Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

قتل عام تمامی مردان روستای جنگونه از توابع بخش نصرت اباد


محمود بلوچ‎ har lagt till 2 nya foton.
قتل عام تمامی مردان روستای جنگونه از توابع بخش نصرت اباد
عدالت نیوز:روستای جَنگونَه که جزء حومه نصرت آباد و حصارونیه می باشد نزدیک به 20 خانوار ساکن آن بودند که در سال 1370 و 71 بسیاری از مردان این روستا قتل عام شدند.
در ادامه سلسله گزارشات قتل عام مردم بلوچ توسط حکومت مرکزی به بهانه مبارزه با مواد مخدر پرده از جنایتی دیگر برمی داریم.
قتل عام مردان روستای جنگونه از توابع بخش نصرت آباد
روستای جنگونه از توابع بخش نصرت اباد شهرستان خاش می باشد و ساکنین این روستا از طایفه نارویی می باشند.اکثر مردان این روستا توسط نیروهای دولتی به بهانه کاذب مواد مخدر و قاچاق کشته شده اند و هم اکنون این روستا از سکنه خالی گشته و تنها چند خانوار در آن باقی مانده اند.روستای جنگونه در مجموع دارای نزدیک به 20 خانوار بوده که بعلت کشته شدن اکثر مردان این روستا کم کم خالی از جمعیت گشته و هم اکنون تنها 3 خانوار در ان ساکن هستند.
در رابطه با کشتار افراد روستای جنگونه ما قبلا گزارشی خانوادگی از این روستا تهیه کردیم که در مجموع تمام اعضایی یک خانواده توسط نیروهای دولتی کشته شده بودند.گزارش مربوط به قتل عام اعضای خانواده علیم نارویی قبلا انتشار یافته که در مجموع 5 فرزند علیم نارویی به همراه دو داماد وی و 2 نوه وی توسط نیروهای دولتی کشته شده اند.
اما در این گزارش اسامی3 سه تن دیگر از نوه های وی بدست ما رسیده است که در مجموع از خانواده علیم نارویی ساکن جنگونه 12 تن کشته شده اند.
تمامی جنایات در بلوچستان از سوی حکومت مرکزی به بهانه مبارزه با قاچاق مواد مخدر صورت گرفته است و بیانگر یک نسل کشی کاملا سیستماتیک است که حکومت مرکزی به بهانه مبارزه با مواد مخدر دست به این جنایت ضد بشری زده است.آیا می توان تصور کرد که قتل عام 12 تن از یک خانوداه در راستای مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته باشد؟
در این چنین شرایطی مسئولیت دولت در قبال ملت را چگونه و چطور می توان توجیح کرد؟
اگر کشتار اعضای یک خانواده به بهانه مبارزه با قاچاق مواد مخدر بوده است دولت در این شرایط باید پاسخگو باشد که چرا تمهیدات و امتیازات و تسهیلاتی در جهت اینکه مردم بلوچ بسوی قاچاق مواد مخدر نروند انجام و در اختیار مردم قرار نداده است؟.
و چرا پس از سالها مبارزه به نام مواد مخدر و کشتار بیش از هزاران تن از مردم بلوچ ما شاهد افزایش روزافزون مواد مخدر هستیم و در این باره گزارش روزانه و سالانه ستاد مبارزه با مواد مخدر گویاست؟
ایا غیر از این بوده است که حکومت مرکزی امر مبارزه با مواد مخدر را سپری قانونی برای نسل کشی سیستماتیک بلوچها در بلوچستان قرار داده است؟
حکومت مرکزی باید پاسخگو باشد که چگونه می تواند توجیح کند که دست به کشتار اعضای یک خانواده زده است ؟
با چه توجیهی مردان یک خانواده باید کشته شوند؟
سرنوشت دهها کودک و زن بی سرپرست در چنین شرایطی چگونه است؟
تمامی گزارشاتی که ما انتشار داده ایم و هم چنین گزارشاتی را که در حال کار کردن بر روی انها هستیم بیانگر یک نسل کشی سیستماتیک و نرم از سوی حکومت مرکزی بوده است. در این گزارشات ما به روستاهایی برخوردیم که اکثر مردان آن روستا ها کشته شده اند و یا بسیاری از روستاها بمباران و خالی از سکنه گشته اند. و این در حالی است که بلوچستان از فقرو محرومیت و بیکاری عمده رنج می برد ،تا جاییکه گزارشات استانی و نمایندگان استان حاکی از اذعان فقر مطلق بالای 70 درصد جمعیت بلوچستان است.و از سویی تبعیض و خوشنت عریان دولتی مزید بر این جریانات است.
حکومت مرکزی با فقیر نمودن مردم بلوچ و از سویی دیگر با کشتار مردم بلوچ به بهانه و اتهامات واهی چون قاچاق مواد مخدر،قاچاق سوخت،و مبادلات مرزی غیر گمرکی دست به نسل کشی سیستماتیکی زده است و نیاز است تا سازمان ملل متحد و سازمان حقوق بشر و جناب اقای احمد شهید نماینده حقوق بشر سازمان ملل متحد در این راستا جمهوری اسلامی را بابت نسل کشی در بلوچستان تحت فشار قرار داده و مانع از این جنایت نسل کشی گردند. در گزارشات مربوط به بخش نصرت اباد شهرستان خاش نیاز است تا روشنگری بیشتری صورت گیرد و اذعان کرد که بیشترین کشتار در بین سالهای 1370 تا سال 1372 صورت گرفته است.قبل از سالهای 1370 و بعد از سالهای 1372 این روند کشتار مردم بلوچ ادامه داشته است اما بیشترین جنایات در بین سالهای هزارو سیصد و هفتاد تا هفتاد دو صورت گرفته است.
