Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

آيت الله خامنه اي: نظام و مردم زير بار زور نخواهند رفت


آيت الله خامنه اي: نظام و مردم زير بار زور نخواهند رفت


آيت الله علي خامنه اي، رهبر ايران در ديدار با نمايندگان مجلس بار ديگر از روند برگزاري انتخابات رياست جمهوري دفاع كرده و گفته است: "نظام اسلامي و مردم به هيچ قيمتي زير بار زور نخواهند رفت."


آقاي خامنه اي همچنين گفت:"من در مسائل اخير مربوط به انتخابات رياست جمهوري، مصر به اجراي قانون بوده و خواهم بود."
رهبر ايران قانون گرايي را نقطه مقابله ديكتاتوري دانسته و گفته است: "اگر انقياد به قانون نباشد، روح ديكتاتوري بروز خواهد كرد."
رهبر ايران گفت:"اصرار بر رعايت نكردن قانون موجب گره خوردن كارها خواهد شد بنابر اين همه بايد قانون را محترم بشمارند."
آقاي خامنه اي پيش از اين دو بار به صورت علني از انتخابات و نتايج آن دفاع كرده و اعلام كرده بود زير بار "بدعت هاي غير قانوني" نخواهد رفت چرا كه به عقيده وي اگر چارچوب هاي قانوني شكسته شود، انتخابات آينده مصونيتي نخواهد داشت.
بعد از انتشار نتايج انتخابات رياست جمهوري، اعتراض هاي گسترده اي به آن صورت گرفت و ميرحسين موسوي و مهدي كروبي با اعتراض به روند برگزاري انتخابات، خواهان ابطال انتخابات شدند.

بنابر قانون، شوراي نگهبان بايد علاوه بر نظارت بر انتخابات، نتايج آن را تائيد كند تا شكل قانوني به خود بگيرد. اما نامزدهاي معترض به نتيجه انتخابات به دليل طرفداري بعضي از اعضاي شوراي نگهبان از نامزدي خاص، صلاحيت اين شورا را زير سئوال برده اند.

رهبر ايران روز جمعه، 19 ژوئن (29 خرداد) در نماز جمعه گفته بود كه سازوكار هاي قانوني انتخابات امكان دست بردن در نتيجه راي گيري را نمي دهد و با اشاره تلويحي به اتهام انتساب آراي نامزدهاي مختلف به محمود احمدي نژاد، گفت كه امكان تقلب در حد جابجايي يازده ميليون راي وجود ندارد.

با وجود مخالفت آيت الله خامنه اي با نظر معترضان به نتيجه انتخابات، اعتراض ها همچنان ادامه دارد اگرچه از ميزان ناآرامي هاي خياباني در شهرهاي بزرگ به خصوص تهران كم شده است.

به گفته رهبر ايران "فرهنگ قانون گرايي همانند مسائل ديگر بايد از نخبگان به بدنه جامعه سرريز شود زيرا اگر نخبگان جامعه قانون را رعايت نكنند نمي توان از مردم انتظار عمل به قانون داشت."

آيت الله خامنه اي از نمايندگان مجلس خواست كه براي پيشبرد امور جامعه "بنا را بر مماشات، مدارا و روح همكاري با دولت بگذارند" چون كار اجرايي سخت و دشوار است و "بايد به دولت در اين مسير ناهموار و نفس گير كمك كرد و به آن سخت نگرفت.
در عين حال رهبر ايران تاكيد كرده كه "اين موضوع به معناي اغماض از خطاها نيست بلكه نوع برخوردها بايد مهربانانه و صميمي باشد."

آقاي خامنه اي تاكيد كرده كه نمايندگان بايد مصلحت منطقه خود را در داخل مصلحت كشور در نظر بگيرند.

Source: Iranianuk.com

No comments:

Post a Comment