از رسیدگی به وضعیت منطقه شانه خالی می‌کنند.
وی با اشاره به این نکته که وقوع زلزله بزرگ 7.8 ریشتری «گُشت» در سراوان سیستان و بلوچستان شوک قابل توجهی به مردم منطقه بوده و آنها نیازمند توجه مسئولان هستند افزود: هنوز رییس جمهور به عنوان شخص اول اجرایی کشور پیام یا بیانیه‌ای برای مردم زلزله‌زده بلوچستان نداده است و این درحالی است که رییس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس ضمن تاکید بر توجه به وضعیت مردم با آنها همدردی کرد.
نماینده مردم خاش، میرجاوه و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که اگر خسارت جانی این زلزله محدود بوده باید شاکر رب‌العالمین باشیم نه اینکه به مردم خسارت‌دیده بی‌توجهی کنیم توضیح داد: 700 واحد مسکونی در منطقه آسیب جدی دیده است که ترک‌های عمیق روی دیوار منازل باعث شده مردم احساس امنیت برای سکونت در آن نداشته باشند.
 
تابستان سختی در راه است
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون متبوع خود از منطقه زلزله زده گفت: آب شرب خاش 50 لیتر در ثانیه با افت مواجه شده است این وضع می‌تواند تابستانی سخت و بی‌آب را برای مردم و به ویژه کشاورزان رقم بزند.
پشنگ به گزارش دیگری از وضعیت چاه‌ها و قنوات منطقه اشاره کرد و افزود: براثر زلزله و شدت وقوع آن بسیاری چاه‌ها ریزش داشته و قنوات هم‌آسیب دیده‌اند. استان ما منطقه کم‌آبی است. همین خسارت می‌تواند مردم رااز همان حداقل‌ آب هم محروم کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از شیوه مواجهه مسئولان با خسارت‌های مردم زلزله‌زده استان سیستان و بلوچستان گفت: شاید ارزش یک خانه خشت و گِلی در یک روستا بسیار ناچیز باشد و با یک آپارتمان مرکزنشین قابل مقایسه نباشد اما مسئله این است که همان خانه خشت و گلی با تیرهای چوبی برای روستایی سرپناهی است که همان ارزش آپارتمان مرکزنشین را دارد. درست نیست مسئولانی که در خانه باغ‌های خود در مرکز نشسته‌اند بگویند خسارت وارده کم بوده است. سرپناه مردم همه چیز آنهاست و به آنها احساس امنیت می‌دهد.
نماینده مردم خاش، میرجاوه و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه مردم شوک‌زده از زلزله همچنان چشم‌انتظار هم‌دردی مسئولان و توجه آنان هستند گفت: لازم است مسئولان علاوه بر حمایت‌های معنوی به صورت عملی نیز به وضعیت مردم و کشاورزان منطقه توجه کنند و در روند بازسازی چاه‌ها و شبکه آبرسانی آب شرب منطقه تسریع کنند.
 
خبر آنلاین
 

No comments:

Post a Comment