Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

پاسخی به جوابیه سعید اربابی نماینده ایرانشهر در مجلس - Mahmoud Barahouei Nejad


پاسخی به جوابیه سعید اربابی نماینده ایرانشهر در مجلس

در پی مسافرتی که برای درمان خود به تهران داشتم طبق قرار قبلی ام با مهندس پشنگ ریگی نماینده مردم خاش در مجلس به دیدار ایشان رفتم. در ساعت مقرر مهندس پشنگ را نیافتم و بصورت اتفاقی با دکتر کاشانی نماینده مردم زاهدان روبرو شدم. سال گذشته و پیش از آنکه موضوع عدم صلاحیت بنده در احراز شرایط دریافت مجوز نشریه به من اعلام شود، نامه ای توسط ایشان برای وزیر ارشاد بدین منظور تنظیم شده بود اما قرار ایشان با وزیر ارشاد به سال جدید موکول شد و دکتر کاشانی به همراه آقای اربابی روز گذشته بدون اینکه بنده در جریان باشم نزد وزیر رفته و دکتر کاشانی نامه مرا به ایشان داده و دستور مساعدت به توجه به سوابق 17 سال کار روزنامه نگاری مرا از وزیر گرفته بودند. من امروز از طریق دکتر کاشانی در جریان موضوع قرار گرفته و در همانجا از ایشان و سعید اربابی تشکر کردم. درخواست من از نمایندگان نیز نه به واسطه رفاقت و پارتی بازی بلکه بخاطر وظیفه ای که آنان در خصوص پیگیری مسایل فرهنگی و مطبوعاتی بر عهده دارند و با توجه به نیاز جامعه ما به رسانه هایی قوی و اثرگذار بود. وگرنه بنده تا کنون طالب هیچ کار شخصی و گرفتن امتیاز نانوایی و پمپ بنزین و ... از طریق نمایندگان مجلس نبوده ام.

در مطلبی هم که امروز نوشتم بدون آنکه از کسی نام ببرم انتقادی را متوجه نمایندگان دانستم که و در همان مطلب از توجه نمایندگان استان به مسایل مردمی و حل مشکلات مردم تقدیر کردم.

متاسفانه آقای اربابی با همه ژست روشنفکری و انتقاد پذیری اش در جوابیه ای سراسر خشم و عصبانیت گفته است که از پیگیری موضوع روزنامه اینجانب پشیمان است و احتمالا هم از فردا عملیات انتقام جویانه خود را برای جلوگیری از دریافت امتیاز این روزنامه توسط من آغاز خواهد کرد.

خبری جهت مسرت خاطر ایشان را در همین جا اعلام می کنم که امروز پس از مراجعه من به وزارت ارشاد بعد از جلسه مجلس، این وزارتخانه به من ابلاغ کرد که با وجود نامه وزیر باز هم قانونا شرایط من برای دریافت مجوز احراز نمی شود و موضوع پیگیری نمایندگان محترم نیز منتفی شد و بنده هم قصد ادامه پیگیری را ندارم.

متن جوابیه سعید اربابی جهت قضاوت افکار عمومی و سپس پاسخ ناخواسته بنده را به ایشان بخوانید:

"جوابیه اربابی نماینده ایرانشهر به محمود براهویی نژاد در مورد اتفاقات امروز صحن علنی مجلس:
مطلبی به نقل از محمود براهویی نژاد منتشر شد مبنی بر اینکه نمایندگان بلوچ هیچ واکنشی به سخنان آقای شهریاری در خصوص توهین به علمای اهل سنت نشان ندادند و ... .الزامی است علیرغم میل باطنی و اینکه دیروز با چه میل و انگیزه ای در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد جهت روزنامه مورد درخواست ایشان دفاع کرده،نکاتی را باید یادآور گردم:
-اولا خیلی باید متاثر گشت که برخی نخبگان ما به مثابه افراد عادی کوچه و بازار و حتی بدتر قدرت تجزیه و تحلیل و احساسات خود را بروز میدهند اینجاست که بدلیل حساسیت بالای روزنامه نگاری و نقشی که روزنامه در ایجاد فضای ملتهب و آرام در جامعه دارد از پیگیری دیروزم پشیمان شدم.یعنی نميشود بدون تحقیق هر مطلبی را منتشر کرد.
-عمومیت دادن موضوع به تمامی نمایندگان بلوچ یا اهل سنت مبنی بر عدم دفاع از حقوق اهل سنت را باید در عدم درک صحیح ایشان و خلاف واقع دانست در صورتیکه بطور مثال بنده تا ساعت یازده و بیست دقیقه بهمراه آقای یوسفی فرماندار سرباز در گمرک ایران حضور داشتم و اصلا در صحن نبوده ام که بدانم چه مطالبی رد و بدل شده است و فقط از همکاران سوال کردم و یا مهندس میرمرادزهی امروز مرخصی بودند.
-هنوز آقای براهویی نژاد نمیدانند که صحن علنی مجلس کلاس آزمایشگاه زبان مدرسه و دانشگاه نیست که هر وقت شخصی حرفی زد میکروفن مخالف روشن شود و هر چی دلشان خواست رد و بدل کنند.برای بیان هر نطق، یکروز قبل و تذکر قبل از شروع رسمی جلسه در سامانه ثبت نام کرد.حال به فرض مثال هم ایشان مطلبی عنوان کرده مگر به همین سادگی است که در آن واحد پاسخ داد.با میکروفن خاموش همان بهتر که هیچی گفته نشود.
-آقای دکتر مطهری هیچ پاسخی به آقای شهریاری ندادند و ایشان طبق ثبت نام روز قبلشان صرفا از مولانا عبدالحميد و علمای اهل سنت تشکر و از فضای بوجود آمده توسط برخی افراطیون انتقاد کردند که حالا فضای تعامل در استان شکل گرفته نباید آنرا تخریب کنیم.
-جالب اینجاست که امروز بنده بهمراه دکتر کاشانی نماینده زاهدان بدون توجه به سخنان و دیدگاههای دیگران به وزیر کشور در خصوص علت عدم تشکرشان از علمای اهل سنت تذکر کتبی دادیم که در صحن قرائت گردید.
انتظار میرود در راستای معرفی خود و بدون تحقیق و واقعیات موجود،عده ای را که صادقانه و شبانه روزی صرفا جهت رضای خدا و اخذ حقوق مردمشان پا به عرصه خدمتگذاری نهاده اند تخریب نماییم.از آقای براهویی نژاد بخاطر پاسخی که بهمراهی صادقانه ما در رسیدن به هدفشان داشتند تشکر میکنم."

