Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

ابل توجه رهبر و مسئولین محترم نظام

بنام الله مقتدر
قابل توجه رهبر و مسئولین محترم نظام
بتاریخ: 14/4/1394 شمسی
با سلام ضمن رعایت مراتب احترام، توجه شما مسئولین محترم نظام را به مطالب ذیل معطوف میدارم:
1- هم شما مسئولین نظام انسان هستید و هم ما مردم بلوچ و بقیه ملت هائی که در ایران زندگی میکنند. همه انسان ها نیاز به این دارند که خوشبخت و سعادتمند و بدون اذیت و آزار یکدیگر زندگی کنند. این ابتدائی ترین حقی است که خالق قدرتمند این کائنات برای هر انسانی قایل شده است . اِنَّ اللهَ یَامُرُ بِالعَدلِ وَالاِحسان. الله متعال انسان ها را در تعامل با یکدیگر به عدل و احسان امر فرموده است. اگر طبق فرموده الله عمل شود و رفتار انسان ها با همنوعان خود بر اساس عدل و احسان باشد دیگر خبری از تکبر و زیاده خواهی و اجحاف و ظلم و زورگوئی و تبعیض نخواهد بود و عدالت در جامعه بر قرار خواهد شد و تنها عدالت است که ضامن سعادت انسان ها است و ما عدالت خواه هستیم.
2- در کشور ایران جائی که شما حکومت میکنید عدالت بطور کلی پایمال شده است و همه امتیازات جامعه تنها به گروهی اختصاص یافته است که قدرت را در دست دارند و ولایت را پرستش میکنند همین رفتار غیر عادلانه شما حکومتگران باعث شده است که از هشتاد ملیون جمعیت این کشور هفتاد ملیون آن در رنج و عذاب و زحمت زندگی کنند و این اکثریت ملت دارند در حق شما نفرین و دعای بد میکنند و از نظام شما ناراضی و بیزار هستند و شما این حقیقت را بطور دقیق می دانید بهمین دلیل با زور تفنگ و سرنیزه دارید بر این هفتاد ملیون حکومت می کنید و در این رابطه چون حکم خدا را هم زیر پا گرفته اید مسلم است که خدا هم از شما ناراضی است. پس شما با رفتار زورگویانه تان با ملت و عدم توجه به حکم الهی خودتان را در وضعیتی بسیار شکننده قرار داده اید فکر می کنید این رفتار زورگویانه و غیر عادلانه خود را تا کی میتواید ادامه دهید؟ سرنوشت آنهائی که با ملت های شان مثل شما رفتار کرده اند پیش روی همه مان است: صدام، قذافی، حسنی مبارک، عبدالله صالح، بن علی و غیره... آیا نگاهی به سر نوشت اینها برای شما مایه عبرت نمی شود!؟ اینها چوب مکافات عمل خود را خوردند. مکافات عمل قانون خداست هیچ کسی را نمی بخشد. سعدی علیه الرحمه هم گفته است: از مکافات عمل غافل مشو گندم از گندم بروید جو ز جو.
3- مسئولین محترم نظام جمهوری اسلامی، ملت بلوچ با سیاست هائی که شما در این سه ده و نیم در بلوچستان اجراء کرده اید بشدت در رنج و عذاب و زحمت است. مامورین شما در سر زمین ما همه راه های زندگی کردن عادی و آبرومندانه را به روی مردم بلوچ بسته اند و جوانان بلوچ که در تلاش برای بدست آوردن لقمه نانی در محیط زندگی خود پرسه میزنند توسط مامورین شما به گلوله بسته میشوند و جان می بازند و این برنامه ضد انسانی حالا شکل روتینی و روزمره بخود گرفته و وضع خطرناکی را بوجود آورده است. همه مراجع بظاهر قانونی شما در حمایت همین قاتلین عمل میکنند و همه دادگاه ها تبدیل به بیدادگاه شده است. این وضع دیگر بشکل غیر قابل تحملی در آمده است اگر مسئولین بالای نظام بخواهند می توانند این وضع حیوانی را کنترل و تحت قانون در‌آورند و رفتار انسانی را به جامعه باز گردانند.
4- نامه نکاری های ملتمسانه و کوشش های مسالمت آمیز در این سی سال گذشته هیچ نتیجه ای نداده است. هیچ مسئولی گوشش بدهکار احقاق حق برای مردم بلوچ نیست و این وضع بغرنجی است که ملت بلوچ گرفتار آن شده است که نیاز به حل فوری و اساسی دارد چون همین رفتار خودسرانه و غیر انسانی مامورین شما سبب شده است که تعداد زیادی از جوانان ملت بلوچ برای نجات از این وضع تحقیر آمیز و خفت بار به دفاع از کرامت و صیانت خود بپردازند و به جنگ مسلحانه روی آورند و نهضت عدالت بلوچستان با سازمان مسلح جیش العدل که برای استقرار عدالت در سر زمین خود بلوچستان مبارزه میکنند در نتیجه رفتار غیرعادلانه ای بوجود آمده اند که مامورین شما با ملت بلوچ داشته اند. اگر رفتار نظام با ملت بلوچ عادلانه بود چنین مبارزه ای شکل نمی گرفت و شرط توقف این مبارزه فقط رفع تبعیض و اجرای عدالت است.
