Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

غصب زمینهای بومیان چابهار

غصب زمینهای بومیان چابهار
زمینهای مردم منطقه مراد اباد چابهار روبروی کوچه خوزستان گلشهر را به علت اینکه این زمین ها و مکان های زندگی قشر کم درآمد و بی بضاعت هستند و با توجه به ساخت و سازها و نماهای جدید که در این منطقه بنا شده اند در صدد تصرف و غصب از سوی حکومت می باشند.
این زمینها و مکان های زندگی دارای اسناد می باشند.اما چون متعلق به قشر کم درامد می باشند و مردم توانایی ساخت و ساز به سبک جدید و شیک را ندارند از سوی حکومت گران با این بهانه که نمای شهر را خراب نموده اند مورد غصب دارند قرار می گیرند و در مقابل دیگر هیچ جوابی نیست.
سال 1366 قرار بوده در این منطقه طرح احداث ترمینال باشد .اما مسئولین رژیم زمین متعلق به ترمینال را فروخته و در عوض مردم کم درآمد بلوچ در این منطقه را به بهانه های ساخت و ساز قدیمی بودن خانه ها تحت فشار قرار داده و با زیر رو کردن قانون ساکنان این منطقه را تهدید به تخلیه منازل کرده اند.
دقیقا در جایی به بهانه احداث کشتارگاه روستای بله سر چابهار باید تخریب شود بر روی ساکنانش و در جایی به بهانه احداث ترمینال منازل مسکونی مردم منطقه مرادآباد چابهار مورد تهدید برای تخلیه منازل قرار می گیرند.
و جالب ترین مورد این جریان بد نما و قدیمی بودن این ساختمانها می باشد که نمای شهر را تخریب کرده اند.کسی نیست بپرسد آقا به شما چه مربوط یکی دوست دارد در یک کلبه زندگی کند و یا در یک اپارتمان شیک.و ایا بد نما بودن منطقه باید بهانه ای برای غصب زمین مردم باشد؟
در پایان باید عرض کنیم چابهار یکی از شهرهای قدیمی و سنتی بلوچستان می باشد که تا قبل از انقلاب شهری کاملا بلوچی و با جمعیتی یکنواخت از بلوچها بود اما با شروع بکار انقلاب در طول سه دهه این شهر تمامی ساز و کار و اداره امور ریز و درشت آن از دست مردم بلوچ خارج و تمام زمینهای مردم به بهانه منطقه ازاد و زمین شهری غصب شد.و جمعیت این شهر از صد درصد بلوچی ، چهل به شصت رسیده و امروز مردم بلوچ در این شهر جزء فقیرترین و کم درآمدترین مردم هستند.
در این شهر هیچ گونه کار و امتیازی برای بلوچ نیست .برای مثال اگر یک بلوچ بخواهد یک باب مغازه سوپر باز کند هنگامی که برای گرفتن جواز کسب اقدام می کند در جواب بجای اینکه همکاری کنند می گویند اقا مگر جمعیت این شهر چقدر است که شما می خواهید سوپر بزنید و یا هر امتیازی دیگری چون آپاراتی ،مکانیکی و....برای بلوچها همین جواب است که این صنف تکمیله یعنی هر صنفی که شما بدنبال امتیاز و جواز باشید تکمیله و جواب دوم آقا مگر جمعیت این شهر چقدر است که شما می خواهید ده تا اپاراتی یا سوپر و غیره در این شهر باشد .برای صنف ماهیگری که تنها منبع درآمد مردم منطقه نیز می باشد همین قبیل سخت گیریها می باشد .
اما یک غیر بومی هیچ گونه محدودیتی ندارد.در حال حاضر برای مثال یک سوپر در سطح شهر چابهار شما نمی بینید که متعلق به یک بلوچ باشد.
بنابراین بلوچ در این شهر محروم از کار چه اداری و آزاداست.و مدتی است که شروع به غصب زمین و منازل مردم به بهانه های مختلف نموده اند.
بنابراین وضعیت شهر چابهار برای بلوچ ناامن می باشد و بلوچ غریبه با شهر و سرزمین مادری خود است .یک باب غرفه شما در منطقه آزاد نمی توانید پیدا کنید که متعلق به بلوچها باشد.
اگر اینها ظلم نیست .پس چه می تواند باشد؟
و همانگونه که ما بارها گفته ایم بلوچستان تنها زمانی برای بلوچ امنیت شغلی و جانی می آورد که بصورت خودمختار اداره شود.در غیر این صورت طرحهای ویرانگری که پیکره بلوچ و بلوچستان را نشانه رفته اند این سرزمین و مردم را بسوی نابودی دارد به پیش می برد.
باید همه ملت در قالب یک صدا و برنامه در جهت ایجاد یک حکومت خودمختار تلاش نمایند و با توجه به رفتار جنایت کارانه رژیم این طرح با همراهی مبارزین و برنامه دهی دقیق باید مبارزات بصورت کلی در گوشه گوشه بلوچستان برای رهایی از ستم شروع شود.
همت شما بلوچستانی آباد و خودمختار را رقم خواهد زد.
محمود بلوچ
‫#‏بلوچ_وبلوچستان_مظلوم‬

No comments:

Post a Comment