Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

ندا سلطاني، انقلاب اصلاح طلبان را از آرامگاهش در تهران، رهبرى مى كند


دبى - محمد عبيد (العربيه.نت)


نيروهاى ضد شورش ايران، تظاهرات مخالفان را در ميدان "هفت تير" در وسط تهران با بکارگیری زور متفرق ساختند، اين تظاهرات برای بزرگداشت قتل يك دختر 17 ساله ايرانى بنام ندا آقا سلطانی برگزار شد كه در جريان تظاهرات روز شنبه پس از آنکه گلوله سينه اش را شکافت جان خود را از دست داد، و ويديوى ایت صحنه ی تکان دهنده بطور گسترده ای در وب سايت هاى اينترنتى پخش شد.


تظاهرات روز گذشته كه حدود يكهزار نفر از هواداران موسوى در آن شركت داشتند پس از دوساعت به پايان رسيد.500

مامور پليس ضد شورش وشبه نظاميان بسيج در ميدان هفت تير براى جلوگيرى از راهپيمايى مردم، مستقر شده بودند.اصلاح طلبان، صحنه ى دردناك كشته شدن ندا آقا سلطانی را به عنوان سمبل اعتراضات گسترده ى مردمى به نتايج انتخابات اخير بدل كردند.

تصاویر ارسالی از لحظه ى مرگ ندا سلطانی و عکس های ارسالی از این دختر جوان در سایت ها و رسانه های مختلف خبری در سراسر جهان به عنوان نماد کشته شدگان درگيری های پس از انتخابات رياست جمهوری در ايران منتشر شد.

مرگ این دختر 27 ساله در جریان تظاهرات روز شنبه گذشته که ویدئوی آن بطور گسترده ای پخش شد بازتاب وسیعی را به دنبال داشت و وی را به سمبل اعتراضات ایرانیان بدل کرد. نامزد ندا آقا سلطانی می گوید این حادثه احتمالا ناشی از تیراندازی نیروهای لباس شخصی یا بسیجی بوده است.

کاسپین ماکان، نامزد ندا آقا سلطان روز دوشنبه 22 ژوئن در اولين گفتگوى خود با رسانه ها گفت هدف ندا حمایت از آقای موسوی یا احمدی نژاد نبود، او به هيچ حزب ويا گروه سياسى وابستگی نداشت بلکه هدفش دفاع از آزادى براى همه ايرانيان بود و برايش اهمیت داشت که در این راه گام بردارد. بارها اشاره کرده بود که حتی اگر جانش را از دست بدهد و گلوله به قلبش بنشیند، که اتفاقا چنین نیز شد، در این راه گام برداشت.

به گفته ى ماكان، ندا زمانى به قتل رسيد كه از محل درگیری ها دور بود و در خیابان های فرعی نزدیک امیرآباد حضور داشت. حدود ساعتی با استاد موسیقی اش در ماشین پشت ترافیک مانده بود، ولى چون از گرما کلافه شده بود از ماشین پیاده شد. وبراساس برخی تصاویر ويديويى كه توسط مردم گرفته شده است، احتمالا نیروهای لباس شخصی و بسیجی او را نشانه گرفتند.

ماكان گفت كه جسد ندا را روز گذشته از پزشکی قانونی تحویل گرفته شد و مسئولان پزشک قانونی خواستند که بخش هایی از اعضای بدنش از جمله بخشی از استخوان رانش را بردارند و خانواده اش برای اینکه زودتر جسد را تحویل بگیرد با این درخواست موافقت کرد چون ممکن بود همین موضوع باعث تاخیر در تحویل گرفتن جسد وی شود. جسد ندا را یکشنبه گذشته در بهشت زهرا به خاک سپردیم.

ماکان افزود، مقامات امنیتی ایران اجازه اداى نماز میت بر جنازه ندا را ندادند و به بیمارستان ها دستور دادند از صدور گواهی مبنی بر فوت در اثر شلیک گلوله خودداری کنند. وی اظهار داشت، قرار بود عصر روز دوشنبه مراسم ختم ندا در مسجدى واقع در خيابان شريعتى برگزار شود، ولى متأسفانه بسیجیان و مسئولان مسجد اجازه برگزاری آن را ندادند.


Source: www.alarabiya.net

No comments:

Post a Comment