Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

فشار بر رفسنجانى براى حمايت از رهبر در برابر مقاومت موسوى

جمعه 03 رجب 1430هـ - 26 ژوئن 2009م
حكومت ايران بر عدم صدور مجوز راهپيمايى پافشارى مى كند
فشار بر رفسنجانى براى حمايت از رهبر در برابر مقاومت موسوى

تهران- (العربيه) نجاح محمد على
تعدادى از اعضاى كميسيون امنيت ملى در مجلس شوراى اسلامى (پارلمان ايران) به رياست علا الدين بروجردى با هاشمى رفسنجانى رئيس مجلس تشخيص مصلحت نظام ديدار كردند و از او مصرانه خواستند با صدور بيانيه اى "حمايت خويش را از آيت الله خامنه اى ولى فقيه ايران" اعلام كند.

محمد كرمى راد نماينده كرمانشاه در پارلمان و عضو كميسيون مذكور به خبرنگاران گفت كه اين افراد همچنين با مير حسين موسوى ومحسن رضايى وعلى اكبر ناطق نورى نيز ديدار كرده اند. وى افزود: "موسوى بر موضع خود پافشارى مى كند، خواهان لغو نتايج اعلام شده است و هرگونه راه حلى را بجز آن رد مى كند".

كرمى راد گفت: "از موسوى خواستيم براى حفظ منافع رژيم و جلوگيرى از تاثير توطئه هاى خارجى از موضع خود دست بردارد." اين نماينده افزود:"موسوى همچنان بر برگزارى راهپيمايى تاكيد مى كند، حال آنكه وزارت كشور بر عدم صدور مجوز پافشارى مى كند.

كرمى راد از زبان موسوى نقل كرد كه "دخالتى در تظاهرات چهارشنبه جلوى پارلمان در ميدان بهارستان نداشته است".

از سوى ديگر كميته صيانت از آراء به رياست على اكبر محتشمي وزير كشور پيشين، نماينده سابق پارلمان كه زمانى سفير ايران در سوريه بوده اعلام كرده است كه گزارش مفصلى در مورد تخلفات انتخاباتى به اطلاع عموم خواهد رساند.

در رابطه با اوضاع ايران "گردانهاى حزب الله عراق" و "دسته جات اهل حق" كه در عراق متهم به دريافت كمك از ايران هستند ، به امريكا و بريتانيا هشدار دادند كه "در صورت دخالت در امور ايران به منظور نابسامان كردن اوضاع جمهورى اسلامى دچار پشيمانى خواهند شد"

در بيانه اى كه نسخه اى از آن به دفتر "العربيه" رسيده آمده است كه در صورت ارتكاب اعمال خبيثانه توسط امريكا و بريتانيا در ايران درسى به آنان داده خواهد شد كه در آينده هزار بار انديشه كنند و به مداخله نپردازند.

گفته مى شود كه اين دو تشكل در واقع يك تشكل اند كه با نام مقاومت اسلامى شيعيان عراق معروف شده است. اين مقاومت دو سال پيش 5 بريتانيايى را بهع گروگان گرفت و در هفته ى گذشته 2 تن از آنان را به قبل رساند.

اين در حالى است كه عباسعلى كدخدايى سخنگوى شوراى نگهبان قانون اساسى وقوع هر گونه تقلبى را در انتخابات رد كرد. او پيش از اين گفته بود كه به تعداد 3 ميليون رأى در 50 شهر اضافه بر 100درصد واجدين شرايط رأى دهى پيدا شده است.

كدخدايى با رد ادعاى تقلب در واقع به ميرحسين موسوى پاسخ داده است كه مى گويد مسئوليت خونريزى در خيابانها با كسانى است كه در امانت آراى مردم ايران خيانت كرده اند.

Alarabiya.net

No comments:

Post a Comment