Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

پاسخ قاضی در مقابل درخواست زندانی سیاسی اهلسنت بلوچ برای معالجه: "اگر من به جای قاضی پرونده ات بودم تو را اعدام میکردم برو آرام بشین!!"



بگزارش عدالت نیوز محمد صابر ملک رئیسی زندانی عقیدتی - سیاسی اهلسنت بلوچ که در دوازدهمین روز اعتصاب غذای خود در کنار رنج بردن از بیماری داخلی خود و نیاز به عمل جراحی، بجای مرخصی استعلاجی توسط قاضی تهدید شده است.
برادر این زندانی در گفتگو با گزارشگر کمپین فعالین بلوچ خبر داده است: مسئولین زندان ارومیه به صابر ملک رئیسی گفته اند برای اجازه مرخصی استعلاجی باید از قاضی اجازه بگیرید. اما پس از مطرح کردن این درخواست از سوی صابر ملک رئیسی قاضی به وی گفته است "کسی که این حکم را برای تو صادر کرده است بر شما لطف کرده است اگر من قاضی تو می بودم به تو حکم اعدام می دادم! برو آرام بشین،! خبری از بیمارستان و غیره نیست!!" این قاضی او را تهدید کرده که بار دیگر تقاضای مرخصی استعلاجی نکند.
علاوه بر این برادر صابر ملک رئیسی به گزارشگر کمپین فعالین بلوچ گفته است مسئولین زندان نیز او را تهدید کرده و گفته اند: "فکر می کنی محکومیت ده ساله خودت را تمام می کنی و از اینجا می روی؟ نه بلکه جنازه تو از زندان بیرون می رود."
وضعیت اکثر زندانیان تبعیدی اهلسنت بشدت نگران کننده است و امنیت جانی ندارند. بصورتی که پیش از این صابر ملک رئیسی و محمد امین دو زندانی اهلسنت بلوچ که در زندان مرکزی اردبیل در حال گزراندن دوران حبس خود در تبعید هستند توسط زندانیان این زندان پس از تحریک آنها توسط مامورین بشدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند. مامورین زندان این دو زندانی اهلسنت بلوچ را "داعشی که در سوریه دارند شیعه ها را می کشند معرفی کرده و این امر باعث شده که زندانیان به آنها حمله کرده و بشدت کتکشان بزنند"
 علاوه بر این سلیمان پیروتی دیگر زندانی عقیدتی اهلسنت نیز به توسط مامورین همراه او در بیمارستان به عنوان "داعشی کثیف" معرفی شده بود و مامورین از مردم خواسته اند که هر کاری که میخواهند با این زندانی انجام بدهند که این امر باعث حمله و ضرب و شتم این زندانی شده بود.
اما با وجود اینگونه رفتارهای مسولین زندان که بصورت واضح میتوان در آنها نشانه های نفرت مذهبی را پیدا کرد باز وضعیت آنها مورد توجه قرار نمیگیرد و در بدترین حالتهای متصور دوران محکومیت خود را میگزرانند.

No comments:

Post a Comment