Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

سیستان و سیستانی ؟


د؟؟؟؟؟
بلوچستان در طول تاریخش با سه نام منطقه ای شناخته می شده و همچنان این سه نام منطقه ای آن زنده است.
بلوچستان را با گویش هایش باید شناخت و به همین خاطر تقسیمات داخلی بلوچستان براساس گویش ها بوده است.اینکه ما می گوییم تقسیمات به معنای تعیین حد و مرز نیست بلکه براساس شرایط اب و هوایی و گویش و لهجه ساکنان بلوچستان است.
بلوچستان با سه منطقه گویشی بنام سیستان_سرحد و مکران براساس گویش هایش تقسیم بندی لهجه ای شده است.
انچه که حول قضیه سیستان می خواهیم بگوییم کوتاه عرض می کنیم که سیستان بخشی جدا از بلوچستان نبوده و خاکی از بلوچستان می باشد که در تقسیمات فعلی در شمال بلوچستان قرار دارد.بومیان اصیل این خطه بلوچ می باشند.
چرا امروز وقتی نامی از سیستان می شود فورا یاد چند تا زابلی جنایت کار می افتیم و می گوییم لعنت بر این سیستانی ها
باید عرض شود زابلی هایی که امروز ما انها را می شناسیم اصلا اهل بلوچستان نیستند.این عده که امروز بنام زابلی حاکمیت و اداره امور ریز و درشت بلوچستان را در دست گرفته اند اصالتا اهل سیستان و زابل نیستند .زابلی ها و یا سیستانی های اصیل بلوچها هستند.
اما این عده را باید بدانید که بعد از اشغال خاک بلوچستان در سال 1928 میلادی برابر با 1307 هجری شمسی یعنی به روایتی 87 سال پیش رضا شاه چند سال بعد عده ای دوره گرد کولی را از شیراز و خراسان جمع کرد و تبعید کرد به زابل یا همان سیستان.
هدف کلی از تبعید این کولی ها اولا این کولی ها جنایت کار از اب درآمده بودند و در شیراز و خراسان دست به دزدی و جنایت می زدند و حکومت وقت از دست اینها خسته شده بود و در نتیجه شکایات مردمی هم به اوج خود رسیده بود بنابراین رضا شاه تصمیم به تبعید این عده به بلوچستان را کرد .بنابراین اینها را در بین سالهای 1320 به سیستان تبعید کردند.
این عده کولی وقتی به سیستان تبعید شدند در مقابل با مهربانی و مرام خوب بلوچها روبرو شدند و بلوچها مانع از مرگ و میر این عده کولی گشتند و هر کدام از بلوچها عده ای را بر سر مزارع و امورات بنایی مشغول کردند ودر عوض نان زنده ماندنی بهشان می دادند.
چه شد که برگ سرنوشت اینها برگشت.
اینها به محض اینکه انقلاب خمینی شروع شد خود را طرفدار خمینی جلوه دادند و با همان شم چاپلوسانه خود را به دروازه ای تاج و تخت در تهران رساندند و اعلام ولایت مداری و کشته مرده انقلاب خود را معرفی کردند.حکومت وقت وقتی دید در بلوچستان سنی نشین چنین موقعیتی وجود دارد فورا دستور دادند تا کلیه امور بلوجستان را بدست اینها بسپارند.و همین گونه هم شد.کم کم تمامی ادارات و ارگانها را به اینها سپردند و اینها هم وقتی جای پایشان محکم شد هر انچه از قدرت در دستشان بود بر علیه بلوچها استفاده کردند و فجایعی بس بزرگ برای بلوچ و بلوچستان بوجود اوردند و دین ودنیای مردم بلوچ را در شیشه کردند.
جنایتی که اینها در حق بلوچ و بلوچستان انجام دادند در طول تاریخ بلوچ و بلوچستان چنین ضربه ای ازهیچ دشمنی نخورده بود.و همه شما فرزندان بلوچ به این امر واقف هستید و نیازی به تشریح و طولانی کردن مطلب نیست."
اما اگر اینها همچنان این شصت دهه یعنی شصت سال عمر میهمان بودن خود را انکار کنند باید عرض کنم که هیچ بنیه و سند تاریخی ندارند تا ثابت کنند.زیرا جمعیت این عده گواه بر تاریخ انان است.در یک جمله جمعیت فعلی این کولی ها با مجموع تمام کسانی که بر دین اینها هستند و یا شیعه شدند بالغ بر دویست هزار نفر است.و این جمعیت نشان می دهد که هیچ بنیه تاریخی ندارند.و اما ما نباید بیشتر از این بگذاریم که عده ای کولی مهار سرنوشت این ملت و سرزمین را بدست گیرند و هر آنچه و هر آنگونه دوست دارند انجام دهند در حق ما و سرزمینمان.
تاریخ بلوچستان را تحریف کردند.امورات این سرزمین را از دست بلوچها گرفتند.دین ملت ما را در قفس کردند.خلاصه همه چیز را قبضه کردند و تازه در صدد ان هستند که نام این سرزمین را هم حذف کنند و این سرزمین را به سه الی چهار قسمت کوچکتر مثابه قفس های کوچگتر در بیارند برای ما.از ظلم و جنایت که هیچ کم نگذاشتند و نمی گزارند .
بنابراین در این میان همانگونه که گفتم دیگر اجازه ندهیم از این بیشتر ظلم و جنایتشان فراتر رود و باید همت کنید تا این ویروسهای کولی را از خاک مادری اخراج کنید.
هیچ اداره و ارگانی را برای اینها امن نگذارید هر طور شده مجبورشان کنید تا بلوچستان را ترک کنند.هیچ روستا و بخش و شهری را برای اینها امن نگذارید.وقتی از روستاها و بخش های مختلف بلوچستان شما انها را اخراج کنید محصور می شوند در شهرها و در مرحله بعدی شهر ها هم برای انها امن نخواهد بود و در نتیجه بلوچستان برای اینها امن نخواهد بود به همین سادگی!!!
مجبور می شوند بلوچستان را ترک کنند.
بنابراین هر شغلی را که اینها اشغال کرده بودند به فرزندان ما می رسد .و این حق ماست.
همت شما بلوچستانی اباد و رها از ستم برای بلوچ رقم می زند.بنابراین همت کنید و اینها را اخراج کنید.
محمود بلوچ
‫#‏بلوچ_وبلوچستان_مظلوم‬

No comments:

Post a Comment