Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

فقر،بیکاری وتبعیض وممنوعیت دست فروشی در سراوان


منذر بلوچ‎ har lagt till 3 nya foton — med ‎عبدالله حیدری‎ och 40 andra.
ت فروشان را با چندین بار خاک به نوعی تخریب و موجب گشته تا مسیر ومکان دستفروشان به نوعی دچار مشکل و مختل شود.
به علت بیکاری و فقر شدید در سال های اخیر دستفروشی رشد روز افزونی در شهرهای بلوچستان داشته است. اینک اما شهرداری سراوان برای آنچه از آن مقابله با دستفروشی می نامد، مسیرهای کسب و کار دستفروشان را با چندین بار خاک گرفته است.
فقر و بیکاری در بلوچستان بیش از 70 درصد به گفته مسئولان محلی و بیش از 90 درصد در مشاهدات حقیقی است.در سالهای اخیر با توجه به مسدود شدن بسیاری از خطوط مرزی که به نوعی عده کثیری از جوانان بیکار را به خود مشغول کرده بود و کانال کشی ودیوار کشی مرز با ارتفاع 3 متری و حفر کانال به عمق سه متر عملا به معضل بیکاری در بلوچستان افزوده است.این در حالی است که تبعیض در ادارات دولتی بیداد می کند و میزان مشارکت بلوچ در ادارات دولتی کمتر از 10 درصد تخمین زده می شود.
ناگفته نماند که بسیاری از مردم بلوچ بناچار مجبور به قاچاق کردن سوخت هستند و بدین سان از آن سوی مرز مایحتاج زندگی خویش را که شامل اقلام خوراکی و حبوبات می باشد وارد می کنند ،که روزانه شاهد خشونت نیروهای دولتی و کشتار مردم بلوچ بر اثر تیراندازی های بدون ضابطه وقانون و یا شاهد مرگ بسیاری بر اثر تعقیب و گریز نیروهای دولتی می باشیم.
در نتیجه مسئولان غیربومی بدون در نظر داشت آمار بالای بیکاری و فقر ومحرومیت در بلوچستان به مشکلات و معضلات موجود افزوده و هر اداره و ارگانی با توجه به تعریف دایره کار و مسئولیتش به ظلم و اجحاف در حق مردم بلوچ می پردازد.
http://edaalatnews.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment