Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

شورای مدیران مدارس دینی اهل سنت ، دریافت هرگونه کمک از دولت و یا نهاد رهبری را مضر میداند

شورای هماهنگی مدارس دینی اهل سنت استان سیستان و بلوچستان چندی پیش اقدام به برگزاری جلسه ای با شرکت مدیران مدارس و برخی دیگر از علما و شخصیتهای برجسته اهل سنت استان نمود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین، این جلسه که در تاریخ 26 آذر 1390 در محل حوزه علمیه عین العلوم گشت و با ریاست حضرت شیخ الحدیث مولانا محمد یوسف حسین پور، مدیر حوزه علمیه عین العلوم، برگزار شد، پیشنهادت و مصوباتی را در پی داشت که این مصوبات به امضای بیش از یکصد تن از علمای حاضر در جلسه، متشکل از مدیران مدارس شورا و نیز علما و شخصیتهای برجسته استان، رسید.
در پایان این جلسه مدیران مدارس و علمای اهل سنت استان طی نامه ای مصوبات جلسه را به نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان ارسال نمودند.

متن پیشنهادت و مصوبات جلسه مدیران بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
1390/9/26

پیشنهادات و مصوبات جلسه مدیران مدارس علوم دینی در مدرسه علوم دینی عین العلوم گشت سراوان

با توجه به پیشنهاد مرکز خدمات کشور و نهاد مقام معظم رهبری مبنی بر توزیع کارت‏های جدید کمک به طلاب و اساتید، همه شرکت کنندگان در جلسه متفقا فیصله کردند این نوع کمک‏ها را دریافت ننمایند، زیرا دریافت پول و مال برای طلاب و تحصیل آنان مضر است و کما فی السابق با قناعت زندگی خود را سپری نموده و استقلالشان را حفظ نمایند.
در رابطه با اشکال بعضی از مسئولان نسبت به کتاب بلوچی جدید و گویش آن از سوی مؤلف این کتاب توضیحات لازم داده شد.

متن نامه ارسالی مدیران مدارس و علمای اهل سنت استان به نماینده رهبری در امور اهل سنت استان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
1390/9/26

نماینده محترم مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان
السلام علیکم و رحمة الله

با احترام. در جلسه مدیران مدارس شورای هماهنگی استان، طرح اخیر خدمات به طلاب و روحانیون اهل سنت که به صورت کارتی از سوی مرکز خدمات کشور و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری پشتیبانی و تصمیم به توزیع آن شده است، عنوان شد که مدیران و مدرسین محترم مدارس اهل سنت متفقا موارد ذیل را به خدمت می رسانند:
1ـ ضمن تشکر از مرکز خدمات و نهاد مقام معظم رهبری که تا کنون انجام گرفته، معروض می دارد، با توجه به این که جزء اصول مدارس دینی اهل سنت است که از منبع مشخصی، چه دولتی و یا غیر دولتی، چیزی دریافت ننموده و صرفا با کمک های عامه مردمی امرار معاش نمایند که در این صورت هم مردم سهیم و شریک اجر بوده و هم موضوع استقلال و قناعت ملاحظه می گردد، لذا از پذیرفتن بعضی خدمات معیشتی و یا وجوهات نقدی معذوریم.

2- نظر به اهمیت درس و تعلیم دینی تقاضا دارد کما فی السابق مسئله معافیت تحصیلی طلاب از سوی آن نهاد پیگیری و کارت معافیت کما فی السابق برای طلاب مشمول تا زمان پایان تحصیلی صادر گردد.

3- همان گونه که در مکتوبات قبلی اعلام نموده ایم، نظارت دستگاه‏های ناظر و مربوط را کما فی السابق به همان شیوه سابق پذیرفته و از پذیرش طرح های جدیدی همچون ساماندهی و یا برنامه ریزی از سوی نهادهای دولتی و غیردولتی که آزادی قانونی و استقلال مدارس را مخدوش نماید، معذوریم و خواهان استقلال و آزادی عمل در موضوع تعلیم و تربیت فرزندانمان بر اساس اصل دوازدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هستیم.

4- همان گونه که قبلاً به عزیزان اطمینان داده شده، مجدداً اعلام می نماییم که به اذن و توفیق الهی اجازه نمی دهیم مباحث و مطالبی که بین فرق اسلامی اختلاف ایجاد نماید و یا علیه مذهب شیعه و نظام اسلامی و حاکمیت کشورمان باشد، در مدارس دینی اهل سنت ارائه و مطرح گردد.
والسلام

مدیران مدارس علوم دینی و علمای اهل سنت استان سیستان و بلوچستان

http://balochi.info/balochestan/bal179

No comments:

Post a Comment