Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

زندانیان سیاسی هموطن بلوچ از ۵+۱ خواستار قرار دادن مسئله نقض حقوق بشر را در صدر مذاکرات خود

بیانیه زندانیان سیاسی هموطن بلوچ زندانی در زندان مرکزی زاهدان خطاب به مذاکرکنندگان ۵+۱ با رژیم ولی فقیه که مسئله نقض حقوق بشر در ایران و بخصوص جنایتهایی که بر هموطنان بلوچ در این استان و در زندانها روا داشته می شود را در صدر مذاکرات خود قرار دهند.این بیانیه جهت ارسال به کشورهای مربوطه و انتشار در رسانه ها در اختیار «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» قرار داده شده است.

متن بیانیه به قرار زیر می باشد:اسحضار شما می رسانیم که چه جنایتهایی بر مردم این استان روا داشته می شود. 
بلوچستان منطقه ای در جنوب شرق ایران است ،وسعت بلوچستان از زاهدان تا چابهار می باشد. جمعیت بلوچستان حدودا ۲ و نیم میلیون نفر است که بلوچ و اهل سنت هستند .ظلم و ستم های زیادی بر مردم بلوچستان در رژیم سلطه گر ولی فقیه شده است که به چند مورد از آنها اشاره می کنیم. 

۱ـ کشتن علمای بلوچ و اهل سنت 
۲ـ تخریب مساجد و دستگیری علما و طلاب آن 
۳ـ مین گذاری مناطقی که محل تردد مردم بیگناه و بخصوص دامداران ،که تا به حال منجر به کشته شدن تعداد زیادی از روستاییان ، چوپانان و انسانهای بی گناه شده است 
۴ـ کشتن سرداران طوایف به بهانه های مختلف و مسلح کردن هر دو طرف و ایجاد درگیری بین آنها که توسط اداره اطلاعات برنامه ریزی و به اجرا گذاشته می شود. 
۵ـ زندانی کردن علما و جوانان بلوچ ، بکار بردن شکنجه های غیر انسانی و صدوراعدام علیه آنها که تا به حال حکم اعدام تعداد زیادی از آنها به اجرا در آمده است. 
۶ـ قرار دادن تمامی پستها و مقام های استان از قبیل استاندار ، فرماندار، شهردار، رئیس بانکها و غیره در اختیار افراد وابسته به سپاه پاسداران و اداره اطلاعات . مردم بومی از حق مشارکت در امور روزانه خود محروم می باشند. 

مسئله زندانیان سیاسی : زندانیان سیاسی زندانیانی هستند که به بهانه تروریست دستگیر شده اند و در زندان زاهدان و دیگر نقاط کشور زندانی هستند. اینها کسانی هستند که اکثرا قوم و خویش کسانی هستند که یکی از فامیل هایشان در جنبش مقاومت مردم ایران هستند. 
زندانیان سیاسی توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده و شکنجه های غیر قابل تحملی در اداره اطلاعات زاهدان به آنها وارد می کنند و به زور شکنجه از آنها اعترافات دروغین تلویزیونی گرفته می شود و بر مبنای این اعترافات ،تا کنون حکم اعدام خیلی از زندانیان سیاسی را صادر کرده اند و به برخی دیگر حکم های سنگینی دادند که برخی در زندان زاهدان بوده و بعضی دیگر را تبعید کرده اند و هنوز تعدادی از آنان علیرغم گذشت ۳ سال در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات زندانی هستند که از جمله آنها زندانی سیاسی حمزه ریگی و مولوی نقش بندی و همراهانشان می باشند . 
به چند مورد از شکنجه های غیر انسانی که در اداره اطلاعات زاهدان اعمال می شود اشاره می
کنیم 

۱ـ بستن به تختی به نام معجزه و با وسیله های مختلفی زدن به کف پا و جاهای دیگراعضای بدن 
۲ـ یک کلاه آهنی به سرگذاردن و به برق وصل کردن آن 
۳ـ لخت و عریان کردن زندانی سیاسی و تهدید کردن آنها به تجاوز جنسی 
۴ـ بکارگیری شکنجه های روحی
 
ما زندانیان سیاسی زاهدان و زندانیان سیاسی تبعیدی در نقاط مختلف ایران از کشورهای ۵+۱ و سایر کشورها و از سازمانهای بین المملی تقاضا داریم تا در مذاکرات خود مسئله نقض حقوق بشر در ایران و بخصوص نقض حقوق بشر مردم بلوچستان را در صدر مذاکرات خود قرار داده تا جلوی این ظلم و ستم گرفته شود و از حق و حقوق ما زندانیان سیاسی بلوچ و دیگر قشرهای دیگر که در زندانهای زاهدان و زندانهای دیگر نقاط کشور هستند دفاع نمایید . 

امضاء کنندگان : جبیب الله ریگی نژاد شورکی، جیهند ریگی ، عبدالوهاب ریگی ،ـناصر ریگی ، عبدالغنی گنگوزه ای ریگی ، حامد ریگی، حمزه ریگی که سال چهارم است در اداره اطلاعات بسر می برد ، عابد بمپوری، اسحاق کلکلی ، عمادالدین ملازهی، نادر ملازهی ، بشیر احمد حسین زهی، محمد امین اگوشی، ایرج محمدی، .امیرطالب، حامد وکالت ، وحید شه بخش، مولوی نقش بندی و همراهان و ۲ تن از دامادان خود که در زندان وزارت اطلاعات هستند. اینها عزیزانی هستند که در زاهدان هستند. 
عزیزان دیگری هستند که در تبعید هستند. و چند نفر از عزیزانی که حکم اعدام دارند و در زندان زاهدان هستند : حبیب الله ریگی نژاد شورکی، جیهند ریگی، عبدالوهاب ریگی، مهرالله ریگی، نادرملازهی ، ایوب بهرام زهی، حامد وکالت، سلمان میامی، عبدالخالق جفادارشاهوزهی، نوید شجاعی ، بشیراحمد حسین زهی،
 
زندانیان سیاسی زاهدان 
فروردین ۱۳۹۲ 

گزارش فوق به بخش حقوق بشر وزارت خارجه های زیر ارسال گردید 
بخش وزارت خارجه امریکا 
بخش وزارت خارجه فرانسه 
بخش وزارت خارجه انگلستان 
بخش وزارت خارجه آلمان 


info@hrdai.net  
www.hrdai.net 
http://hrdai.blogspot.com 
pejvakzendanyan@gmail.com  
Tel.:0031620720193 

No comments:

Post a Comment