5- جناب خامنه ای، جناب رفسنجانی، جناب لاریجانی ها، این قدرتی را که خداوند بشما عطا کرده است و شما قدرش را نمی دانید سبب نشود که بخاطر این دنیای دون و نشئه ی این قدرت از دست رفتنی خدا را فراموش کنید و اصول انسانی را زیر پا بگذارید. متوجه باشید که قبل از شما قدرتمندان زیادی آمده و رفته اند و شما هم مسافر همین راهی هستید که به قبر و آخرت منتهی میشود. اگر به زندگی بعد از مرگ و حساب و کتاب روز رستاخیز ایمان دارید به نفع تان خواهد بود که هرچه زودتر تا مرگ به سراغ تان نیامده است در رفتارتان تجدید نظر نمائید و رفتار عادلانه ای را جایگزین این رفتار مغرورانه و قلدرمنشانه و ظالمانه کنید.
6- مسئولین محترم نظام، ما مردم بلوچ که به حکم اجبار بخشی از سر زمین مان در کشور ایران قرار گرفته است هم مثل شما انسان هستیم و نیاز به زندگی امن و آسوده داریم. مامورین شما امنیت و راحت را از مردم ما گرفته اند و رفتارشان خیلی خودسرانه و غیر قابل تحمل است. شما چرا و به چه دلیل با ما مردم بلوچ این گونه رفتار می کنید و در مقابل این رفتار ظالمانه شما ما مردم بلوچ چه بکنیم؟ آیا حق مثل انسان زیستن را نداریم!؟ آیا همین طور خفه و ساکت و سر بزیر بمانیم و شما توی سرمان بزنید و ما هم خیلی مؤدبانه بگوئیم که دست تان درد نکند!؟ آیا یک انسان با انسائی دیگر و یا یک همنوع با همنوع دیگرش این گونه رفتار میکند!؟ در این رابطه کمی بیندیشید و بفکر تجدید نظر در رفتارتان بیفتید چون ممکن است مرگ بی خبر به سراغ تان بیاید و این فرصت طلائی برای باز نگری و تجدید نظر در رفتار تان از دست تان برود.
7- مسئولین محترم نظام، رفتار غیر عادلانه شما ما را مجبور به مبارزه کرده است که اگر مشکل مان بطور مسالمت آمیز حل نشود ما در نهضت عدالت بلوچستان بصورت مسالمت آمیز و در سازمان جیش العدل بصورت مسلح مبارزه مان را تا رسیدن به عدالت ادامه دهیم و حل این مشکل بیهوده ای که ایجاد کرده اید بطور مطلق در دست شماست. شما اگر به مطالبات اساسی و حقوق انسانی ملت بلوچ احترام بگذارید و به آن عمل بفرمائید این جنگ و مبارزه نا خواسته بلا فاصله تمام خواهد شد و ملیاردها تومانی که شما از بودجه این مملکت و حق این ملت برای متوقف کردن این مبارزه هزینه میکنید دیگر لازم نخواهد بود که در این برنامه غلط ضایع و تلف شود و بهتر این خواهد بود که این مبالغ هنگفت را بجای تخریب سر زمین و نابودی ملت بلوچ، صرف آبادانی و سازندگی بلوچستان و بهبود زندگی این مردم که وابسته بشما شده اند بنمائید.
8- ما بارها مطالبه ملت بلوچ را مطرح کرده ایم و حالا باری دیگر نیز مجددا مطرح می نمائیم و آن بر قراری عدالت در بلوچستان است و نه چیزی بیشتر از آن. عدالت به جز از دادن حق تصمیم گیری بخود مردم بلوچ در سر زمین خود بر قرار نخواهد شد. خلاصه سخن اینکه ما خواستار خودمختاری ملت بلوچ در درون مرزهای ایران با نظامی فدرالی هستیم و برای ملیت های دیگر نیز این حق را قائلیم و آنها خود پیگیر این مسئله هستند و ما با آنها همصدا بوده ایم و خواهیم بود.
9- همه ملت ها برای رسیدن بحقوق انسانی خود مبارزه کرده اند این حق را هم خدا در قرآن و هم سازمان ملل متحد در منشور خود به همه ملت ها داده اند پس مبارزه ملت بلوچ یک جنگ تروریستی آن چنانکه تبلیغ میشود نیست بلکه مبارزه ای عادلانه است که منطبق با تائید الهی و منشور جهانی حقوق بشر سازمان ملل متحد می باشد و حق آنست که تا رسیدن به هدف ادامه پیدا کند.
10- تقاضا داریم که این مطالبه قانونی و انسانی ملت بلوچ حد اکثر تا پایان سال جاری (1394 شمسی) مطابق با پایان سال 2015 میلادی مورد عنایت و تائید مسئولین محترم نظام و تصویب مجلس نمایندگان قرار بگیرد اگر چنین شود افتخار بزرگی در کارنامه جمهوری اسلامی خواهد بود. و من الله التوفیق...
با احترام،
محمد آرمیان
دبی کل : نهضت عدالت بلوچستان ایران

No comments:

Post a Comment