Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

رگزاری دادگاه غیر علنی برای آخرین فرد از بازداشت شدگان نصیر آباد

آخرین نفر از مجموع 12 تن از بازداشت شدگان نصیر آباد نیز در دادگاهی غیر علنی و بدون داشتن وکیل محاکمه شد.

 به گزارش کمپین فعالین بلوچ بشیر بلیده ای از جوانان بازداشت شده نصیراباد ظهر دیروز شنبه 14 تیر به دادگاه انقلاب زاهدان برده شد.

 سی و سه (33) نفر از جوانان نصیر اباد سرباز در جنوب استان سیستان و بلوچستان  که با یورش ماموران وزارت اطلاعات و سپاه در 14 دی ماه بازداشت شده بودند چند ماه در بازداشتگاه های سپاه و وزارت اطلاعات بوده و سپس به زندان مرکزی زاهدان منتقل شدند. این بازداشت شدگان در سه مرحله دادگاهی شدند که در مرحله اول سه نفر ، در مرحله دوم 8 نفر و در مرحله سوم و آخر یک نفر (بشیر بلیده ای) به دادگاه برده شدند.

همه دادگاه های برگزار شده برای این بازداشت شدگان غیر علنی و بدون داشتن وکیل بوده  اند و از علت برگزاری دادگاه های مجزا و دسته بندی این افراد در محاکمه  اطلاعی در دست نیست.

مسئولان امنیتی پیشتر این زندانیان را "تیم تروریستی" عنوان کردند که به گفته آنها در یک خانه تیمی بازداشت شدند امری که در نامه های متعدد از سوی خانواده این بازداشت شدگان رد شد.

خانواده این زندانیان بلوچ به گزارشگر کمپین گفته اند: یان زندانیان به اتهام اقدام علیه امنیت ملی مورد محاکمه قرار گرفته اند اما اتهام های وارد شده را در دادگاه رد کرده و اعترافات اخذ شده را تحت فشار شکنجه عنوان کردند.

  http://balochcampaign.com/

No comments:

Post a Comment