Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

هشدار جوی برای صیادان و قایق های ماهیگیری در سواحل چابهار

1 tim · 
هشدار جوی برای صیادان و قایق های ماهیگیری در سواحل چابهار
چابهار – ایرنا – معاون عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان چابهار با اشاره به گزارش های آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی و تصاویر ماهواره ای، توفان گرمسیری (ASHOBAA) گفت: این توفان بر اساس اطلاعات موجود برای سواحل و صیادان منطقه می تواند خطر ساز شود.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری چابهار، نورالدین میرلاشاری روز سه شنبه افزود: به تمامی صیادان و فعالان شیلاتی توصیه می شود از امروز سه شنبه تا ابتدای هفته آینده علاوه بر اینکه شناورهای خود را به مناطق امن منتقل می کنند، به منظور جلوگیری از بروز هر گونه حادثه ای از ورود به دریا برای صید و ماهیگیری تا ابتدای هفته آینده خودداری کنند.
وی با اشاره به جدیدترین نشست مدیریت بحران و گزارش تحلیلی هواشناسی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: توفان گرمسیری در ساعت 8 صبح امروز در موقعیت تقریبی 20 درجه شمالی و 65 درجه شرقی رصد و ضمن تقویت با سرعت حدود 10 کیلومتر بر ساعت به سمت شمال غرب و دریای عمان در حرکت است که در حدود ساعت 22 امشب به سواحل چابهار نزدیک خواهد شد.
به گفته وی، سرعت این توفان فردا چهارشنبه در نزدیکی سواحل استان حدود 70 تا 80 و حداکثر تا 120 کیلومتر بر ساعت پیش بینی شده و تاکنون به جز مواج شدن دریا ، علایم و شواهدی در خصوص احتمال بارش باران در این منطقه یافت نشده است.
میرلاشاری خاطر نشان کرد: این توفان گرمسیری از اواخر وقت امروز ابتدا نواحی شرقی دریای عمان و از چهارشنبه تا پایان هفته بیشتر نقاط دریای عمان را متلاطم می کند.
وی افزود : طی این مدت در نواحی جنوبی و سواحل استان بویژه روزهای پنجشنبه و جمعه رگبار و رعد و برق و تند باد شدید رخ خواهد داد.
معاون فرماندار چابهار با اشاره به حساسیت ها و نگرانی های ایجاد شده در فضاهای مجازی در خصوص شدت این توفان و هرگونه احتمال خسارت زیان بار تاکید کرد: هرگونه تغییر احتمالی در مسیر حرکت و شدت طوفان در اطلاعیه های بعدی به اطلاع شهروندان خواهد رسید .
میرلاشاری گفت: توفان گرمسیری در موقعیت عرض جغرافیایی 18 درجه شمالی و 68 درجه شرقی تشکیل شده و در فاصله 960 کیلومتری از سواحل استان جریان دارد و شرایط جوی و تصاویر ماهواره ای در این زمینه پیوسته پایش و اطلاع رسانی می شود.
به گفته وی ، بر اساس گزارش های موجود از سوی منابع رسمی از جمله هواشناسی استان سیستان و بلوچستان وضعیت غیر عادی و بحرانی قابل تایید نیست ، اما با این وجود تمامی مدیریت و سازمان های مرتبط با مدیریت بحران شهرستان برای ارایه هرگونه خدمات در آماده باش کامل هستند.
1744/ 6081


No comments:

Post a Comment