Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

موفقیت عمران دوشوکی فیلم سازبلوچ اهل چابهار درجشنوارفیلم کمپانی"فیلم و تصویرلندن" درکشورانگلستان


موفقیت عمران دوشوکی فیلم سازبلوچ اهل چابهار درجشنوارفیلم کمپانی"فیلم و تصویرلندن" درکشورانگلستان

فیلم مستند"دیدمان موسیقی است" باتهیه کنندگی، عمران دوشوکی ، فیلمسازبلوچ اهل چابهار، مقیم لندن به عنوان بهترین فیلم جشنواره کمپانی " فیلم و تصویرلندن"شناخته شد.

به گزارش خبرنگارماازچابهار،عمران دوشوکی با تاییدمطلب بالااضافه کرد:این فیلم کوتاه و مستند زندگی مردمان روستایی به نام وانگانی درشرق بمبی کشورهندوستان را روایت می کند که ازجمعیت ۱۰هزاری نفری آن پنج درصدآنها نابینا هستند.

عمران دوشوکی افزود: کارتحقیق و پژوهش این فیلم را براساس کلیپی کوتاه دراینترنت آغازکردم و به زندگی ، علل و سایر آسیب های اجتماعی این معضل پرداخته ام .

وی اظهارداشت اظهارداشت: درنهایت علاوه برآن به زندگی خانواده ای که پدرومادرفرزندان نابینا هستند که ازراه اجرای موسیقی درقطارو راه آهن به امرارمعاش و خرج تحصیل فرزندان خودراتامین می کنند زوم کرده ام.

ایشان درخصوص عوامل اجرایی فیلم گفت:عبدالعزیزالفریح (پسرکارگردان مشهورکشورعربستان) بعنوان کارگردان و ماریوس یولویچس ازکشورلیتوانیا کارتصویربرداری و سایرکارهای تولیدوساخت رابه عهده داشته اند.

عمران دوشوکی گفت: این فیلم درواقع یک کاردانشجویی است که ازسوی دانشگاه محل تحصلیم ( میدل سیکس لندن) از۳۵ فیلم ساخته شده به عنوان شش فیلم راه یافته به جشنواره انتخاب شد،که پس ازاکران درجشنواره "فیلم و تصویرلندن" ازسوی هیات داوران بهترین فیلم جشنواره ی یادشده شناخته شد.

این فیلمساز خاطرنشان ساخت : درصورت فراهم شدن زمینه برای ساخت یک فیلم مستند تاریخی به خاطرتعلق خاطری که به ایران به ویژه چابهاردارم به طورقطع یقین جهت ارایه به عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد رشته فیلمسازی با گرایش تهیه کنندگی تلویزیون خواهم ساخت.

No comments:

Post a Comment