Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

تسلیت و همدردی حزب مردم بلوچستان با زلزله زدگان بلوچستان


Bpp-logo-small
در پی زمین لرزه، این فاجعه طبیعی که در روز سه شنبه هفته گذشته 20 فروردین ماه در شهرستان سراوان و محدوده مرزهای ایران و پاکستان مرکز لرزه آن بود بوقوع پیوست.
شدت زمین لرزه به حدی شدید بوده که سرتاسر سرزمین بلوچستان را به لرزه در آورده، به دلیل وجود محدودیت های خبررسانی و اطلاعات رسانی عمومی، که حکومتهای ایران و پاکستان در سرزمین بلوچستان اعمال نموده اند، طی چند روز گذشته ولی حزب مردم بلوچستان تلاش نموده به غیر از منابع خبررسانی های حکومتی کشورهای ایران و پاکستان از طریق منابع بومی، از ابعاد و ویرانی های این فاجعه باخبر شود.
بنا براساس آمار دولت های ایران و پاکستان در باره جانباختگان، در این زمین لرزه، متاسفانه نزدیک به 50 نفر در هر دو کشور جان خود را از دست داده اند، این آماری است که دو دولت در رابط با کشته شدگان این فاجعه منتشر کرده اند.
اما آنانی که با بلوچستان و نوع ساختمان و خانه سازی این اقلیم، که بیشتر از کاه و گِل ساخته شده اند، آشنایی دارند، می دانند که این فاجعه طبیعی به احتمال قریب به یقین، و براساس گزارش هایی که از طرق مختلف به حزب مردم بلوچستان، در طی این یک هفته ای که از زمان وقوع زلزله می گذرد، رسیده است، قربانیان و کشته شدگان و ویرانی های این فاجعه دو چندان بیشتر از آن آماری است، که حکومتهای این دو کشور اعلام کرده اند.
حزب مردم بلوچستان به زخمی ها و خانواده آنها و کسانی که خسارت مالی متحمل شده اند احساس همدردی می کند و به خانواده هایی که عزیزان خود را در این فاجعه طبیعی از دست داده اند تسلیت و تعزیت می گوید و خود را در درد آنان شریک میداند و از خداوند منان برای آنها صبر و تحمل و توان را آرزو دارد.
حزب مردم بلوچستان
18 آپریل 2013

Source: حزب مردم بلوچستان، BPP

No comments:

Post a Comment