Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

وقتی می گوییم مُلک مُلکِ ناپرسان یعنی این


محمود بلوچ‎ har lagt till 3 nya foton.
14 tim
وقتی می گوییم مُلک مُلکِ ناپرسان یعنی این
‫#‏بلوچ_وبلوچستان_مظلوم‬
در پایان این گزارش لینکهای مختلفی از کشتار و جنایت نیروهای دولتی بر علیه بلوچها را در طی کمتر ازاین دوماه گذاشتیم نیز توجه کنید.
گزارشها از برخورد خشن مامورین یگان تکاوری نیروی انتظامی ایرانشهر پس از برخورد خودروی یگان تکاوری با یک دستگاه خودروی پژو 405 و ضرب و شتم راننده پژو توسط نیروهای دولتی خبر می دهد.روز یکشنبه 25 اردیبهشت ماه خودروی نیروی انتظامی یگان تکاوری در ایرانشهرمنطقه سه راه کشاورز با یک دستگاه پژو 405 تصادف می کند
خودروی یگان تکاوری نیروی انتظامی در این تصادف مقصر و از پشت به خودروی پژوی متعلق به یک شهروند بلوچ زده است.اما تقصیر را بر گردن راننده صدمه دیده انداخته و با خشونت برخورد کرده است.صاحب خودروی پژو پس از برخورد تند مامورین می گوید از پشت به خودروی بنده زده اید و طلب کار هم هستید.در این هنگام مامورین جنایت کار به ضرب و شتم و فیزیکی جوان بلوچ می پردازند.
عدالت نیوز:خشونت نیروهای دولتی بر علیه شهروندان بلوچ تنها به تیراندازی های بی ضابطه و خودسرانه خلاصه نمی شود و تهدید و ضرب و شتم شهروندان بلوچ و باج خواهی و رشوه گیری امری عادی در سطخ شهرهای مختلف بلوچستان می باشد.
شهروند به حاشیه رانده شده و مورد تبعیض قرار گرفته بلوچ محروم از هر گونه حق دفاع و تنظیم شکواییه می باشد.چرا که برخورد خشونت بار و تبعیض گونه همه زوایای زندگی را در برگرفته و روزنه ای برای دادخواهی و پیگیری نیست.
به این معنا که تبعیض و خشونت بخشی از برنامه دولت بر علیه بلوچهاستو تمامی زوایای زندگی در بلوچستان را در برگرفته است.
با نگاهی به کشتار روزمره شهروندان بلوچ از سوی نهادهای نظامی و عدم پاسخگویی نهادهای نظامی و قضایی خود دلیلی بر باز بودن دست نیروها برای جنایت در بلوچستان می باشد.
طی روز پنج شنبه مورخ 23 اردیبهشت ماه 1395 نیروهای امنیتی (لباس شخصی)رژیم با شلیک از نزدیک به ناحیه سر دو جوان بلوچ بنامهای سعید سالارزهی و الله نور در منطقه جاده قدیم زاهدان منجر به شهادت آنان گشت.
برای مشاهده جنایات در طول این کمتر از ده ماه به اینجا کلیک کنید و در هیچ یک از گزارشات نیروهای جنایتکار مورد بازخوات و محاکمه قرار نگرفتند و شکایات مردمی راه به جایی نبرده است.
کلیک کنید اینجا
http://edaalatnews.blogspot.com/2016/05/blog-post_34.html
اینجا
http://edaalatnews.blogspot.com/2016/05/blog-post_79.html
اینجا
http://edaalatnews.blogspot.com/2016/05/blog-post_8.html
اینجا
http://edaalatnews.blogspot.com/2016/05/blog-post_84.html
اینجا
اینجا
Gilla

No comments:

Post a Comment