Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

سرکوب مبارزه مدنی ملت بلوچ توسط رژیم سبب شد که بلوچها در برابر وحشیگری های رژیم از خود دفاع کنن

سرکوب مبارزه مدنی ملت بلوچ توسط رژیم سبب شد که بلوچها در برابر وحشیگری های رژیم از خود دفاع کنن حال رژیم ایران این واکنش نظامی بلوچها را که در برابر ظلم و ستم و تبعیض و تحقیر و تخریب و سرکوب رژیم است را حرکتی تروریستی میخواند و در این راستا تبلیغات گسترده ای انجام داده و متاسفانه اذهان عمومی را چه در داخل ایران و چه در خارج تحت تاثیر سم پاشی های تبلیغاتی خود قرار داده است .
چرا ملت بلوچ ناچار به مبارزه نظامی علیه رژیم ایران شدن؟
در اینجا با ید پرسید آیا واقعا زمینه ای برای فعالیت‌های مدنی در بلوچستان وجود داشت و دارد ؟ قبل از شروع در گیری بین نیروهای سرکوبگر رژیم و مبارزان بلوچ بسیاری از فعالین مدنی ملت بلوچ که هرگز دست به تفنگ نبرده بودن تو سط رژیم اعدام شدن ، رژیم ایران در بلوچستان هیچ منفذی برای مبارزه مدنی باز نگذاشت مبارزین بلوچ به ناچار به این نتیجه رسیدند که برای رژیم سرکوبگر ایران فرقی نمی‌کند کسی یک اعلامیه بنویسد یا تظاهرات کوچکی برگزارکند یا دست به هر گونه اعتراضی مدنی بزند به هر ترتیب اعدام می‌شود. در واقع هیچ راهی برای بلوچ‌ها به جهت گرفتن حقوقشان نگذاشته‌اند .
فقر و بیکاری و تحقیر مذهبی و ملی و تخریب و محدودیت و محصوریت در بلوچستان بیداد میکند ، فقر خسارات جبران ناپذیری بر وضع اقتصادی ، اجتماعی و حتی سیاسی بر بلوچستان گذاشته است.
در بلوچستان که سیاست های رژیم سبب شده است بسیاری از مردم آن وضع اقتصادی مناسبی نداشته باشن و گذراندن زندگی در زیر چتر خط فقر مبدل به عادتی اجباری برای ادامه حیات آنان شده است.، یعنی درآمد روزانه آنان کفاف خرج و دخل زندگی آنان را نمی دهد و و شکاف طبقاتی معنی و مفهوم خود را از دست داده و پدیده های جدیدی مثل اعتیاد ، قاچاق مواد مخدر و کالا ، بیماریهای مزمن و نبود امکانات پزشکی و بسیاری محدودیت ها و مغدوریتهای مصائبی هستند که رژیم فاشیست ایران برای ملت بلوچ به ارمغان آورده است.
. 51 درصد بلوچستان روستایی است اما درآمد استان کمتر از 1 درصد تولید ناخالص ملی است،‌ دو سوم ملت بلوچ از آب شرب محروم‌اند. ماندگاری تحصیل در سیستان و بلوچستان 50 درصد است و 150 تا 200 هزار نفر بازمانده از تحصیل دارد.
عقب‌ماندگی‌های استان سیستان و بلوچستان حاصل تبعیض و فراموشکاری و در حاشیه قرار گرفتن ملت بلوچ توسط حاکمیت فاشیست ایران است،
پس از گذشت ۳۷سال از انقلاب مردم بلوچستان همچنان در فقر و تبعیض و محرومیت بسر میبرند
خواست مردم بلوچستان رفع عقب ماندگی‌ها و توسعه استان و بر طرف نمودن نابرابری‌ها بود. نه تنها این خواسته‌ها برآورده نشد، بلکه تحقیر و ستم مذهبی و تبعیض قومی نیز بر آن‌ها افزوده شد. سرکوب‌های گسترده بر نابرابری‌های وسیع اضافه شد. ملت بلوچ به دلایل قومی، مذهبی و مخالفت با ولایت فقیه به شهروند درجه سه تبدیل شدند. و شدت تحقیر مذهبی در بلوچستان سبب شدکه اپوزسیون بلوچ بیشتر رنگ مذهبی بگیرد و رژیم هم تحت نام افراطیون مشروعیت به سرکوب این ملت مظلوم دهد !!!
امروزه تبعیض و ظلم و نابرابری در بلوچستان بیداد می‌کند. بیش از ٩٠ هزار مامور مسلح (ارتش، سپاه، نیروهای انتظامی و مرزداری) به همراه ٦٠٠ هزار بسیجی و تعداد نامعلومی از سربازان گمنام امام زمان توهمی در بلوچستان وجود دارد. یعنی برای هر ٥ بلوچ یک مامور نظام وجود دارد.
مشکلاتی که رژیم در بلوچستان آفریده، عبارتند از: تبعیض و تحقیر شدید قومی و مذهبی بر علیه مردم، محرومیت شدید اقتصادی و شکاف عمیق طبقاتی و مالی، نگاه خشن امنیتی ـ نظامی نسبت به مردم بلوچ و اهل سنت، و حذف آنان از مشارکت در تصمیم گیری ها. صرف بودجه ها بجای فقرزدائی و رفع تبعیض و محرومیت زدائی، صرف پروژه های کلان امنیتی نظامی نظیر قرارگاه های نظامی، حفر خندق و دیوار کشی مرزی توسط سپاه پاسداران می شوند.
مبارزان بلوچ در برابر این ظلم و ستم و کشتار ملت بلوچ توسط رژیم ایران دست به مبارزه مسلحانه زده اند .
فه ریبورز ئابدانان_فریبرز ابدانان

No comments:

Post a Comment