پاسخ اینجانب:

"اینکه یک انتقاد کوچک از نمایندگان استان به درست یا غلط که می توانست نهایتا یک جوابیه منطقی و مستدل داشته باشد باعث منت گذاشتن بر من در مورد مساعدت یک نماینده برای دریافت مجوز روزنامه شده واقعا مایه تاسف است. بنده 17 سال زندگی ام را وقف روزنامه نگاری کرده ام و گرفتن امتیاز این روزنامه حق قانونی من است که متاسفانه از من دریغ شده و سرانجام با وجود این پیگیرهای با منت نمایندگان منتفی شد که از این بابت خدا را سپاس می گویم که با منت نمایندگان مجلس صاحب روزنامه نشدم تا یک عمر زیر بار دین آنها نروم یا مجیزگویشان نباشم.

نماینده ایرانشهر مرا به مثابه یک فرد عادی کوچه و بازار و حتی بدتر دانسته که این تشبیه نیز از کسی که آرای خود را مدیون همین مردم عادی کوچه و بازار است جای تاسف دارد. من از اینکه فردی عادی مانند مردم کوچه و بازار باشم شرمی ندارم و افتخار می کنم که یکی از همین مردم هستم و تافته ای جدابافته و متکبر که فقط از دوش مردم کوچه و بازار بالا می رود نیستم.

جناب اربابی عدم حضور خود را توجیه گر عدم برخورد با اظهارات شهریاری دانسته و اتفاقا بنده هم در سالن غذاخوری به ایشان و دکتر کاشانی گفتم که نباید شان خود را در حد شهریاری پایین بیاورند و با ادبیات او جوابش دهند. اما این مساله عدم برخورد منطقی و تذکری کتبی را که نمایندگان استان می توانستند دسته جمعی بنویسند و امضا کنند و به هیات رئیسه مجلس بدهند یا هر اقدام موثر دیگری از کانالهای قانونی توجیه نمی کند.

بنده نگفتم مانند کلاس درس یا آزمایشگاه هر وقت نمایندگان ما دلشان خواست حرف بزنند اما آنان می توانستند به طرق دیگری اعتراضاشان را بیان کنند.

اینکه آقای مطهری به اظهارات شهریاری پاسخ دادن یا به اظهارات کوچکی یا صرفا از مولانا عبدالحمید تشکر کردند، تغییری در اصل موضوع ایجاد نمی کند زیرا در هر صورت خواسته یا ناخواسته آقای مطهری با تشکر و دفاعشان پاسخ شهریاری را هم داده اند و این جای تقدیر دارد.

درباره تذکر ایشان به وزیر کشور و سایر تذکرات و نامه های نمایندگان بنده در مطلب امروز خود به آنها اشاره کردم و حتی نوشتم که در فرصتی دیگر این تذکرات و نامه ها را منتشر می کنم تا مردم در جریان فعالیتها و عملکرد نمایندگان استان قرار بگیرند. کاش آقای اربابی بجای استناد به مطالب گروههای واتس آپی سری به صفحه فیس بوک من می زدند و این بخش از مطالب را هم می خواندند.

در هر صورت آقای اربابی می توانند از این بابت آسوده خاطر باشند که حتی اگر بخاطر پیگیری ایشان قرار بوده باشد به من مجوز انتشار نشریه هم بدهند، بنده فردا انصراف کتبی خود را از ادمه پیگیری دریافت مجوز نشریه به دلیل این نوع برخورد غیرفرهنگی نماینده بی تحمل و انتقادناپذیر مردم ایرانشهر به وزارت ارشاد اعلام خواهم کرد."

No comments:

Post a Comment