هنوز شعار نیروهای دولتی در اذهان مردم بلوچ در بخش نصرت اباد طنین می اندازد که نیروهای دولتی با شعار جنوب شرق را گورستان خواهیم کرد وارد بخش نصرت اباد شدند و به بمباران روستا ها از طریق زمین و هوا و تخریب قنوات و باغات و زمین های کشاورزی و کشتار دام ها پرداختند و مردان را دسته دسته تیرباران می کردند و تعداد زیادی را به زاهدان انتقال دادند و پس از مدتی بصورت دسته جمعی در دسته های شش نفره تا بیست نفره اعدام کردند
.پس از بمباران روستاها زنان و کودکان را بوسیله چندین دستگاه خودروی سنگین کمپرسی به اردوگاهی که در نصرت اباد بپا کرده بودند انتقال دادند واقدام به ازادی زنان بیگناه و کودکان خردسال ننمودند.در این شرایط پس از اسارت زنان و کودکان مردان باقی مانده طایفه نارویی به فرماندهی گرگین نهتانی منازل مسکونی نیروهای سپاه را در زاهدان مورد محاصره قرار دادند تا نیروهای دولتی مجبور به آزاد کردن زنان و کودکان بلوچ گردند.
جنایاتی که از سوی حکومت مرکزی در بلوچستان صورت گرفته است فراتر از تصور و بیانگر بربریت نیروهای دولتی بوده است و تنها زمانی از این جنایات پرده برداشته میشود که گزارشگر سازمان ملل متحد جناب احمد شهید در این رابطه اجازه ورود به ایران یابد و در رابطه با نسل کشی دولتی در بلوچستان تحقیق و پرده از جنایات حکومت مرکزی بردارد.
در ادامه می پردازیم به اسامی افراد کشته شده از روستای جنگونه بخش نصرت اباد شهرستان خاش که اکثر مردان این روستا توسط نیروهای دولتی کشته شده اند و هم اکنون این روستا خالی از سکنه گشته است. و اما اسامی فقط تعدادی از مردان روستای جنگونه که توسط نیروهای دولتی بصورت فراقانونی و بدون اثبات جرم و تشکیل دادگاه در زندان و یا بصورت صحرایی اعدام و تیرباران شده اند به شرح زیر می باشد"
1_رسول نارویی فرزند فرزند علیم
2_سیدی نارویی فرزند علیم
3_اسحاق نارویی فرزند علیم
4_رشید نارویی فرزند علیم
5_سیدی نارویی فرزند علیم
6_جمعه نارویی فرزند رسول
7_ذبیح الله نارویی فرزند رسول
8_احمد نارویی فرزند کریم
9_نعمت الله نارویی فرزند عبدل
10_بهزاد نارویی فرزند ملک
11_مهیم نارویی فرزند بلو
12_جهیل نارویی فرزند بلو
13_شکر نارویی فرزند بلو15 ساله
14_شیردل نارویی فرزند بلو12 ساله
15_عباس نارویی فرزند فقیر
16_علی نارویی فرزند فقیر
17_حسن فرزند حسن خان
18_نادر نارویی فرزند حسن
19_خدارحم فرزند ملک محمد
20_شیرمحمد نارویی فرزند لشکران در سال 1370 کشته شد
در رابطه با گزارشات قبلی به این لینک ها مراجعه نمایید.
قتل عام:1
قتل عام اعضای خانواده علیم نارویی -بخش نصرت آباد
http://edaalatnews.blogspot.co.uk/2016/03/blog-post_4.html
قتل عام :2
قتل عام مردان روستای قلعه بید_بخش کورین
http://edaalatnews.blogspot.co.uk/2016/03/blog-post_40.html
قتل عام:3
قتل عام تمامی مردان روستای کناردُر-بخش بنت
http://edaalatnews.blogspot.co.uk/2016/03/blog-post_56.html
http://edaalatnews.blogspot.co.uk/2016/02/blog-post_29.html
قتل عام:4 قتل عام اعضای خانواده فتحی خان شه بخش_بخش کورینhttp://edaalatnews.blogspot.co.uk/2016/03/7.html
قتل عام:5 قتل عام اعضای خانواده نواب نارویی _ بخش نصرت آبادhttp://edaalatnews.blogspot.co.uk/2016/03/blog-post_74.html
قتل عام :6 قتل عام اعضای خانواده حاج عبدالمجید نهتانی_
http://edaalatnews.blogspot.co.uk/2016/03/blog-post_74.html
قتل عام :7 قتل عام مردان روستای ناگت از توابع زاهدان
http://edaalatnews.blogspot.co.uk/2016/03/blog-post_38.html
قتل عام :8 قتل عام مردان روستای پیرسوران_بخش نصرت اباد و کورینhttp://edaalatnews.blogspot.co.uk/2016/03/blog-post_55.html
ودر سایت گلوبال گزارش
http://iranglobal.info/node/53943#comment-64471
قتل عام شماره :9 اعضای خانواده بُلو نارویی توسط نیروهای دولتی کشته شدند_9کشته _بخش نصرت آباد
http://edaalatnews.blogspot.com/2016/04/9.html 9

No comments:

Post a Comment