Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

يك روزنامه ايتاليايى: فتواى ترور موسوى وكروبى توسط مرجعى مهم صادر شد


"مصباح" متهم به صدور فتواى قتل هاى زنجيره اى است
يك روزنامه ايتاليايى: فتواى ترور موسوى وكروبى توسط مرجعى مهم صادر شد

دبى – سعود الزاهد

روزنامه ايتاليايى "كورير دلاسرا" به نقل از منابعى امريكايى كه نخواست نامشان را فاش كند، خبر از آن داد كه "آيت الله محمد تقى مصباح يزدى" مرشد و مراد احمدى نژاد اخيراً فتواى "مهدور الدم بودن" دو نامزد اصلاح طلب رياست جمهورى ايران "مهندس مير حسين موسوى" و "شيخ مهدى كروبى" را صادر كرده است.

اين خبر در حالى منتشر مى شود كه آيت الله خامنه اى در روز سه شنبه 23/6/2009 در پاسخ به نامه شوراى نگهبان قانون اساسى با تمديد مهلت بررسى شكايات و گزارشهاى تخلفات انتخاباتى را به مدت 5 روز ديگر موافقت كرد. ليكن محسن رضايى سومين رقيب احمدى نژاد در انتخابات تاريخى جمعه 12/6/2009 از پيگيرى شكايات واعتراضات خود در اين زمينه منصرف شده است.

مصباح يزدى درسال 1932 در شهر يزد متولد شد. وى علوم دينى را در يزد، قم و نجف، فرا گرفت. مدرسان وى آيت الله هايى همچون خميني، اراكى و بهجت بودند. او در 27 سالگى به درجه اجتهاد رسيد.

او در زمان فعاليت انديشمند معروف شيعه دكتر على شريعتى (پيش از انقلاب 1979) به شدت با افكار و سخنرانى هايش مخالفت مى كرد. وى پس از انقلاب دفتر همكارى حوزه و دانشگاه را به وجود آورد. او در حال حاضر جمعيت اهل بيت وپژوهشكده ى امام خمينى را در قم سرپرستى مى كند. مصباح عضو مجمع مدرسين حوزه ى علميه ى قم مى باشد.

مصباح در سال 1990 به عنوان نماينده ى مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبرى حضور يافت و در سالهاى بعد به نمايندگى از مردم تهران به اين مجلس رفت.او مرجعى بنيادگرا و بشدت دست راستى است تا جايى كه جنبش اصلاح طلبى دوره ى سيد محمد خاتمى را "پيشروى هواداران احياى كفر شاهنشاهى" خواند.

قتل هاى زنجيره اى نويسندگان و روشنفكران
اكبر گنجى در يكى از كتابهاى خود كه در دسامبر 2000 منتشر ساخت، مصباح يزدى را متهم اصلى صدور فتواهايى دانست كه نويسندگان و روشنفكران مخالف را "مهدور الدم" مى كرد و ترور آنان را واجب شرعى جنايتكاران خودسر تلقى مى نمود.گنجى نوشت: "مجوز قتلهاى زنجيره اى را مصباح يزدى صادر كرده است".

محافل اپوزيسيون مصباح يزدى را متهم مى كنند به اينكه فتواى قتل تعدادى از افراد را در كرمان صادر كرده است. حوادث كرمان موجب شد كه تعدادى از عناصر بسيج (شبه نظاميان حكومتى) دستگير شوند. اين عناصر اعتراف كردند كه در پى استماع سخنرانى"آيت الله محمد تقى مصباح يزدى" مبنى بر جائز بودن قتل مخالفان دست به كار شده اند.

خود "آيت الله" در نامه اى كه به دادگاه ارسال كرد اين موضوع را كه "وى فتواى قتل 5 قربانى حوادث كرمان را صادر كرده است" رد كرد و تنها اين را پذيرفت كه "فتوايش امر به معروف و نهى از منكر را مستقيماً توسط نيروهاى بسيج جائز شمرده است".

مصباح يزدى حسب اطلاع، با "جمهوريت نظام" مخالف است وتنها معتقد به "حكومت اسلامى" است. او مى گويد : ولى فقيه نه از طرف مردم بلكه از طرف امام زمان برگزيده مى شود ووظيفه مردم كمك به او و اطاعت از اوست. به عبارت ديگر نماينده ى امام معصوم به گزينش از سوى مردم يا پذيرش راى و نظر مردم نيازى ندارد.

وى بارها به وضوح از احكام و فتواهاى خود مبنى بر ترور "كسانى كه آنها را مرتدان مى خواند" دفاع كرده است. او در نامه اى به آيت الله خامنه اى خواستار اعدام "هاشم آغاجرى" نويسنده واستاد دانشگاه و احمد قابل روحانى اصلاح طلب شده بود.

پيش از انتخابات اخير رياست جمهورى ايران اصلاح طلبان خبر از آن دادند كه مصباح يزدى "تقلب در انتخابات را شرعاً جائز دانسته و كارمندان وزارت كشور را به اين كار تشويق كرده است".

Source: Alarabiya.net

No comments:

Post a Comment