Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

رابطه تدبیر و خردورزی با درماندگی شهریاری ها

رابطه تدبیر و خردورزی با درماندگی شهریاری ها

وقتی امروز اظهارات اهانت آمیز شهریاری نماینده جریان افراطی زاهدان در مجلس را درباره نقش علمای اهل سنت در آزادی مرزبانان شنیدم که با ناخرسندی و عصبانیت تمام از این موضوع در صحن علنی مجلس گفته بود: "خودشان می برند و خودشان می آورند." لحظه ای با خود اندیشیدم که اگر ما نمایندگانی مانند مرحوم هاشمزهی در مجلس داشتیم آیا باز هم شهریاری ها جرات چنین هتاکی ها و بی حرمتی هایی را به مردم بلوچ داشتند؟ قطعا اگر مرحوم هاشمزهی امروز در میان ما بودند مانند نمایندگان کنونی به ضعیف ترین درجه ایمان یعنی ناراحتی از اظهارات شهریاری و خوشحالی از پاسخ علی مطهری اکتفا نمی کرد.

با این حال عصبانیت و خشم امروز شهریاری فقط یک چیز را ثابت کرد و آن اینکه نان جریان افراطی استان در ناامنی و خشونت است و اگر صلح و آرامش در استان برقرار باشد اولین کسانی که آسیب می بینند امثال شهریاری هستند.

عصبانیت امروز شهریاری از این بود که تدبیر حکیمانه مولانا عبدالحمید نان آنها را که سالها با بدگویی و تهمت زنی به اهل سنت و مردم بلوچ ارتزاق می کردند آجر کرد.

این ماجرا ثابت کرد که هر چه خشونت و گروگانگیری و ترور بیشتر باشد شهریاری ها بهتر جولان می دهند. و هرگاه آرامش و صلح برقرار باشد آنها عصبانی می شوند.

عصبانیت شهریاری از نحوه آزادی مرزبانان نشانه خوبیست. و آن اینکه تدبیر و خردورزی و آرامش جامعه افراطیون را بدجور عاصی و درمانده می کند.

No comments:

Post a Comment