Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

توسعه و معرفی بندر چابهار رشد سرمایه گذاری خارجی را به دنبال دارد

به موازات ایجاد زیرساخت ها و تامین امكانات روز دنیا برای توسعه در تجارت كالا از چابهار، انجام برخی دیگر از امور برای جذب سرمایه گذاری خارجی ضروریست و این به رشد همه جانبه این بندر و توسعه مراودات بازرگانی كشورمان می انجامد.

'سیاوش رضوانی' روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رشد چابهار طی سالهای اخیر باعث توسعه تجارت و ترانزیت كالا از این بندر به سایر نقاط دنیا شده است اما تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله دارد.
وی اضافه كرد: به عنوان مثال قائم مقام وزارت كشتیرانی هند در سفر اخیر خود به چابهار از امكان پهلوگیری كشتی های غول پیكر و تنوع خطوط ارتباطی هوایی، زمینی و ریلی به عنوان یك مزیت منحصر به فرد این منطقه یاد كرد اما تاكید داشت 'بازاریابی و تمركز بر روی كالا' در این بندر جای كار بیشتری دارد.
وی بیان داشت: دولتمردان و بازرگانان هندی تاكید داشتند به رغم رشد زیر ساختهای چابهار بازاریابی و تمركز روی كالا كه باعث معرفی بیشتر این بندر در دیگر نقاط دنیا و نیز توسعه مراودات بازرگانی از این بندر می شود، هنوز كافی نیست.
وی با بیان اینكه دولت و بخش بازرگانی هند آمادگی سرمایه گذاری در چابهار را دارد، گفت: هند با بسیاری از كشورها ارتباط اقتصادی و سیاسی دارد و سرمایه گذاری تجار این كشور در چابهار به نفع مناسبات دو طرف است .
مدیر كل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: بنادر هند 100 میلیون تن كالا ظرفیت جابجایی دارند اما دولت هند درصدد افزایش این میزان است، از این رو می خواهد از مزیت بندر چابهار كمك گیرد.

No comments:

Post a Comment