Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

پس از فیلم شوشتری و بادیگارد، این بار فیلم دیگری به نام بهشت از جنوب شرقی مدعی است که قصد دارد در مورد مساله "تروریست" در بلوچستان بپردازد.


پس از فیلم شوشتری و بادیگارد، این بار فیلم دیگری به نام بهشت از جنوب شرقی مدعی است که قصد دارد در مورد مساله "تروریست" در بلوچستان بپردازد.
ابراهیم اصغری تهیه‌کننده سینما اما مدعی است که در این فیلم تلاش داریم نشان دهیم که چگونه بلوچ ها با تروریست ها مبارزه می کنند و می جنگند. یعنی سکانس اول بلوچ های را با لباس بلوچی و اسلحه و مواد منفجره به دست نشان می دهد که می خواهند مثلا فلان محل را منفجر کنند و سکانس دوم احتمالا بلوچ هایی را با لباس بلوچی نشان می دهد که می خواهند در برابر این "تروریست" ها از خود گذشتگی کنند و نگذارند "امنیت ملی" به خطر بیفتد.
سناریو این ماجرا هر چه هست در یک نکته با فیلم بادیگارد و فیلم شوشتری مشترک است و آن هم پر رنگ کردن موضوع "تروریست" در بلوچستان در سینمای ایران و جهان. امری که بسیاری از فعلان بلوچ را وا داشته که ابراز نگرانی کنند.
فعالان بلوچ می گویند: بلوچستان پر از سوژه هایی است که برای فیلم سازی می توانند استفاده شوند و غنای خوبی به هم به صنعت فیلم سازی و هم نگاه مثبتی برای پیشرفت این منطقه ایجاد کنند اما همه این موارد عامدانه مغفول می مانند و تنها چیزی که ته فکر فیلم ساز، هنرمند غیر بومی، و .... وجود دارد "معضل تروریست" و ضرورت برجسته کردن و حل آن است.
هیچ فیلم سازی فیلم بلندی در زمینه محرومیت ها و مشکلات مردم نساخته و کمتر پیش می آید که در مورد مهمانوازی و خوبی های این مردم محروم حاشیه نشین و به حاشیه رانده شده صحبت شود، سناریو ساخته شود، فیلم تهیه شود.
یک طرفه به قاضی رفتند و نمایش یک طرفه ای از چهره واقعی بلوچستان به جهانیان نشان دادن را باید در اذهان "بیمار" یا افکاری قربانی تاثیرات سو گذشته باید جستجو کرد.
اینجاست که ضرورت حضور بیش از پیش مردم بلوچ برای نشان دادن چهره درست واقعی و فعالیت رسانه ای و تلویزیونی بیش از پیش آشکار می شود.
حبیب الله سربازی
1 -تیر- 94

No comments:

Post a Comment