Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

حذف وبلاگها ، آب در هاون کوبیدن است !

حذف بلاگهای « بلوچی ویبتاک » ، « موسیقی بلوچستان » ، « پهره » ، « توار » و ... راه حل نیست !

کریم بلوچ _ تـَهـل

تغییر سرعت زمان ، امری محال و ناشدنی است و تلاش برای همراهی با زمان ، امری است هرچند ناممکن و مشکل ، اما تلاشی است در خور ستایش و ستودن . دهها اکتشاف ، صدها پیشرفت ، هزاران تخلیق فکری و ... عصاره هر لحظه و هر ثانیه زندگی بشر بر روی کره زمین است و جایگاه ما در این اکتشاف ها ، اختراعات ،پیشرفت ها و تخلیقات فکری در کجاست ؟

البته بدیهی است که مخاطب من چند دانشمند و فرد رانده از سرزمین و امکانات سرزمین مادری ما نیست ، هدف جامعه و اهرمی که نماینده آن است و سران حکومتی و سیاستگذاران آن است ! و خود بجای این افراد میتوانم بگویم ، سهم ما و بهتر بگویم « ایشان » همان « آب در هاون کوبیدن » است .

سالهاست که ما ملیونها دلار را صرف پخش پارازیت بر روی امواج رادیویی مخالفان مینماییم ، سالهاست که زندانهای ما انباشته از جوانان فعال ، اندیشمندان پویشگر و رهروان آرمانها و ایده آل های گروهی و ... است ، سالهاست که نقش ما و « رای » ما با وجود شورای نگهبان و شورای استصوابی و ... در قانون اساسی و ... به طور « قانونی » دزدیده شده است ، سالهاست که ما را از امواج رادیوئی و وسایل صمعی و بصری جهان که گویای چگونگی تحولات و پیشرفتهای بشری در مقیاس ملی و جهانی است ؛ بر حذر داشته اند ، سالهاست که ما را به پستوهای « فیضیه » های خویش رانده و یا خواهان راندن ما هستند ، سال هاست که جامعه ما را از نخبگان ، متخصصین و اندیشمندان و فعالان اجتماعی خویش گرفته اند ، سالهاست که جوانان ، ملتها ، زنان ، فعالین جامعه ، شاعران ، هنرمندان ، خردمندان و ... جامعه ما بزیر تازیانه تحقیر ، استبداد ولایت مداری ضجه میزنند ، سال هاست که گورستان های ما ، موزه جوانان کشته شده توسط سفلگان سفیه پرست شده است . سالهاست که ترور و تحقیر گروهی سفله و سفیه بنام فقیه بر سراسر جامعه بیداد میکند و راه را بر رشد ، ترقی و پیشرفتهای بشری مسدود ساخته است ، سراسر جامعه را آلوده به بحران و با سرکوب و توحشی وصف ناپذیر ، و کشتار حاکمیت غیر بشری خود را بر جامعه تحمیل نموده اند .

هر شهر ، هر قریه ، هر خانواده و حتی هر فرد ایرانی اعم از زن و مرد یا پیر و جوان ، این شلاق و تازیانه را بر پشت خود حس نموده و هر روزه احساس میکنند ملتهای ساکن در جغرافیای ایران همچون ، بلوچ ، کرد ، عرب ،ترک و ...این شلاق ترور و وحشت را هزاران بار بیشتر از دیگران ، بر پشت خود احساس نموده و می نمایند . این امر آنها را چه بسا مقاومتر و دلیرتر ساخته و میسازد . اما این سفلگان اند که نمی دانند این موج ایستایی و مقاومت را تا پیروزی نهایی پایانی نیست . یعقوب مهرنهادها ، عبدالمالک ریگی ها و ... فقط ستارگانی بس کوچک اما پر نور و پر تپش در این راه بوده و این راه تا رسیدن به جامعه ای که نه در قانون آن و نه در حقوق شهروندی آن تبعیضی نباشد ، ادامه خواهد یافت .

کشتارهای وحشیانه بر سرعت محو رژیم خواهد افزود ، پخش پارازیت بر امواج رادیویی مخالفان ، حذف وبلاگها ، سانسور و ... چاره کار نبوده و نیست اینکار فقط گویای خود فریبی مسئولان نظام و آب در هاون کوبیدن این جماعت سفله و سفیه است که آن را بنام فقاهت میخواهند به جامعه بقبولانند .

مِشک آن است که ببوید
نـــــــــه آنکه عطار بگوید!

حذف وبلاگهای بلوچی و بلوچ ها این روزها در دستور کار سران سیاستگذار ایران است . البته این حذف فقط مختص بلوچ ها نیست البته در چند روز اخیر اخبار حذف این وبلاگهای بلوچ ها نشانگر سیاست های تغییر نا پذیر رژیم است 1 - وبلاگ « بلوچی ویبتاک » 2- وبلاگ « موسیقی بلوچستان »،3- وبلاگ « سرباز » 4- وبلاگ « پهره » و ... و قبل از آن نیز بارها و بارها شاهد حذف وبلاگ « تفتان » ؛ « دِزَک نیوز » و ... بوده ایم . اما همیشه این فعالیتها بنامی دیگر و یا در آدرسی دیگر تداوم داشته و تداوم خواهند داشت . درخت تلخ خودفریبی سفیهان « ایران » هیچگاه به بار نخواهد نشست و از لاله های آگاهی بخش وبلاگ های ما ، بوستان پر طراوت ، هزار گونه و هزار رنگ فکری ما سر سبز تر و شکوفاتر از همیشه ، خواهد شکفت تا زندگی ما شکوفه باران گردد .

گر چه گلچین نگذارد که گلی باز شود
تــــو گلی باش تا که دلی شاد شود !

یا :

جــادوگر انت و ملاّ ، ٹـَگانی رُمب ءِ سَـر

نـے آدمی ‌ءِ بـودِشت ،مهر ءِ نه راه و دَر

هـونانی چـوشگ ءَ پـه ، زوراک چو زراگ

مهلوک اِشاں په هستنت اولاک یا که هَر

No comments:

Post a Comment