Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

سرقت 7 میلیارد دلاری رژیم اسلامی (بنام وام) از "بیت المال" برای هزینه قتل عام مردم سوریه



در حالی که اکثریت مردم ایران در فقر و فلاکت و بیچارگی بسر می برند و بحران اقتصادی، دزدی، چپاول و غارتگری اسلامگرایان کشور را در آستانه تلاشی قرار داده است؛ جمهوری ایرانفروش اسلامی سرمایه ملت ایران را روانه سوریه، بغداد، فلسطین، لبنان و ... کرده و نه تنها منافع ملی ما، بلکه موجودیت ایرانیان و ایرانیان را قربانی منافع روحانیت شیعه و پان اسلامیسم می کند. جمهوری ملاهای ایران خصومت سیاسی، دینی، فرهنگی و تاریخی با ایران و ایرانیت داشته و از عزیمتگاه دین و آئین بیگانه، نابودی ایران را هدف قرار داده است. رسانه های رژیم گزارش داده اند: ایران همچنان از اقتصاد سوریه حمایت مالی می کند. ایران خط اعتباری (وام) به ارزش یک میلیارد دلار برای واردات کالا و وام دیگری به ارزش سه میلیارد دلار برای واردات نفت و فرآورده های نفتی مورد نیاز، در اختیار سوریه قرار داده است. رئیس بانک مرکزی سوریه اضافه کرد: خط اعتباری (وام) یک میلیارد دلاری ایران به سوریه، در صورت به پایان رسیدن، دوباره شارژ خواهد شد. علاوه بر این مبالغ، ایران سه میلیارد دلار دیگر نیز به سوریه در قالب خط اعتباری (وام) اختصاص می دهد. برای دریافت این وام ها که در مجموع رقم آنها 7 میلیارد دلار است، در حال نهایی کردن اقدامات لازم هستیم. هنوز مقامات ایرانی درباره این وام 7 میلیارد دلاری به سوریه اظهارنظری نکرده اند.
ملت و کشور ما با شتاب فزاینده پای درخت پوسیده ارتجاع اسلامی و هوس ها و امیال جمهوری ملاهای ایران آب می شود؛ اگر امروز چاره ای نیاندیشیم، فردا دیر است!

*******

 
وام جدید ایران برای سوریه به مبلغ 7 میلیارد دلار
سوریه قبل از این هم یک میلیارد دلار از ایران وام در قالب خط اعتباری دریافت کرده بود. در بهمن 1391 نیز دولت سوریه از سپرده گذاری ارزی ایران در این کشور برای تقویت ارزش پول ملی سوریه خبر داد. دولت ایران علاوه بر این، 200 میلیون دلار وام برای بخش بهداشت و درمان سوریه اختصاص داده بود.
ایران دوباره وامی به ارزش 7 میلیارد دلار به سوریه ارائه می دهد.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه دولتی تشرین چاپ دمشق، "ادیب میاله" رئیس بانک مرکزی سوریه گفت: ایران همچنان از اقتصاد سوریه حمایت مالی می کند. ایران خط اعتباری (وام) به ارزش یک میلیارد دلار برای واردات کالا و وام دیگری به ارزش سه میلیارد دلار برای واردات نفت و فرآورده های نفتی مورد نیاز، در اختیار سوریه قرار داده است.

رئیس بانک مرکزی سوریه اضافه کرد: خط اعتباری (وام) یک میلیارد دلاری ایران به سوریه، در صورت به پایان رسیدن، دوباره شارژ خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر این مبالغ، ایران سه میلیارد دلار دیگر نیز به سوریه در قالب خط اعتباری (وام) اختصاص می دهد. برای دریافت این وام ها که در مجموع رقم آنها 7 میلیارد دلار است، در حال نهایی کردن اقدامات لازم هستیم.

هنوز مقامات ایرانی درباره این وام 7 میلیارد دلاری به سوریه اظهارنظری نکرده اند.



سوریه قبل از این هم یک میلیارد دلار از ایران وام در قالب خط اعتباری دریافت کرده بود. در بهمن 1391 نیز دولت سوریه از سپرده گذاری ارزی ایران در این کشور برای تقویت ارزش پول ملی سوریه خبر داد. دولت ایران علاوه بر این، 200 میلیون دلار وام برای بخش بهداشت و درمان سوریه اختصاص داده بود.

برخی رسانه های خارجی نیز گفته بودند از آنجا که سوریه به دلیل تحریم ها، نمی تواند از اروپا غلات خریداری کند؛ ایران برای این کشور از اروپا غله خریداری کرده است. نفت سوریه نیز تحریم شده است و ایران بخشی از نفت تولیدی این کشور را خریداری یا با محصولات نفتی مبادله می کند.

سوریه از دو سال پیش تاکنون با ناآرامی های خشونت آمیزی روبه رو است که هم اکنون به جنگ داخلی گسترده ای میان ارتش و مخالفان مسلح تبدیل شده است.
ایران مهمترین حامی منطقه ای دولت سوریه در بحران داخلی این کشور به شمار می آید.

این وضعیت داخلی در کنار تحریم های گسترده آمریکا و اروپا، اقتصاد سوریه را با مشکلات زیادی روبه رو کرده است.
پول ملی سوریه نیز در مدت 2 سال بحران این کشور با افت ارزش 300 درصدی روبه رو شد. 2 سال پیش و قبل از آغاز بحران 

در سوریه، هر دلار آمریکا معادل 50 لیره (واحد پول سوریه) بود اما امروز این رقم به 150 لیره رسیده است.

http://iranglobal.info/node/19616


No comments:

Post a Comment