Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

موج ترورها در زاهدان و شهرهای استان سیستان و بلوچستان علیه هموطنان بلوچ


موج ترورها در زاهدان و شهرهای استان سیستان و بلوچستان علیه هموطنان بلوچ

طی روزهای گذشته موجی از ترور شهر زاهدان و نقاط دیگر استان سیستان و بلوچستان را فرا گرفته است که تا به حال ۴ تن از روحانیون اهل تسنن، ریش سفیدان و جوانان هموطن بلوچ قربانی آن شده اند که متاسفانه تا به حال منجر به جان باختن ۳ نفر از آنها شده است.

موج ترورها که شهر زاهدان و استان سیستان و بلوچستان را فرا گرفته است تا به حال جان ۳ نفر از هموطنان بلوچ را گرفته است و و نفر چهارم در بیمارستان در کوما بسر می برد .اسامی و مشخصات افرادی که در چند روز گذشته ترور شده اند به قرار زیر می باشد :

روز یکشنبه ۱۰ فروردین ماه مولوی عبدالله باجی زهی پس از نماز عشاء و خروج از مسجد در منطقه شیر آباد زاهدان مورد تهاجم قرار گرفت و مهاجمین با شلیک ۴ گلوله به سرش در دم او را به قتل رساندند.
روز یکشنبه ۱۰ فروردین ماه ۲ تن به نام شاهو زهی هدف رگبار گلوله قرار گرفتند و هر دو جان باختند سنین آنها ۳۴ و ۴۰ ساله بود . آنها در خیابان جام جم زاهدان ترور شدند .
روز دوشنبه ۱۱ فروردین ماه آقای مراد کهرا زهی ۴۵ ساله در شهر زاهدان هدف ۸ گلوله قرار گرفت که بشدت زخمی شد و به کوما فرو رفت او در حال حاضر در بیمارستان خاتم زاهدان بستری می باشد.
روز سه شنبه ۱۲ فروردین ماه حوالی ساعت ۱۵:۰۰ آقای خداد ناروئی ۶۰ ساله از ریش سفیدان و معتمدان شهر بزمان از توابع ایرانشهر هدف رگبار گلوله قرار گرفت و جان باخت.
بنابه گفته شاهدان عینی و منابع موثق، ترورها در سطح شهر زاهدان و استان سیستان و بلوچستان توسط تیم های ترور وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران صورت می گیرد و آنها با ایجاد جو ترور قصد ایجاد فضای رعب و وحشت در شهرهای استان را دارند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، موج ترورها که روحانیوین اهل تسنن،معتمدان ، ریش سفیدان و جوانان هموطن بلوچ را هدف قرار داده است را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم و آخوندهای همدست وی به دادگاه بین المللی کیفری است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۴ فروردین ۱۳۹۲ برابر با۳ آوریل ۲۰۱۴
Foto: موج ترورها در زاهدان و شهرهای استان سیستان و بلوچستان علیه هموطنان بلوچ

No comments:

Post a Comment