گزارش ها از کشته شدن عبد الرئوف ریگی رهبر گروه شبه نظامی جیش النصر در خاک پاکستان حکایت می کند.

سایت خبری تحلیلی «شستون» که در استان سیستان و بلوچستان فعالیت می کند، به نقل از یک منبع آگاه گزارش داده که عبد الرئوف ریگی در شهر کویته پاکستان کشته شده است.

یک منبع آگاه نیز در گفت و گو با العربیه تاکید کرد که عبد الرئوف ریگی پنجشنبه 28 اوت در شهر کویته پاکستان کشته شده است.

هنوز جزئیات بیشتری در این باره اعلام نشده و معلوم نیست که رهبر جیش النصر چگونه و به دست چه گروهی به قتل رسیده است.

عبد الرئوف ریگی برادر عبدالمالک ریگی رهبر پیشین گروه جند الله بود که مشی مسلحانه را برای مبارزه با جمهوری اسلامی ایران در استان سیستان و بلوچستان برگزیده بود. عبدالمالک ریگی توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران دستگیر و در زندان اوین تهران اعدام شد.

جیش النصر که رهبری آن را عبد الرئوف ریگی بر عهده داشت، پس از ماجرای گروگان‌گیری سربازان ایرانی به ‌وسیله گروه جیش‌العدل در اسفندماه سال گذشته و در پی اختلافات داخلى این گروه بر سر اعدام گروهبان مرزى ایران تأسیس شد.

در بیانیه ماه مه گذشته جنبش «جیش النصر ایران» آمده است: «جیش النصر یک جنبش اسلامی است که معتقد به ارزشهای اسلامی از جمله جهاد یا به عبارتی جنگ مسلحانه بر علیه نظام جمهوری اسلامی است و در مقاومت خود را متعهد به پاسداری از ارزشهای اسلامی می داند و بر اعتدال و میانه روی و امت وسط تاکید دارد.»

عبدالرئوف ریگی، در گفتگویی با «العربیه » در رابطه با اختلافات میاه دو گروه جیش العدل و جیش النصر بر سر خط مشی سیاسى گفته بود: «اختلاف بر سر روش کار و همچنین اختلاف نظریات بود زیرا برنامه کاری ما هدف قرار دادن اساس و بنیاد نظام و سرکردگان نظام هستند که به امید خداوند بزودی فعالیت ها آغاز خواهد شد. در مورد روش کار بنده معتقد به تقسیم کار و تشکیل مجموعه ها و تقسیم اختیارات و عدم تمرکز، ارج نهادن به شورا و گسترش فعالیت مجموعه ها بودم، که با مخالفت برخی مواجه شد و یک ماه پیش تشکیل جلسه دادیم تا مشکل حل گردد و شورایی تشکیل شد اما مصوبات شورا اجرا نگردید و ما نهایتا تصمیم گرفتیم جدا شویم.»