Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

لباس بلوچی یکی از علائم هویت ملی است

لباس بلوچی یکی از علائم هویت ملی است

بنام الله مقتدر
خطاب شماره 22 -  لباس بلوچ یکی از علائم هویت ملی  مردم بلوچ است
قابل توجه ملت محکوم و تحت ستم بلوچ:
           لباس هم مانند  زبان  یکی از علائم بسیار برجسته هویت ملی هر ملتی است و ملت های دربند و به  آزادی نرسیده مانند ملت ما  حتما و حتما نسبت به حفظ آن بیشتر از ملت های آزاد شده توجه و حساسیت  داشته باشند تا بتوانند ملیت خود را که تحت برنامه های سیستماتیک حکومتی در حال انهدام است محفوظ و زنده نگهدارند.
          برای این کار توصیه میشود که تمام مردم بلوچ از شهری  گرفته تا روستائی ، از بیسواد گرفته تا با سواد،  از علمای دینی گرفته تا علمای عصری  همه  و همه در پوشیدن لباس بلوچی که لباس ملی آنان است یکدیگر را توصیه نمایند تا بطور بر جسته ای  مشخص و مشهور شود که  این لباس ملی  ملت بلوچ است.
           والدین و بزرگان قوم در مناطق خود از مدیران مدارس ابتدائی بخواهند که لباسی برای یونیفرم فرزندان دختر و پسر شان  انتخاب کنند که لباس ملی و بومی آنها باشد.  مخصوصا لباس دانش آموزان دختر در مدارس لباسی باشد کاملا با دوخت  بلوچی  با رنگ روشن و متحد الشکل  تا  مشخص شود که اینها دانش آموزان مثلا  فلان دبستان هستند و از پوشیدن مانتو که لباس ملت بلوچ نیست خود داری نمایند.
           ما  همه مان باید قدم به قدم در حال زنده کردن و حفاظت از جزئیات  هویت ملی مان باشیم تا آنهائی که برنامه نابودی آن  را در دست اجراء  دارند موفق نشوند و ملت ما در سرزمین خود با هویت خدادادی خود زندگی کند.
          همه اقشار ملت ما باید بدانند که هیچ کسی دلسوز ما نیست که مثلا از یک جای دیگر بیاید و به  محافظت از هویت ملی ما بپردازد. همه ملت ها خودشان اینکار را میکنند و ما هم باید خودمان مواظب هویت اصیل مان باشیم که از بین نرود  و اگر اینکار را نکنیم سر زمین مان هم از دست مان خواهد رفت.  به امید بیداری و زنده شدن ملت مان  این فعالیت ملی و مقدس را با تمام توان و ظرفیت خود ادامه خواهیم داد همه با هم بعون الله.
احتراماتم  را بپذیرید،
محمد آرمیان
دبیر کل: نهضت عدالت بلوچستان ایران
28/10/1394 برابر با 18/1/2016
http://watwajahi1.blogspot.se/2016/01/blog-post_18.html?spref=tw

No comments:

Post a Comment