شش نهاد حقوق بشری کرد روز چهارشنبه 30 آوریل اعلام کردند چهار زندانی سیاسی کرد در آستانه اعدام قرار دارند و جان آنها در خطر جدی است. 

بر اساس این گزارش، حکم اعدام چهار زندانی سیاسی کُرد به نامهای محمد عبداللهی، مصطفی سليمی، علی و حبيب افشاری، از سوی ديوان عالی تاييد و به دايره اجرای احکام فرستاده شده و خطر جدی اجرای حکم اعدام آنها وجود دارد.

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، کوردوساید واچ (چاک - کمیته شرق کردستان)، کمیته دفاع از حقوق زن (سوئد)، کمیته دفاع از حقوق بشر و دمکراسی، کُردهای مقیم آمریکا، جمعیت حقوق بشر کردستان و کمیته زنان مریوان در بیانیه ای خواستار اقدام سریع سازمانهای حقوق بشر جهانی برای نجات این زندانیان کرد شدند. 

در این بیانیه آمده است علی و حبیب افشاری به همراه برادر دیگرشان به نام سلطان افشاری در روز چهارشنبه سوم ارديبهشت‌ماه ۱۳۹۳، در اعتراض به تایید مجدد حکم اعدامشان دست به اعتصاب غذا زدند و هم‌اکنون در اعتصاب غذا به‌سر می‌برند. 

بنا به گزارش خبرگزاریها، جمهوری اسلامی ایران در روزهای اخیر فشار بر زندانیان سیاسی را افزایش داده و دست به اقدامات ایذایی و ارعابی زده است. 

در همین ارتباط هفته گذشته، ماموران زندان اوین به بند 350 این زندان حمله کردند و زندانیان سیاسی این بند را مورد ضرب و شتم قرار دادند. در اثر این حمله تعدادی از زندانیان مجروج و به بیمارستان منتقل شدند. 

ایران بارها از سوی سازمان ملل متحد و شورای حقوق بشر این سازمان بخاطر نقض حقوق بشر مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.