Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

امام جمعه تهران تكليف معترضان و وظيفه حكومتيان را روشن كرد

ه 03 رجب 1430هـ - 26 ژوئن 2009م
"مخالفت با دستور ولى فقيه... مخالفت با دستور خداست"
امام جمعه تهران تكليف معترضان و وظيفه حكومتيان را روشن كرد
تهديدها عليه موسوى ابعاد تازه اى يافته است

تهران، دبى – رسانه ها،(العربيه.نت)
حجت ‌الاسلام احمد خاتمى امام جمعه ى موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه 26/6/2009 خود گفت: "تظاهرات غيرقانونى خلاف قانون است و چون آقا (ولى فقيه) هم نهى كرده است، خلاف شرع است".وى توضيح داد:" جوانان بايد بدانند در نگرش ما ولى ‌فقيه فقط رهبر سياسى نيست، حجت شرعى است، نايب امام زمان است و مخالفت با نايب امام زمان، مخالفت با امام زمان است". او سپس با استناد به رواياتى هشدار داد: "كسى كه دستور ولى ‌فقيه را زير پا بگذارد، دستور امام معصوم را زير پا گذاشته است و مخالفت با دستور امام معصوم، مخالفت با دستور خداست".احمد خاتمى گفت: "از قوه قضائيه مى ‌خواهم با سران اغتشاش كه سر در آخور آمريكا و اسرائيل دارند، قاطعانه و بى ‌رحمانه برخورد كند تا مايه عبرت براي همگان باشد".

وى در مورد كشته شدن افرادى در تظاهرات تنها به قتل دختر 27 ساله "ندا آقا سلطان" اين گونه اشاره كرد: "در اغتشاشات اخير، يك خانم كشته شد، اوباما برايش اشك تمساح ريخت و غرب معركه گرفت. هر عاقلي كه فيلمش را ببيند متوجه مى ‌شود كار خود اغتشاش‌گران است". احمد خاتمى به معترضان هشدار داد كه به سرنوشت (مجاهدين خلق) به گفته ى او "منافقين" دچار نشوند. وى گفت: عواملي مانند نشناختن اسلام و تعبد ناپذيرى در برابر آن بى‌ بصيرتى و بازى ‌خوردن از بيگانگان در فرجام منافقين موثر بود، اما مهم‌ترين عامل ولايت‌ ستيزي آنها بود". امام جمعه موقت تهران گفت: "اينكه گفته مى ‌شود شورايى متشكل از شخصيت‌هاى حقوقى و حقيقى نيز ترتيب داده شود، بسيار نادرست است و عواقب غيرقابل پيش‌بيني و ناجوري دارد".

وي رفتار دولت‌هاى آمريكا، انگليس، ‌آلمان، فرانسه و دبيركل سازمان ملل را منافقانه خواند و افزود: سازمان ملل سازمان دول مستكبر است و دولت‌ها بايد فكر تاسيس سازمان ملل واقعى باشند نه سازماني كه پيوسته جانب مستكبران را مي‌گيرد". گفتنى است كه اين اظهارات در نماز جمعه تهران در حالى بيان مى شود كه تظاهرات روزانه و تكبير گويى هاى شبانه در تهران و ساير شهرهاى ايران در اعتراض به نتايج اعلام شده ى انتخابات رياست جمهورى ادامه دارد و مير حسين موسوى رقيب اصلى احمدى نژاد در واكنش به زمزمه هايى در پارلمان براى مقدمه چينى جهت محاكمه وى و شايعاتى مبنى بر صدور مجوز قتل او ومهدى كروبى توسط آيت الله مصباح يزدى، در روز پنجشنبه 25/6/2009 با صدور هشتمين بيانيه ى خود از مردم معترض به نتايج اعلام شده ى انتخابات رياست جمهورى خواست با "متانت و آرامش به اعتراضات خود ادامه دهند" و در مورد مخالفانش گفت: "آنان که هنوز با اتکاء به امکاناتی که متعلق به عموم مردم است در راستای منافع گروهی خود بی‌پروا به دروغ‌گویی و پرونده سازی برای دیگران ادامه می‌دهند و افعالی را که خود عامل آن هستند را به بنده نسبت می‌دهند. آنان غافلند که موسوی با این ترفندهایی که ماهیت آن برای همه مردم روشن شده است از صحنه بیرون نمی‌رود".

Alarabiya.net

No comments:

Post a Comment