Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

پیام جبهه ملل برای حق تعیین سرنوشت "ایران" بمناسبت دهمین سالگرد قیام ملی آزربایجان جنوبی

پیام جبهه ملل برای حق تعیین سرنوشت "ایران" بمناسبت دهمین سالگرد قیام ملی آزربایجان جنوبی 
اول خرداد 1385 ملیونها تورک آزربایجان جنوبی در اعتراض به اشغالگران فارس قیام کرده و مشت کوبنده ای به دهان شوونیسم فارس کوبیده و خواب ازچشم آن ربودند.این اعتراضات که به مدت یک هفته در بیش از سی شهر آزربایجان جنوبی ادامه داشت با شعارهای هارای هارای من تورکم ، تبریز باکو آنکارا ما کجا فارسها کجا و اتحاد آزربایجان شمالی و جنوبی با مرکزیت تبریز، پیغام آشکار استقلالیت آزربایجان جنوبی از اشغال ایران بود که لرزه بر اندام اشغالگران افکند.
رژیم اشغالگر ایران که از قیام ملت آزربایجان دست پاچه شده بود با وارد کردن نیرو از دیگر ممالک این قیام را سرکوب کرده دهها نفر شهید ، صدها نفر زخمی و هزاران نفر دستگیر، زندانی و در زیر شکنجه های وحشیانه رژیم تروریست فارس قرار گرفتند .
جبهه ملل برای حق تعیین سرنوشت "ایران" با درود برشهدای آزربایجان جنوبی و رزمندگان مقاوم آن ضمن حمایت قاطع از مبارزات استقلال جویانه ملت تورک آزربایجان جنوبی مواضع خود را اعلان می کند
1- آزربایجان جنوبی به مانند دیگر ملل غیر فارس ( الاحواز، بلوچستان ، تورکمنستان جنوبی، کردستان و غیره ) قرین صد سال است که توسط "ایران" اشغال شده است.
2- هرچند در مدتی کوتاه بعد از اشغال ملت تورک آزربایجان موفق به تشکیل مجدد دولت ملی آزربایجان جنوبی شد ولی با تهاجم پهلوی دوم از سال 1325 مجددا اشغال شده و تا به امروز این اشغال ادامه دارد.
3- نیروهای اشغالگر فارس بدون هیج قید و شرطی باید سرزمینهای آزربایجان جنوبی و دیگر ملل تحت اشغال( الاحواز، بلوچستان ، تورکمنستان جنوبی، کردستان و غیره ) را ترک کنند.
4- طبق قوانین بین المللی اداره آزربایجان جنوبی باید به ملت تورک آزربایجان جنوبی و دیگر مناطق اشغالی ( الاحواز، بلوچستان ، تورکمنستان جنوبی، کردستان و غیره ) به ملت منسوبه محول گردد.
5- جبهه ملل برای حق تعیین سرنوشت "ایران" برای رهای ملل غیر فارس از اشغال "ایران" مبارزه می کند و هیچ حاکمیتی به نام ایران را تحت هر نام و ماهیتی که باشد برسمیت نمی شناسد و اعلان می کند که حاکمیت ملل بر سرزمینهای خود تنها آلترناتیو میباشد.
6- جبهه ملل برای حق تعیین سرنوشت "ایران" بار دیگر بر ضرورت اتحاد ملل غیر فارس تحت اشغال "ایران" در مبارزه با تروریسم فارس تاکید کرده ودرگسترش آن با تمام توان فعالیت می کند.
7- جبهه ملل برای حق تعیین سرنوشت "ایران" از کشورهای همسایه و جهان که با رژیم تروریست ایران مبارزه می کنند حمایت کرده و اعلان می کند که پاشنه آشیل "ایران" ملل غیر فارس تحت اشغال آن است و با حمایت از مبارزات این ملل براحتی می توان رژیم تروریست ایران را شکست داد . جبهه ملل برای حق تعیین سرنوشت "ایران" خواهان همکاری عملی با کشورهای منطقه و جهان برای دفع تروریسم فارس می باشد.
هر چه گسترده تر باد اتحاد ملل بر علیه تروریسم فارس
جبهه ملل برای حق تعیین سرنوشت "ایران" 22 می 2016 برابر با اول خرداد 1395

No comments:

Post a Comment