Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

روزنامه ايتاليايي خبر داد: آغاز خروج گسترده پول از ايران


روزنامه ايتاليايي la stampa به نقل از يك منبع آگاه در اداره اطلاعات ايتاليا گزارش داد كه بانك هاي صادرات، ملي، سپه و ملت در 48 ساعت اخير شروع به انتقال پول از ايران به تركيه، مالزي، پاكستان، اندونزي و امارات متحده عربي كرده اند. پول ها با حواله هاي كمتر از 10 ميليون دلار خارج مي شوند.
طبق اطلاعات نيروهاي امنيتي ايتاليا پول از حساب بنيادهاي مختلف غير دولتي ايران كه تحت كنترل روحانيون هستند، به خارج از كشور منتقل مي شوند.فعاليت بنياد هاي مستضعفان , جانبازان، بنياد شهيد و ساير سازمان هاي مشابه تحت كنترل شديد ادارات اطلاعاتي غرب است كه با دلايل متعدد معتقدند از طريق همين بنيادها تهران به حمايت مالي از گروه هاي تروريستي در خارج از كشور، از جمله حزب الله و حماس مي پردازد..

"الكساندر سوتنيچنكو" كارشناس امور اقتصادي مركز مطالعه خاور نزديك در سنت پتربورگ به روزنامه РБК daily گفت: "بانك هاي دولتي ايران كه در مقاله روزنامه La Stampa به آن اشاره شده ,تحت نظر هستند و مجبورند پول را در حواله هاي كوچك منتقل كنند". در عين حال وي معتقد است كه براي صحبت درباره اينكه تنها روحانيون نگران پول از ايران را خارج مي كنند، زود است و حواله به خارج از كشور از طريق بانك هاي خصوصي كه در فهرست سياه نيروهاي امنيتي غربي نبوده و مي توانند به آرامي پول جابجا كنند نيز انجام مي شود.

Source: Iranianuk.com

No comments:

Post a Comment