Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

.

Wednesday, January 20, 2016

ایران کشور بحران افرین منطقه است این بحران را نمیتوان با ایران فدرال یا ایران دمکراسی حل کرد.

 مهراب سرجوی 
در طول تاریخ بلوچستان یک سرزمین مستقل بوده و مردم آن دیار بلوچ نام نهاده شده اند.و دیگران هم  آنها را بعنوان ملت بلوچ که دارای هویت ملی و اقتدار هستند احترام می گذاشتند.

وجه مشترک بین بلوچ و دیگر همسایگان در منطقه بیشتر برباورهای مذهبی بوده  و بنا به داشتن موقعیت جغرافیایی خوب و نزدیک از طریق دریای مکران روابط اقتصادی و اجتماعی با کشورهای عربی قابل رویت بوده و هست.

مذهب آداب و رسوم هر جامعه را شکل میدهد و هیچ جامعه بدون مذهب زنده نمی ماند. اشتراک مذهب پیوند بلوچ و عرب را محکمتر ساخته است.

بلوچستان (مکران )هیچ وقت بخش یا  پاره ای حکمرانان پارس نبوده . اولین بار در سال 1845 پارسیان (ایران)بر اساس  اشعار از شاهنامه فردوسی و به طرفداری از خانواده  حاکم قائین شهروبیرجند مدعی بخشی از پایین سیستان شدند و  با فرستادن نیرو به مکران همزمان  ازات خان نوشیروانی  نیروهای پارس را از قلمروی  خود بیرون رانده و  شهر تاریخی بم را هم به تصرف خویش در می آورد. 

بعد از تقسیم مکران در سال  1872 نیروهای پارس به کمک انگیس چندین بار بخشی ازبلوچستان غربی را اشغال کردند و هر بار خوشبختانه با شکست مواجه میشوند. 
ولی دوباره قاجاریه با کمک انگلیس قلعه بمپور را اشغال میکند. اما
میر بهرام خان بارانزهی در سال 1904  بمپور را از اشغال آنها در می آورد و سرداران وفادر به پارس  تسلیم میر بهرام خان می شوند. و ازبلوچستان  بیرون رانده می شوند. بهرام خان و برادرزاده ان میر دوست محمدخان بارانزهی برای اولین بار حکومت مدرنی در بلوچستان تشکیل می دهند.

 و  در سال 1913 علیه برتیش اندیا اعلام جنگ کرد و علیه تقسیم بلوچستان قیام کرد. در سال 1918 بریتش اندیا حکومت بلوچستان غربی را به رسمیت شناخت.
League of Nation 191 8 http://worldatwar.net/timeline/other/league18-46.html

 به ایران اجاز شرکت در کنفراس                                           League of Nation 191 8
 را نداد و ایران را به عنوان یک  کشورمستقل به رسمیت نشناخت  وبه ایران اجازه عضویت را ندادند.
 ایران در سال 1928 به کمک نیرو هوائی انگلیس بعد از 8 ماه جنگ بلوچستان غربی را اشغال کرد. میردوست محمد خان بارکزهی و دین محمد جدگال حاکم باهو دشتیار و برکت حاکم جاسک را اعدام کرد. میران جاسک تاریخ 400 ساله حکومت بر منطقه را داشتند و تاریخی شفاف در مورد ال   میر می توان در تاریخ خلیج عربی پیدا کرد.

بلوچ هیچ نقطه مشترکی با ایران پارسی و شیعه امروزی ندارند. بلوچ برده پارس نیست و مثل یک ملت ازاد میخواهد ازاد زندگی کند.
 آزاد زیستن حق  مسلم هر ملت ازاده است.و ملت بلوج نیز آزاد زیستن را ترجیح می دهند.

رابطه بین بلوچ و پارس رابطه اشغالگری است. 

ایران شاهنشاهی دشمن زبان، تاریخ وفرهنگ بود.

ایران شیعه خمینی ضد مذهب و تاریخ زبان و فرهنگ و اقتصاد بلوچ است.

ایران فدرال که دوستان بلوچ ما کاسه داغتر از اش  ان شده اند. ایران را به ابرقدرت منطقه تبدیل میکند که نه به سود بلوچ است و نه به سود منطقه و دنیا.
 ملتها تحت اشغال ایران شعیه پارس باید به حق اسقلال ملی سرزمینهای خود برسند و در ان صورت منطقه امن خواهد شد. 
ایران کشوری بحران زاست.
---#تعلیم و تربیت:  تعلیم به زبان مادری ممنوع میباشد و امید نیست که زبان بلوچی وضعیت بهتری در اینده داشته باشد.ایران فدرال یا غیر فدرال چون یادگری فنون و علم به زبان فارسی است بلوچ بطور طبیعی از فارس زبان عقبتر میباشد.
----#ازادی مذهب: بلوچ سنی در ایران به اندازه غیر مسلمانان ازادی مذهبی ندارد. بیساری از علمای اهل سنت  اعدام و  ترور و زندان و تبعید شده اند.
---#اقتصاد: بلوچستان سرزمین بیسار مناسبی برای کشاورزی نیست. اقتصاد بلوچ همیشه به دریا و تجارت با دنیا وصل بوده. ایران درب تجارت  دنیا را بر روی بلوچ بسته است و امکان اینکه وضعیت در ایران فدرالی شود به نظر نمی اید.
 حاکمیت ملی بلوچ در داخل ایران امکان پذیر نیست بهتر می باشد که دوستان بلوچ برای کسب رای با احساسات ملت بلوچ بازی نکنند اسمی دیگر برای خود انتخاب بکنند.
مشکل در ایران نوع حکومت نیست خود کشور ایران مشکل آفرین است. بغیر از مذهب شیعه ایرانیان امروزی هیچ نقطه مشترکی ندارند.
 مسئله اشغال 3 جزیره عربی و مدعا بودن ایران بر بحرین-
ایران  کشور بحران افرین منطقه است این بحران را نمیتوان با ایران فدرال یا ایران دمکراسی حل کرد. ایران با امریکا و غرب هیچ مشکلی ندارد اگرغرب ایران را به عنوان قدرت منطقه بپذیرد.

 اگراسقلال طلبان بلوچ کرد و عرب ترک و مردم خلیج عربی چاره جوئی برای حل این بحران نکنند در اینده نزدیک آنان زندگی را برای همه در منطقه خترناکتر خواهند کرد. فرقی نمیکند ایران فدرال یا غیر فدرال. شاهی یا شیعه فقط افراد جابجا خواهند شد تهدید سرجای خود باقی خواهد ماند.

حل بحران خاورمیانه در ازادی بلوچستان مستقل است. بلوچ این قدرت را در خود میبیند دیر یا زود خود را از دست تهران ازاد کند. نیروهای ملی و مذهبی در بلوچستان غربی بر استقلال بلوچستان از تهران اتفاق رای دارند.

بعضی  بر این عقیده هستند که حاضر هستند برای استقلال بلوچستان هر بهای را پرداخت کنند.
مهراب سرجوی. لندن

No comments:

Post a Comment