Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

گزارش تکان دهنده از وضعیت آب شرب ناسالم روستای دپگزان لاشار در استان سیستان و بلوچستان + عکس


میرزا بلوچ یکی از معتمدین و اهالی روستای دبگوزان می گوید، از مسوولان شهرستان نیکشهر و استان و کشور عاجزانه درخواست داریم قبل از بروز هرگونه مشکل دیگری و کمک به مردم محروم هر چه سریعتر مردم این روستا را از آب سالم بهداشتی بهره مند فرمایند.
دپگزان لاشار روستایی است که مردمانش آب شرب سالم ندارند و از آب تصفیه شده سرویس های بهداشتی که به قنات وسط روستا هدایت می شوند استفاده می کنند. دهها نفر به بیماری روده ای و اسهال مواجه شده اند ولی تا زمانی که وبا و التور رخ ندهد کسی به فکر نیست؟



میرزا بلوچی یکی از معتمدین و اهالی روستای دبگوزان می گوید: روستای دپگزان طبق سرشماری آبان ماه 90 با  65 خانوار 280 نفر جمعیت از توابع بخش لاشار شهرستان نیکشهر حدفاصل سرومیچ و چانف آب شرب بهداشتی سالم ندارند و از آب اندک قنات که از وسط روستا می گذرد و دور اطراف آن دهها چاه فاضلاب و دستشویی حفر شده و کاملا غیر بهداشتی است مصرف می کند.
وی ادامه داد تاکنون چندین نفر با مصرف این آب به انواع بیماریها دچار
شده اند هر چه پیگیری می کنیم به نتیجه نمی رسیم و از مکاتبه و پیگیری خسته شده ایم و مجبوریم از آب ناسالم استفاده کنیم.
میرزا افزود مردم روستای دپگزان هر کدام از اهالی روستا با خرید پمپ آب و لوله با سایز های مختلف از قنات آب را به تانکرهای ذخیره آب منزل هدایت می کنند و از آن استفاده می کنند.
میرزا بلوچی گفت از مسوولان شهرستان نیکشهر و استان و کشور عاجزانه درخواست داریم قبل از بروز هرگونه مشکل دیگری و کمک به مردم محروم هر چه سریعتر  مردم این روستا را از آب سالم بهداشتی بهره مند فرمایند.




نمایی از قنات روستای دپگزان آب شرب و شستشو یکی است لوله هایی که مشاهده می فرمایید از اهالی روستا است که با دینام آب را به منزلشان هدایت می کنند.


در دهانه قنات پمپ آب مشخص است  آبی زنان روستا برای شستشو لباس و ظروف استفاده می کنند برای شرب هم مجبورند استفاده نمایند.





لوله هایی که پمپ آب نصب و آب انتقال داده می شود فاصله خانه و چاه فاضلاب و سرویس های بهداشتی را هم مشاهده فرمایید.





میرزا بلوچی یکی از اهالی دپگزان لاشار چانف 
 http://nikshahr.com/post/2109  

No comments:

Post a Comment