Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

چند کلمه حرف حساب با ملت در بند بلوچ




بنام الله مقتدر
بتاریخ: 16/3/1394 شمسی
چند کلمه حرف حساب با ملت در بند بلوچ
در گذشته بار ها گفته ایم که از هشتاد و هفت سال به این طرف که همسایه شمالی ما با هجوم نظامی بر ملت و سر زمین ما مسلط گشت روش های مختلفی بکار گرفته اند تا بتوانند ملت بلوچ را تحت سلطه جابرانه خود نگه دارند و در انجام این هدف موثرین ترین برنامه آنها هویت زدائی از ملت بلوچ بوده است که دیگر بعنوان یک ملت شناخته نشود. این برنامه تا حد زیادی پیشرفت داشته است چون نسل های جدید بلوچ فراموش کرده اند خود یک ملت هستند در درون مرزهای ایران.
وقتی که ملتی خالی از هویت می شود از حقوق خدادادی و بنیادین خود بی خبر می ماند یعنی دیگر خودش برای خودش حقی قایل نمیشود در این صورت قوم متجاوز همه چیز او را راحت و بدون درد سر تصاحب میکند و هدف اصلی اش تصرف سر زمین اوست و این وضعی است که هم اکنون برای ملت بلوچ پیش آمده است.
ملت بلوچ با از دست دادن هویت خدادادی خود در طول این هشتاد سال گذشته می بینیم که با قوم مسلط بر خود خیلی دوست و دمخور و قاطی و مخلص و دست به سینه و مفتخر به خدمت گذاری است و این کلمات و جملات برای راضی نگه داشتن دشمن غالبا از زبانش جاری میشود: نوکرتم، مخلصتم، چاکرتم، فدات شم، خیلی آقائی، امری باشد در خدمتم و غیره... اینها واژه هائی است که یک ملت هویت باخته و بی احترام بطور غیر ارادی و نا خود آگاه از آنها استفاده میکند و این رفتار به معنای اینست که این ملت اندکی محتاج احترام هر طور که با او رفتار شود هیچ شکایت و اعتراضی ندارد و دشمن در دراز مدت خیلی راحت میتواند از طریق قوانین و بخش نامه های خود ساخته تمام سر زمینش را مرحله به مرحله بنام خود ثبت کند و صاحب اصلی سر زمین باز هم از توطئه شدمن با خبر نشود و بی تفاوت باقی بماند و نتیجه این میشود که نسل های آینده اش جائی برای زندگی کردن نداشته باشند یا آواره و دربدر شوند مانند فلسطینی ها و یا در سر زمین آبائی خود بصورت نوکر و چاکر و پادو و عمله و فعله و مخبر و راننده و آشپز و نگهبان و خدمتگزار زندگی کنند. این وضعی است که ملت بلوچ فعلا در آن قرار گرفته است و اگر خیلی زود بهوش نیاید و بفکر چاره کار نشود نابود خواهد شد.
ای ملت دلیر و غیور بلوچ که بی هویتی دلیری و غیرت را از شما گرفته است بیائید بخود بیائیم و این درد بی هویتی را که مسبب اصلی همه مشکلات و خودباختگی ماست هر چه زودتر علاج کنیم تا شجاعت و غیرت در درون مان به جوش آید و لبریز شود و آرام و قرار را از ما بگیرد و ما گرفتن تقاص ظلمی را که در طول این هشتاد سال بما روا داشته اند از حالا شروع کنیم و بدانید که طولی نخواهد کشید که همه این آقایان خوش نشین پای رفتن را بر جای ماندن ترجیح خواهند داد و در این صورت همه با از اینجا رفتن در شهرها و موطن شان راحت خواهند شد و هم ما در موطن خود بدون مزاحم و غارتگر و دزد و قاتل و زورگو زندگی خواهیم کرد. این عین عدالت است که هر کسی در جای خودش زندگی کند و مزاحم دیگری نشود.
پس ای بلوچ، از این پس نگو که من یک بلوچم، بلوچ تو خالی و بی وزن و بی ارزش و بی محتوا و پا در هوا بلکه بگو من ملت بلوچم. ای بلوچ بدان که تو یک هویت خدادادی داری و یک ملت هستی و صاحب سر زمینی هستی که نامش بلوچستان است که جولانگاه مشتی فارس الوات از خود راضی متجاوز شده است و تو در سرزمین خود از دست اینها هیچ امنیتی نداری و همه اش در ترس و لرز و وحشت زندگی میکنی و این متجاوزین خود را مختار میدانند که در تمامی امور فردی و اجتماعی تو دخالت سودجویانه کنند.
ای ملت با غیرت بلوچ که مسکّن بی غیرتی به تو تزریق کرده اند بدان که تو با تمام داد و بیدادی که ما به راه انداخته ایم هنوز بی حس و منگ و در عالم هپروت زندگی میکنی. این نوع زندگی شایسته تو نیست. بر خیز با استفاده از غیرت و شجاعت آباء و اجداد خود تمام این معادلات ظالمالنه ای را که دشمن در سر زمین تو برای اسارت تو بر پا کرده است بهم بریز و در این شرایط هر فارسی را در سر زمینت دشمن خود بدان و دست از همکاری با او بردار و خودت را باور کن و به توانائی های خودت اعتماد داشته باش بزودی تبدیل به انسانی آزاد و با ارزش و حقیقتا سربلند خواهی شد و دیگر مجبور به گفتن نوکرتم، چاکرتم و مخلصتم به دشمن خود نخواهی بود.
ای ملت بلوچ، فرزندان غیرتمند شما در نهضت عدالت بلوچستان و در سازمان مسلح و سر فراز جیش العدل مشغول فداکاری و مبارزه برای رهائی شما هستند آهسته آهسته خود را برای پیوستن به این مبارزه رهائی بخش آماده نمائید. هدف تا پایان سال جاری 1394 رسیدن به خودمختاری از طریق مجلس نظام است. اگر این درخواست عادلانه تا پایان این مهلت مورد پذیرش قرار نگرفت به معنای این خواهد بود که این نظام قصد نابودی ملت بلوچ و تصرف دائمی سر زمینش را دارد و این رفتار ظالمانه ما را مجبور خواهد کرد که شعار استقلال و جدائی کامل از از این ملت ظالم و بی منطق را آغاز کینم و بطور کلی جدا شویم و هیچ شکی نیست که این برنامه هزینه های سنگینی را برای ملت بلوچ بهمراه خواهد داشت و چاره دیگری هم برای جلوگیری از نابودی نیست . این راه سخت و ناهمواری است که همه ملت های آزاد و سر بلند از آن گذشته اند و ما هم باید بگذریم. پس شما ای مردم بلوچ بدانید که ما فعلا در مرحله آگاه سازی هستیم و همه باید به یکدیگر بگوئیم که ما یک ملت هستیم، ملت بلوچ. بلوچستان سر زمین ملت بلوچ است و نه سر زمین ملت فارس. ملت فارس دشمن ازلی و ابدی ملت بلوچ است. هدف ما رسیدن به خود مختاری در چهار چوب ایرانی یک پارچه است و اگر این مطالبه عادلانه از سوی نظام پذیرفته نشد هدف بعدی استقلال و جدائی کامل از ایران خواهد بود.
با احترام به همه عدالتخواهان ایرانزمین و جهان
محمد آرمیان
دبیر کل: نهضت عدالت بلوچستان ایران

No comments:

Post a Comment