Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

تلاش های سازمان ملل برای جمع آوری میلیون ها دلار برای فلسطینیانی که خانه هایشان توسط اسرائیل تخریب شده است / نداشتن مجوز ساخت بهانه مشترک اسرائیل و جمهوری اسلامی برای تخریب خانه های فلسطینیان و بلوچها

بگزارش عدالت نیوز سازمان ملل در صدد است برای فلسطینیانی که منازلشان توسط اسرائیل تخریب شده است میلیون ها دلار کمک جمع آوری کند.
 خبرگزاری ایسنا بنقل از روزنامه هاآرتص نوشته است "سازمان ملل متحد از کشورهای اهداکننده خواسته است بیش از ۵۰۰ میلیون دلار کمک کنند تا آنها بتوانند به نیازهای بشردوستانه فوری فلسطینیانی که منازل و سایر ساختمان‌هایشان امسال در کرانه باختری و شرق قدس هدف تخریب قرار می‌گیرد، پاسخگویی کنند."
روزنامه هاآرتص در گزارش خود بنقل از سازمان ملل آورده است که تا ۲۸ دسامبر ۲۰۱۶،‌ رژیم صهیونیستی "۱۰۸۹ ساختمان" متعلق به فلسطینیان را در کرانه باختری و شرق قدس، تخریب و یا توقیف کرده است.
 ایسنا بنقل از روزنامه هاآرتص نوشته است "سازمان ملل میگوید این تخریب‌ها با این بهانه انجام می‌شود که آنها "مجوز ساخت" نداشتند.!"
تخریب منازل مردم به بهانه "عدم داشتن مجوز ساخت" بهانه ای است که مردم اهلسنت بلوچ با آن بسیار آشنا هستند و خانه هایشان بارها هدف تیغ لودرها وبولدوزر های حاکمیت قرار گرفته است. آخرین مورد از این تخریبها دیروز 12 دیماه در منطقه شیرآباد زاهدان اتفاق افتاد که بگفته معاون سیاسی استاندار "بیش از 300 خانه و آلونک" بدلیل عدم داشتن مجوز ساخت و حاشیه نشینی تخریب شدند.
روزنامه هاآرتص در گزارش خود بنقل از آمار دفتر سازمان ملل در امور هماهنگی امور بشردوستانه آورده است طی این اقدامات اسرائیل "۱۵۹۳ تن بی‌خانمان شدند و در زندگی ۷۱۰۱" تن دیگر اخلال ایجاد شد.
منعکس کردن این آمارها توسط رسانه های حاکمیت در حالی صورت میگیرد که در اقدامات مشابه دستگاه های اجرایی در بلوچستان برای تخریب خانه های مردم فقیر اهلسنت بلوچ با بهانه عدم داشتن مجوز ساخت. برآورد میشود حداقل آماری در همین حدود از مردم بلوچ اهلسنت در تخریبهای خود دستگاه های اجرایی حاکمیت بی خانه مان شده اند.
بسیاریی از کنشگران بلوچ وضعیت موجود بلوچستان را به فلسطین و فعالیتهای حاکمیت را به اسرائیل تشبیه میکنند و تنها فرق بین خود و مردم فلسطین را عدم شنیده شدن صدای شان میدانند.


No comments:

Post a Comment