Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

حمله گرازها به یک روستا در نیکشهر

حمله گرازها به یک روستا در نیکشهر
عدادی گراز به زمین های کشاورزی در روستای هیچان نیکشهر در سیستان و بلوچستان حمله کردند.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل ازخبرگزاری های داخلی؛ محمد بلوچ زهی، بخشدار مرکزی نیکشهر با اعلام این خبر گفت: صبح امروز خبر رسید حمله یک قلاده گراز به تعدادی از کشاورزان روستای هیچان حمله کرده است. در این حادثه ۶ نفر مجروح شدند.
وی افزود: پس از بررسی های لازم و چگونگی حمله گراز به اهالی روستای هیچان و بازدید از صحنه حادثه و همچنین برآورد خسارات وارده جانی و مالی به کشاورزان، خبر رسید که در پایین دست نخلستان گراز وحشی به یکی دیگر از اهالی روستا که در حال آب تنی در رودخانه بوده حمله و او را از ناحیه ران و پا بشدت زخمی کرده است. این مصدوم به بیمارستان محمد رسول ا… نیکشهر اعزام شد.
بلوچ زهی گفت: مراحل رسیدگی به مجروحان در بیمارستان انجام شده است. همچنین طی تماسی با مدیر کل محترم حفاظت از محیط زیست استان خواستار پرداخت خسارات وارده و تمامی هزینه های درمان این بیماران شدم. مدیر کل این قول را داد تا تمام هزینه ها و خسارات وارده پس از برآورد را پرداخت کند.
او گفت: بنا بر اظهار نظر کارشناسان محیط زیست شهرستان این نوع حمله گرازها که منجر به زخمی شدن شش نفر شود، تاکنون بی سابقه بوده چون گرازها از انسان فرار می کنند. کارشناسان محیط زیست در حال بررسی حادثه هستند تا چرایی حمله کم نظیر گراز به مردم روستا را بیابند.
گفتنی است هر سال گرازها با حمله به زمین های کشاورزی و باغات نیکشهر و شهرهای اطراف، خسارت های زیادی به کشاورزان وارد کنند،‌ از جمله از ریشه دراوردن درختان تنومند انبه، مرکبات و درختان خرما. تاکنون برای رهایی از حمله گرازها به باغات و مزارع هیچگونه چاره مناسبی اندیشیده نشده است. پیش بینی می شود با توجه به خشکسالی های اخیر روز به روز دامنه خسارات بیشتر شود.
http://www.balochcampaign.info/?p=8187

No comments:

Post a Comment